Tatueringar...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
rastafari
Posts: 3
Joined: 2003-10-14 22:10:17

Post by rastafari »

Dynamitsven wrote:
Pappa-Scan wrote:Att tatuera nästan hela insidan av underarmen
Det om något borde göra ont.... :-/

Aj...
Insidan av underarmen gör inte alls ont. Iof, det är det enda stället jag har tatuerat och jag tyckte inte det gjorde ont. Men jag kanske inte ska säga nått då jag inte vet hur ont det gör på andra ställen. hehe.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

En kompis tatuerade sig nyligt, och sa att det inte gjorde så ont under själva tatuerandet (detta var för övrigt i svanken), men det som verkligen sved var den varma(heta?)/fuktiga handduken som tatueraren la på efteråt. Detta var tydligen i syfte att blodet skulle levra sig, hade aldrig hört detta förut, är det något som även andra kör med?

Och isåfall, om blodet levrar sig av värme (varmt vatten), kan man köra den även på andra och större sår?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

de borde bli fulare om man bygger muskler efter att man tattuerat sig. huden tänjs så då borde den bli svagare i färgen och blabla

scaring är rätt grymt. I like scars!
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Enligt min flickväns mor (hon har tatuerat sig) så ska man inte tatuera sig på sommaren, då huden där man tatuerat sig är extra känslig för solen. Så jag ska nog ta de till hösten :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

peking wrote:Enligt min flickväns mor (hon har tatuerat sig) så ska man inte tatuera sig på sommaren, då huden där man tatuerat sig är extra känslig för solen. Så jag ska nog ta de till hösten :)

Sen säger hon garanterat så också för att du skall hinna tänka igenom beslutet lite mer. ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

fisk wrote:
peking wrote:Enligt min flickväns mor (hon har tatuerat sig) så ska man inte tatuera sig på sommaren, då huden där man tatuerat sig är extra känslig för solen. Så jag ska nog ta de till hösten :)

Sen säger hon garanterat så också för att du skall hinna tänka igenom beslutet lite mer. ;)
joo, hon sa att hon tyckte att jag skulle göra det också. Men hon förstår att jag vill ha en, hon funderar själv på att skaffa en till :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
Minos
Posts: 10
Joined: 2004-06-12 19:58:03

Post by Minos »

De som jag har gjort har inte tagit så lång tid. Den på underarmen tog 1timme och 20minuter typ, och den på axeln kanske har tagit 3 timmar sammanlagt. Men då är han jag körde hos riktigt riktigt snabb =) dom tar ofta timlöm (oftast kring 1000kr/timmen) Så det du kan göra är att gå till din tattuerare med din bild och fråga hur mkt han kan ta för den.

Det jag skulle avråda dig ifrån är att göra en liten tribal (du kommer att lessna efter 3 veckor), ett namn (spelar igentligen ingen roll om det är ditt eget... man vet aldrig vad som kan hända i framtiden)

Här är några kort på mina (ursäkta kvaliteten :P)

http://www.home.no/minos/Allt%20annat/IMGP3366.JPG

http://www.home.no/minos/Allt%20annat/IMGP3369.JPG

/Minos
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

kom med fler förslag och åsikter!
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

peking wrote:Enligt min flickväns mor (hon har tatuerat sig) så ska man inte tatuera sig på sommaren, då huden där man tatuerat sig är extra känslig för solen. Så jag ska nog ta de till hösten :)
solen bleker ju gaddningen.
我思う、ゆえに我あり
Minos
Posts: 10
Joined: 2004-06-12 19:58:03

Post by Minos »

Det bleker sig sen är det större risk för infektion... så på sommaren ska man helst inte göra. Tänk på att inte göra den på allt för jobbigt ställe, eftersom du måste smörja in den med solskyddsfaktor på sommaren så kan det bli jobbigt om du inte har nån anna som kan hjälpa dig =)
Post Reply