Tatueringar...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Tatueringar...

Post by peking »

Har pratat med mina föräldrar om piercingar ett tag. Ville ta i läppen, mina föräldrar var väl kanske inte så super positiva mot det, men jag fick. Men nu i sista sekund så ändrade dom sig. Vi kom överens om att jag skulle tatuera mig i stället. Ska nog fara till en så kallad "Drop-in Tatuerare". Vet inte vad jag ska välja för motiv. Vet att man kan välja där, men det skulle vara bra att ha bestämt sig för ett motiv och skriva ut en bild på den till tatueraren.

Ge gärna bilder på tatueringar och tips om vars jag ska ha den och så. Kanske inte så superbra att ha den på armarna då jag tränar lite grann. Men det kanske går bra att tatuera sig på nederdelen av armen (den delen innan handen) på in eller utsidan?
Blir det fult om jag tatuerar mig och sen fortsätter träna överarmarna och får större muskler? Antar att tatueringen blir lite utdragen men det kanske inte märks så mycket?
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Nån som vet om det gör ont? Har en kompis som tatuerat sig som säger att det gör jävligt ont.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

peking wrote:Nån som vet om det gör ont? Har en kompis som tatuerat sig som säger att det gör jävligt ont.
Beror även lite på vart du taturerar dig. Jue fler nerver, desto mer ont gör det.

Sen kan jag säga att ja, det gör ont. Du får en nål i dig 2-5 ggr / s typ :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Kollade runt lite på BME och jag kan fan inte förstå detta med scaring eller vad det heter där dom skär i huden så det blir "snygga" mönster av ärr. Är inte det lite sjukligt?
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
Jirgyg
Posts: 380
Joined: 2003-10-07 17:56:11
Location: Lkpg

Post by Jirgyg »

Svempa wrote:Kollade runt lite på BME och jag kan fan inte förstå detta med scaring eller vad det heter där dom skär i huden så det blir "snygga" mönster av ärr. Är inte det lite sjukligt?
Helt klart sjukt! :o
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Svempa wrote:Kollade runt lite på BME och jag kan fan inte förstå detta med scaring eller vad det heter där dom skär i huden så det blir "snygga" mönster av ärr. Är inte det lite sjukligt?
joo, jag tycker också det är sjukt. Själv tycker jag att det inte är ett dugg snyggt.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Nån som tatuerat sig som kan uttala sig om det gjorde sådär eller superont?
På bilderna där man får se när dom tatuerar på den där sidan som stealth gav så såg det ju ut att göra jävligt ont.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Som det tragiska Incubus-fan som jag är...Sångaren i bandet och trummisen är riktigt duktiga på att rita diverse tatueringar osv, abstracta saker värt att ta en titt.

http://incubus-online-view.com/iframe/artwork.php
http://incubus-online-view.com/iframe/artwork2.php
http://incubus-online-view.com/iframe/artwork3.php
Last edited by Pinto on 2004-06-09 18:22:03, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
dreft
Posts: 50
Joined: 2003-06-03 10:43:07
Location: Luleå
Contact:

Post by dreft »

Vad jag har hört så tror jag inte att tatueringarna blir utdragna om du får större muskler.

Däremot har jag sett dom som lagt en "snygg grej" på magen under deras få dagar med rutor och slimmad mage och när dom då passerat sina bästa dar inte tyckt att den inte var lika fin nå länge... och det blir det inte :-[
”It’s only after you’ve lost everything that you’re free to do anything”
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Nån som vet vad det kan kosta för en tatuering som tar upp lite mindre än hela underdelen och insidan av armen?
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

peking wrote:Nån som tatuerat sig som kan uttala sig om det gjorde sådär eller superont?
På bilderna där man får se när dom tatuerar på den där sidan som stealth gav så såg det ju ut att göra jävligt ont.
Tror inte det gör så överdrivet ont, men lite ont gör det nog :)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

värt att tatuera sig?

värt att ringa en tatuerarfirma och fråga (ringa, inte knacka på)
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

peking wrote:Nån som vet om det gör ont? Har en kompis som tatuerat sig som säger att det gör jävligt ont.
det gör inte så ont tycker jag dom första 3 timmarna på min kändes inte
mycket men sen när han fylde i konturerna en gång till "samma dag"
kändes det väll skapligt mycket fast så brukar dom inte göra
jag fick göra det för jag skulle på tatuerar mässa dagen efter

men det är inget att oroa sig för det svider lite men gör inte specielt ont alls

sen beror det på var du tar den på armen gör det inte ont men på bröstet och ryggen känns det lite mer insidan på armar och ben känns det väll lite mer med

men som sagt det är inget att oroa sig för :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

lord_vasagos wrote:det gör inte så ont tycker jag dom första 3 timmarna på min kändes inte
mycket men sen när han fylde i konturerna en gång till "samma dag"
kändes det väll skapligt mycket fast så brukar dom inte göra
jag fick göra det för jag skulle på tatuerar mässa dagen efter

men det är inget att oroa sig för det svider lite men gör inte specielt ont alls

sen beror det på var du tar den på armen gör det inte ont men på bröstet och ryggen känns det lite mer insidan på armar och ben känns det väll lite mer med

men som sagt det är inget att oroa sig för :)
var gjorde du din då?
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Här har du en förbaskat snygg tatuering.
http://www.blizzard.com/inblizz/fanart/ ... ex=2&Set=0
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Svempa wrote:Kollade runt lite på BME och jag kan fan inte förstå detta med scaring eller vad det heter där dom skär i huden så det blir "snygga" mönster av ärr. Är inte det lite sjukligt?
Jag tycker det är snyggt och ska branda mig såfprt jag fått pengar. Har lekt llite själv, men det är svårt :/
我思う、ゆえに我あり
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

peking wrote:
lord_vasagos wrote:det gör inte så ont tycker jag dom första 3 timmarna på min kändes inte
mycket men sen när han fylde i konturerna en gång till "samma dag"
kändes det väll skapligt mycket fast så brukar dom inte göra
jag fick göra det för jag skulle på tatuerar mässa dagen efter

men det är inget att oroa sig för det svider lite men gör inte specielt ont alls

sen beror det på var du tar den på armen gör det inte ont men på bröstet och ryggen känns det lite mer insidan på armar och ben känns det väll lite mer med

men som sagt det är inget att oroa sig för :)
var gjorde du din då?
på armen....från över delen på axeln til armbågen på fresh art tattoo i borlänge :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Fri översättning av ett argument mot tatueringar från RvB.
Tänk tillbaks 10 år? var du smart då? självklart inte, du var en jävla idiot. Om du hade målat en bild på kroppen för 10 år sedan, hade du varit nöjd med den nu? antagligen inte.
Du är lika korkad nu, det kommer bara ta dig 10 år till innan du kommer på det.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
rastafari
Posts: 3
Joined: 2003-10-14 22:10:17

Post by rastafari »

Hej!
jag kapar tråden lite.
jag letar runt lite i olika forums just nu efter någon som har erfarenhet av att rita grafitti. Mitt nästa projekt är nämligen en grafitti tattoo på andra underarmen. Så känner du att du är rätt person för jobbet så maila mig på
chi.ad@spray.se - belöningen för detta är att få din konst förevigad på min arm !

Ehm, jag har tagit två tatueringar hittils.. kan säga att det är farligt att börja, man vill bara ha fler och fler.. och man kommer på mer och mer avancerade skapelser man vill göra. Kan säga såhär, smärtan är inte så farlig alls. Sen ska du inte vara snål, välj INTE billigaste tatueraren, bättre att kolla vad de har gjort tidigare. Man ser ganska snabbt om det är en skillad tatuerare eller inte. Själv tatuerar jag mig hos Sebastian på House Of Pain i karlskoga/värmland. Han är grym!

Första tatueringen jag gjorde var Diabetikerloggan (Jag är diabetiker)
Den andra är en gargoyle som omfamnar Diabetesloggan med vingarna.

http://www.photodex.com/sharing/viewalb ... 0&bm=33796

där är ett par bilder, några från när jag gjorde den och en nu när den senaste är läkt. (Gargoylen)
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Ghlargh wrote:Fri översättning av ett argument mot tatueringar från RvB.
Tänk tillbaks 10 år? var du smart då? självklart inte, du var en jävla idiot. Om du hade målat en bild på kroppen för 10 år sedan, hade du varit nöjd med den nu? antagligen inte.
Du är lika korkad nu, det kommer bara ta dig 10 år till innan du kommer på det.
Sen så har vi positivast i byn här...

Till topic: Självklart så känns det när du kommer att tatuera dig men det är ju helt upp till ens smärtgräns. Vissa kanske tycker det gör ondare att tatutera axeln än det är att tatuera t ex huden precis vid ryggraden. Att tatuera nästan hela insidan av underarmen kommer nog att gå på 2000:- och uppåt.
Jag är bättre än dig.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Tribals är riktigt vidrigt.
(för att det är har blivit so bloatat)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Pappa-Scan wrote:Sen så har vi positivast i byn här...

Till topic: Självklart så känns det när du kommer att tatuera dig men det är ju helt upp till ens smärtgräns. Vissa kanske tycker det gör ondare att tatutera axeln än det är att tatuera t ex huden precis vid ryggraden. Att tatuera nästan hela insidan av underarmen kommer nog att gå på 2000:- och uppåt.
oooh, jävlar. Då får det bli en lite mindre då :P
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Ramza wrote:Tribals är riktigt vidrigt.
(för att det är har blivit so bloatat)
¨
Oja, riktigt tråkiga är dem ;|
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Pappa-Scan wrote:Att tatuera nästan hela insidan av underarmen
Det om något borde göra ont.... :-/

Aj...
DIM kalsonger As String
Post Reply