UEFA EURO 2004™ tråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

egar wrote:Bakom varje svensk framgång finns en finländare. ;)
Vad står bakom finländaren då.. en ännu bättre svensk.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Lyckan var fullständig :-D Helt sjukt vilken tajming när Erik Edman slog bollen som Henke Larsson bara knuffade in som en flygande torped! Jag hoppas de håller lagom mycket självförtroende och lär av spelet i dag tills på fredag - då är det Sverige vs. Italien, tråkigt spännande match!
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

bim wrote:Lyckan var fullständig :-D Helt sjukt vilken tajming när Erik Edman slog bollen som Henke Larsson bara knuffade in som en flygande torped! Jag hoppas de håller lagom mycket självförtroende och lär av spelet i dag tills på fredag - då är det Sverige vs. Italien, tråkigt spännande match!
Om Italien spelar som de gjorde då de spelade mot Danmark lär det bli 5 - 0 till Sverige där också ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Om Italien spelar som de gjorde då de spelade mot Danmark lär det bli 5 - 0 till Sverige där också ;)
Om Sverige spelade som de spelade i går, andra halvlek, mot ett Italien vs Danmark-spel så har vi 10-0 hur lätt som helst. Italien hade inte mycket att komma med (som vanligt en öppningsmatch).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Länge sen jag ropade och hojtade så mycket som igår. Larssons språngnick var ju bara äckligt bra!!
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
AndreasC
Posts: 495
Joined: 2002-03-09 0:00:00
Location: Norrköping

Post by AndreasC »

Helt fantastiskt. Makalöst. Sverige tycks vara i toppform nu. Det finns alltid skeptiker och det är alltid lika roligt när de blir motbevisade ;) Så många säger att Sverige inte har en chans att ta sig ur gruppspelet. Man kanske ska tänka till innan man säger något för de har tydligen fel där. Väldigt fel. Vi kommer ta oss vidare men hur långt är det ingen som vet. Huvudsaken är att det inte finns någon anledning att kritisera det Svenska landslaget. Fortsätter de som de gjorde igår kan vi nog snart få återuppleva sommaren 1994.

Hade tippat på Sverige som så många andra, gud vad skönt.
* Den man ligger med får bädda. * Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. * Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass. * Man ska inte ropa Hej för än man är igenom bäckenet.
User avatar
maestro
Posts: 490
Joined: 2002-06-24 19:29:20
Location: Linné, Göteborg
Contact:

Post by maestro »

lither wrote:Italien hade inte mycket att komma med (som vanligt en öppningsmatch).
Kan jag hålla med om, men nu har la Totto, Vieri och Del Piero fått en riktig uppläxning, även om dom kanske inte bryr sig. Dock är ju saken den att dom inte missar såna chanser som Bulgarien hade i gårdagens match. Vikitgt att Sverige kan fokusera på sitt försvar, det offensiva vet vi ju att det funkar.
Men dom kommer inte få det lätt mot Nesta, Cannavaro, Zambrotta och grabbarna.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Sverige har det perfekta försvaret mot Italien enligt mig. Solo-prestationer är det enda Italien har, och det krockar helt mot vad Sverige har; tätt och kompakt försvar.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Fotbollseuropa hyllar: Jävlar - vad bra ni är!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 55,00.html
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Oh, ja! Listan över Sverige i tidningarna kan bli lång.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

ibland är det riktigt trevligt att vara svensk 8)
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Läste någonstans att fotboll är en av de få saker som får oss att tänka på vår nationalitet (svensk) och känna oss stolta över det, rätt intressant - och visst stämmer det?

Halvt intressant match i dag imo, visst var det drag. Kan dock ha att göra med att jag inte kunde välja vilket jag ville heja på.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det enda skoj jag fann över dagens företeelser var att Lettland gjorde mål på Tjeckien. Härligt!
Återstår att se hur Portugal klarar sig nu eller om de ligger ännu mer risigt till, följt av ingen kvartsfinal.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
maestro
Posts: 490
Joined: 2002-06-24 19:29:20
Location: Linné, Göteborg
Contact:

Post by maestro »

Njöt av att se Tyskland, tycker det var en härlig kamp. Inget skönlir kanske men men. Det var ett rättvist resultat, dock ville jag att Germany skulle vinna. Frisk fläktar ! :P
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jag tror att Sverige kan göra rätt bra ifrån sig mot Italien, men jag tror inte de vinner. Lika eller uddamålsförlust (typ 2-1) är min gissning. Sveriges problem är försvaret, jag tycker inte att det övertygade mot Bulgarien, och när det kommer giftiga italienare på fredag kommer det inte att finnas utrymme för misstag. Såg delar av Danmarks match mot Italien, och spelar Italien som de gjorde då kommer de att ha svårt att göra mål på Sverige. Dock tror jag att de kommer att lyfta sig, de brukar bli bättre desto längre turneringen lider.. så det är nog bra att vi får dem redan i andra matchen.

Men kul ska det bli iaf :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

och ikväll blir det till att se portugal - ryssland. portugal får se till att gå vidare. det blir alltid roligare om värdnationen går vidare, mer stämning och blabla
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

tkh wrote:Sveriges problem är försvaret
Det tror inte jag - i början av matchen (5-0) så hade Sverige problem men sedan fick de ju ordning på det rejält, de kapade ju alla attacker. Jag tycker Sverige hade i slutet mot Bulgarien ett mycket balanserat spel :-) Italien är överskattade, uppenbarligen.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

bim wrote: Italien är överskattade, uppenbarligen.
vilket det känns som att de flesta av storlagen är... de lever för mycket på sina stjärnor som inte kan prestera så bra utanför sina klubblag som i dem.
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

gummiboll wrote:
bim wrote: Italien är överskattade, uppenbarligen.
vilket det känns som att de flesta av storlagen är... de lever för mycket på sina stjärnor som inte kan prestera så bra utanför sina klubblag som i dem.
Exakt! Det var som Ponta Kåmark sa. I klubblagen har dom massa komplementspelare som gör skitjobbet åt dom men i landslaget där det bara finns stjärnor tänker ingen ens tanken att jobba åt sin näste man.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

bim wrote:
tkh wrote:Sveriges problem är försvaret
Det tror inte jag - i början av matchen (5-0) så hade Sverige problem men sedan fick de ju ordning på det rejält, de kapade ju alla attacker. Jag tycker Sverige hade i slutet mot Bulgarien ett mycket balanserat spel :-) Italien är överskattade, uppenbarligen.
Eller hur?
Sveriges problem är helt klart försvaret. Fast nu är Lucic visserligen väck och det är positivt för Sverige, men försvaret imponerade inte speciellt mycket på mig. Att Bulgariens attacker minskade senare in i matchen berodde inte på Sveriges starka försvar utan snarare på att bulgarerna gett upp mer eller mindre. Fram till det att Sverige gjorde 3-0 så var bulgarerna fortfarande ganska heta.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

egar wrote:Eller hur?
Sveriges problem är helt klart försvaret. Fast nu är Lucic visserligen väck och det är positivt för Sverige, men försvaret imponerade inte speciellt mycket på mig. Att Bulgariens attacker minskade senare in i matchen berodde inte på Sveriges starka försvar utan snarare på att bulgarerna gett upp mer eller mindre. Fram till det att Sverige gjorde 3-0 så var bulgarerna fortfarande ganska heta.
Där är vi helt överens. Hela min familj satt och gnällde över Lucic som inte hade ett endaste rätt under tiden han var inne. Vi tyckte inte att det gjorde något alls att han blev skadad (det är iofs lite elakt att säga så).

Sverige hade inte segern i hamn förrän 2-0 kom (och i samma minut kom ju 3-0). Det kunde likväl ha blivit 1-1 istället för 2-0, och vem vet hur matchen hade artat (säger man så?) från det läget.. Det är otroligt tungt att få ett mål i baken när man har ett hårt tryck framåt (precis som bulgarerna hade), tänk då bara hur tungt det måste vara att få två mål i samma minut. Sånt kan knäcka de flesta...
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hoppas Portugal tar hem den här iaf, ser så ut änså länge.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Italien kanske inte är så bra som de "alltid" varit?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lither wrote:Italien kanske inte är så bra som de "alltid" varit?
man kan alltid hoppas
och jag känner att det är för mycket fotboll i min hjärna när jag överväger att skippa en heldagsutflykt på fredag av en djälvklar andledning. hua.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

För mig blir det storbildsskärm. Härligt att kunna fira den eventuella kvartsfinalsframgången på det sättet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply