Arvikafestivalen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Skulle dit men blev inte så pågrund av brist på pengar, men min flickvän ska dit :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Sådär! Då överlevde man festivalen och kom hem utan några större problem :)

Campingen måste jag säga var rätt värdelös, våra grannar var riktiga arslen och sabbade våran hemmabyggda stereo samt pissade på vårat tält. Men är man bikinibrud verkar man få göra hursomhelst.... :(

Inne på festivalområdet var det desto bättre, riktigt trevligt måste jag säga. Höjdpunkterna av artisterna jag såg var nog Sara Noxx och såklart, Kraftwerk. Jag väntade mig samma massiva och något otrevliga publik som det var när Faithless spelade dagen innan, men där jag stod(hyfsat nära scenen) var det inte så farligt trångt(okejdå, trångt var det) och ingen som trampade en på fötterna eller var otrevlig. Å andra sidan stod jag bakom en kille som måste varit ~45 och var helt i extas över att få se Kraftwerk. Kan det vara så att den lite mognare publiken är lite mer sansad? Hursomhelst, klart roligt att se mer än bara garnsynthare i publiken. Dessutom så är det ju inte min generations musik "egentligen"


Har fortfarande inte riktigt återhämtat mig från showen de körde, får se om jag blir människa till veckan igen. Så bra var de :D

Har dessutom en otrevlig solbränna att återhämta mig ifrån. Jag ser ut som en tomat ungefär. :-X
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Meshuggah rockade. Iaf vad jag såg genom en 3G-telefon. 100 meter bort.
Jag är bättre än dig.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag överlevde också, men med ett svullet och ömt ben efter en humla och väldigt sur mage.

Jag hade däremot jätte trevligt på campingen, super bra stämmning med undantag för div. pundhuvuden och alla garnnystan.

Jag lyckades somna efter en timme på kraftwerk, visst va dom bra, men lite för monotom musik och scenshow och das model borde varit på tyska. Skinny puppy va däremot långt över förväntningarna, helt klart bästa bandet på hela festivalen.
busus
Posts: 99
Joined: 2003-05-05 21:45:18
Location: lerum (världsmetropolen)

Post by busus »

wooah! kom hem för tre timmar sen, och nu är jag TRÖTT :) vart på festivalen sen i måndags.

men skoj var det, faithless var bäst. jag tyckte campingen var väldigt olerig om man jämför med andra år... och stämningen var grym :D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Var på campingen en gång, eftersom en vakt högg mig med punköl i väskan. Då kändes lite campingsightseeing som en bra idé jämfört med att hälla ur bärsen.

Vi bodde i polares stuga ett par mil bort. Dåligt om man vill supa, men grymt om man inte vill käka nudlar med messmör till frukost och lukta som ett flyktingläger när man kommer hem.

Tyckte det var grymt. Jäkligt nöjd med Kraftwerk och Skinny Puppy. Meshuggah var så hårda som jag hade hoppats och Disfear var som att tryckas med huvudet före genom en stenkross. Satan vad Tompa har vansinnesbrutal röst.

Cradle of Filth var pinsamt trist däremot och även om My Dying Bride var bra tyckte jag det var dass att de dumpat violinisten. (har inte lyssnat aktivt sedan "The Angel and the Dark River" så jag vet inte när det skedde.)

Sitter och försöker mula upp lite material på siten nu. Vi har rätt så bra bilder från Skinny och Kraftwerk (ironiskt nog eftersom vi inte fick fotoack till diket framför Vintergatan)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Jag hade det jätteroligt.
Hade tur som kom ner så pass sent att vi fick bo på reservcampingen, där det inte var nån lera alls på hela helgen utan fin fin gräsmatta.

Synd man inte fick använda engångsgrillar eller marshaller tack vare eldningsförbudet. Det hade varit mysigt att fått det.

Gick och badade varje dag. Det var dunder

Jag söp mest i vårat lilla partycamp , men hann se några artister på Orion iaf. och dansade en del.
Såg även Faithless , Future Sound Of London, Cradle Of Filth och nån snutt av Kraftwerk , Meshugga mfl.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Big_Bird wrote: Sitter och försöker mula upp lite material på siten nu. Vi har rätt så bra bilder från Skinny och Kraftwerk (ironiskt nog eftersom vi inte fick fotoack till diket framför Vintergatan)
Åhå, jag vill verkligen ha skinny puppy bilder. Vart kommer ni/du lägga upp bilderna?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Big_Bird wrote:Gamla vanliga. 8)
http://www.bulldozer.nu
Ni har lite lustiga datum på sidan, men annars var det kul att läsa om det man missade på festivalen. Eller ja, kul och kul. Intressant är väl ett bättre ordval :)
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Saknar publiceringssystem. Smyger sig rätt lätt in fel i saker som Alt-texter, datum och subjects. Skall kolla över datumen när jag kommer hem. Vilka var det som var skumma?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Big_Bird wrote:Saknar publiceringssystem. Smyger sig rätt lätt in fel i saker som Alt-texter, datum och subjects. Skall kolla över datumen när jag kommer hem. Vilka var det som var skumma?
2:e juli och 3:e juni känns lite felplacerat bara ;D
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:Gamla vanliga. 8)
http://www.bulldozer.nu
Jag antar att det inte är meningen att texten skall bli understruken och röd när man för muspekaren över den i firefox?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Shit... att vi inte sett det...
Det är kvar från Roskilde-mallen som jag använde för att snabbt få ur mig en arvikasida.
Åtgärdar omedelbart.

Egar... blir all text röd och understruken i Firefox?
Märkligt. Dags att se över CSS-erna. Får undersöka det. Tyvärr är sidan nog bäst fungerande i PC-Explorer även om de ursprungliga designvisionerna var bredare.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:Shit... att vi inte sett det...
Det är kvar från Roskilde-mallen som jag använde för att snabbt få ur mig en arvikasida.
Åtgärdar omedelbart.

Egar... blir all text röd och understruken i Firefox?
Märkligt. Dags att se över CSS-erna. Får undersöka det. Tyvärr är sidan nog bäst fungerande i PC-Explorer även om de ursprungliga designvisionerna var bredare.
Japp, samtliga texter på SAMTLIGA festivalreportage dessutom... :-(
Har du fixat en CSS så ska det inte vara svårt att hitta ditt fel och korrigera det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det är inte jag som har gjort den layouten. Men jag ser felet i CSS-en måste fråga Herr MGB om meningen med hoover-attribut på alla klasser dock, så jag inte pajar något fiffigt han tänkt ut.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:Det är inte jag som har gjort den layouten. Men jag ser felet i CSS-en måste fråga Herr MGB om meningen med hoover-attribut på alla klasser dock, så jag inte pajar något fiffigt han tänkt ut.
Okej, för det ser bra ut i IE.
Märkte nu också att ni stavat fel till MesuggaH på Roskilde-artikelns första sida.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hm... ändrade till att bara a:hoover hade understruket rött... men då funkade ingenting. Firefox-kompatibilitet får bli ett projekt.

Fixar roskildefelstavningen med en gång dock. Tack.

Hittar inte felstavningen... hittar bara stavningar som stämmer överrens med den officiella... är jag blind eller försöker du mig skämta aprillo?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Meshuggah-felstavningen finner du längst ner till höger under "MISSA INTE". Den går inte att missa. ;-)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:Meshuggah-felstavningen finner du längst ner till höger under "MISSA INTE". Den går inte att missa. ;-)
Doh!
Fixat.

Tack.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Typsnittet Verdana visas inte i Firefox heller. Fortfarande gamla, vanliga, tråkiga Arial.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Märkligt...

Man undrar... när man kodar en ny webbläsare... kan det då vara så svårt att få den att fatta de CSS-er som varit standard i flera år nu?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Märkligt...

Man undrar... när man kodar en ny webbläsare... kan det då vara så svårt att få den att fatta de CSS-er som varit standard i flera år nu?
Jag är tveksam till ert Javascript som laddar CSS-filerna i början. Firefox har inga problem med att läsa CSS-filer.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Men det är bara aktivt på huvudsiten. Festivalsiten har egen CSS och ligger i egen struktur.
Så om Verdana inte funkar på Festivalsiten så ligger mina pengar på Firefox.

Vi ska göra en re-make och fixa uppdaterade och gemensamma CSS-er för hela siten. Men det gäller att få loss någon kompetent som är intresserad av att lägga ner en massa gratisarbete på skiten. Alla våra kompetenta har uttryckt sitt ointresse... förutom en kille som hela tiden säger att han ska titta på det och sen aldrig hör av sig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jodå, på festivalsidan funkar den utmärkt (förutom det hover-röda).

Göra hela sajten som festivalsidan (designmässigt)? Det hade jag gärna sett.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply