Edited

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Smorke
Posts: 150
Joined: 2005-02-07 21:25:44
Location: Sverige, Göteborg.

Post by Smorke »

men min pulka svängde om när jag skulle svänga, så jag for baklänges rakt in i ett träd i en djävla fart.
exakt så var det, fast jag slog i huvudet i stället :O
User avatar
pid00
Hedersbit
Posts: 725
Joined: 2002-10-11 19:32:10
Contact:

Post by pid00 »

Har inte varit med om några större saker, men skar mig i tummen när jag var liten. Blev ett par centimeter långt ärr.
Facts are stubborn things.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Har säkert skadat mig hundratals gånger, men inget permanent.....hoppas man.


Fått massiva gungbrädor i stål i pannan 2(!) gånger = flera stygn.
Föterna överkörda av bil 2 gånger
Ramlat av en bil i 50 km/h i en kurva
Smält bly och hällt det i former = andats in ångor
Fått en tumme bryten
Fått en arm bruten
Ramlat från 2.5 meters höjd på en stubbe med magen före

Finns säkert massa annat som jag inte minns, tur att man var barn då så jag har klarat mig hyffsat.
DDS for life!
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Korke wrote:
men min pulka svängde om när jag skulle svänga, så jag for baklänges rakt in i ett träd i en djävla fart.
exakt så var det, fast jag slog i huvudet i stället :O
Det där säger du bara för att du vill få ditt att verka mycket värre.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
AndersC
Posts: 32
Joined: 2005-01-05 4:27:40
Location: Stockholm

Post by AndersC »

He,,he det är det här killar gillar att göra. Prata skador och jämnföra ärr!

Själv så har jag stukat fingrar en massa gånger i handbolls-sammanhang.
En gång fick jag till och med ett "klös-märke" från min egen tumnagel på ovansidan av underarmen (fastnade med tummen i försvarare i skottögonblicket).

Fast det mest otrevliga var när patellasenan (den stora senan som går från undersidan av knäskålen ner mot smalbenet) gick av och knäskålen åkte upp en bit upp på låret. Det blev till att operera och sitta med helbensgips ett tag (fan vad det kan klia). Har ett fint 15cm ärr rätt över knäskålen.

Anzy,,,,OMG!!! Du BS'ar inte va? "Frustrerad" !!! Hur hanterar du vardagen mentalt sett? Jag hade en bekant i england som var "sängbunden" han kunde dock rör armar och händer lite. Killen
gick igenom böcker och filmer m.m. på löpande band för att överleva mentalt.

/Anders
"You're entering into a world of pain"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

För en månad sen stod jag och stekte i olja, förvisso gjort det otaliga gånger förut - men det hör inte saken till, det var en keff skev panna och en spis som inte lydde mig, det hela slutade iaf i ett fint brännsår på handen.

Sen klämde jag tummen mellan två mjölkbackar på jobbet häromveckan... annars har det varit ganska lungt på smärtfronten :]
iDon't care about your problems.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

igår kväll lyckades jag välta en vattenpipa, askan landade direkt på huden på sidan av min mage. ett stort fint brännmärke + några blåsor fick jag av det.

sen har jag otaliga gånger stukat fötterna och tummarna/handlederna.

drog på mig en knäskada när jag spelade handboll för 8-10 årsen. Den vägrar gå över helt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Vurpat på cyckel en gång och slog mig rejält, fick vara hemma en vecka för läppen och allt var helt uppsvullet.

Sen har jag när jag var ganska liten ramlat baklänges i en rulltrappa, det var inte mysigt direkt :/ fick ha nackkrage i 2veckor.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Var ute och provade en trimmkrök till moppen, första gången (dumt nog) jag åker utan hjälm, vad händer, jo krockar lite lätt med en bil. Klarade mig mer eller mindre oskadd, bara lite skubbsår/blåmärken här och var, samt en tripp till akuten.

Lyckades snitta upp lill, ring och långfingret när jag snickrade nått hos farmor, bara in på akuten och sy.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Stått i mål i fotboll hemma på gården, vart stampad på lillfingret så det sprack på två ställen.

Cyklat ikull och brutit nyckelbenet.

Sprungit ner för en hal trappa och vridit foten och satt mig på den så ett av dom två benen i underbenet gick av.

Huggit mig in till benet i pekfingret med yxa.

Slagit mig själv i bakhuvudet med hammare, skulle ta i utav bara helvete och tog sats lite för långt bak med hammaren, så spikutdragaren på hammaren efterlämnade två fina hål i hårbotten..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

coin wrote:Mmm, det är intressant att läsa alla dessa inlägg om skador, och det är verkligen ett nöje, och har nu blivit en drivkraft till att vilja skada sig mer...

;)
Vart ska vi ses? din eller min skolan så kan vi slå sönder varandra. Sen kan vi berätta vem som vart blodigast ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

Är detta nutidens svar på gamla fiskehistorier? ("Rackarn som slet sig var såhääär lång *sträcker ut armarna längre än någon normal människa egentligen kan*)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag har ett ärr på magen.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

syntetisk wrote:Jag har ett ärr på magen.
Från när du skar ut en alien?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Trogdor wrote:Slagit mig själv i bakhuvudet med hammare, skulle ta i utav bara helvete och tog sats lite för långt bak med hammaren, så spikutdragaren på hammaren efterlämnade två fina hål i hårbotten..
Det där är en klassisk stockholmar-historia från norrland (norrlänningar berättar om stockholmare på samma sätt som sydsvenskar pratar om norrmänn)

En stockholmare ska slå ner tältpinnar i hård jord och har sett en norrlänning göra det med baksidan av en yxa, så han tar sats och ska klippa till tältpinnen, och träffar sig själv i bakhuvudet...

Angående ärr har jag minst ett 20tal ärr i fingrarna efter diverse verktyg, mest knivar.
Jag har även ett ärr i pannan som jag inte vet var det kommit från (nej, jag är inte harry potter) samt ett ärr på bröstet från ett löjligt litet skrubbsår jag fick av en plåt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag halkade på glatta stenar när jag gick längs stranden vid egeiska havet och skar upp foten på en grekisk burk.

Då ingen på sjukhuset jag åkte till kunde annat än italienska och grekiska så fick jag operera foten utan bedövning.

Skalpell gör ont, vill jag lova.
Aotearoa - tino rangatiratanga
b0rsten
Posts: 108
Joined: 2004-07-23 13:22:35
Location: Stockholm

Post by b0rsten »

Bröt armen när jag åkte snowboard i en grönbake på påsklovet, båda benen i vänster underarm gick av. Tappat känseln i pekfingret å armen är lite böjd =/
UT2004 1on1? :)
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Har skadat mig mest inom fotbollen..

Vart förbannad efter att jag släppt in en boll och sparka foten i stolpen..Slutade med två brutna tår, Jag märkte inget under matchen så jag spela klart, men dan efter var det inte så skönt..

Sen har jag stukat alla mina fingrar minst två ggr..

Körde omkull med moppen för nåra år sen (trimmat, dum som man är)
Låg grus i en kurva och jag körde väl runt 75-80 då bakhjulet försvann, Volta ner i ett två meter djupt dike och ut på en åker..
Hade väl en jävla tur, slutade bara med att jag hade brännsår över hela händerna och ett stort sår på knäet, man kan forfarande se ränderna efter asfalten :-/ .Men det värsta var att jag missa nåra fotbollsmatcher ;) ..Moppen var ju bara att slänga, skadorna var på 17 lakan medan värdet på den innan var kring 18 lakan..

Just nu har jag ett ledband som delvis gått av efter en fotbollsskada..
User avatar
Ohem
Posts: 10
Joined: 2004-07-29 11:12:50

Post by Ohem »

Anzy wrote:Legat i koma 7 år efter svår bilolycka där 87% av alla ben i min kropp brutits eller krossats! Rehabiliteringen har pågott i snart 4år, och nu kan jag röra läpparna så smått, men komunicerar fortfarande med hjälp av luft.
/frustrerad.
Blev lite fundersam, du skadade dig rejält men du kan röra läpparna lite. Är det bra med benen i kroppen så att du kan röra dig och är det bara nerverna vid läpparna som är svåra?
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

lord_vasagos wrote:råkade få en rullande sten över lilfingret förut så toppen blev lite platt emn de är riktigt nu

sen har jag väll brutit/haft spricka i alla fingarar utom ett
har glömt vilket det var som inte har haft det :)

knäckt vänster armen 2 gånger

dragit ut ledband i foten några gånger

blev huggen i armen med blyerts penna

knäckt handen på mitten mellan pek och långfinger
det gjorde mest ont ;D

sen lite vanliga saker som
sparkat bort nån nagel - löd tenn som droppar på handen -
skurit mig in till benet - fiskekrok i armen - fått 220volt i mig -
cyklat om kull - kört om kull på cross -

korkade saker :)
sprang ned för en slänt i träskor slutade med ledbanden blev utdragna

sprang efter min brorsa han slängde igen en dörr jag öppnade den springande i full fart fastanade i handtaget med handen och det var då jag spräckte handen

drog upp en cykel på bakhjulet då gick styret av på mitten slutade med en massa skrubbsår
Tycker fan synd om dig.

Cycklade en regnig dag utan skyddskåpa för kuggen så jag slant och fick in ett par kugg rätt djupt in i benet. Gjorde riktigt ont. Första gången jag skulle åka skateboard åkte den iväg och jag ramla framåt så jag "nästan" bröt handleden. Kan inte komma på nåt annat just nu. Dom klassiska ramla med cyckeln och alla dom där behöver jag inte dra.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Jag har skadat mig under min livstid.

Men aldrig fått någon skallskada som får mig att skriva meningslösa tyck-synd-om-mig-inlägg...
DIM kalsonger As String
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag gjorde en vurpa under en gymnastiklektion som gjorde att jag skadade ryggen för jag landade på bröstkorgen.. något som gått över efter 5-6 år

.. trillade ner från ett högt träd när jag var 12-13 och skar upp höger lår på en massa vassa grenar :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Hocce
Posts: 80
Joined: 2002-11-16 19:52:38
Location: Halmstad
Contact:

Post by Hocce »

Skadade mig i torsdags faktiskt. Stod och borrade i en metallbit. Borren var dock för slö, så den fastnade och borren "gled" bara runt i borrmaskinen. Jag skulle sen ta bort borren från metallbiten och då fick jag mig ett rejält brännsår på både tumme och pekfinger.

Nedrans var varmt det var. :D
The real purpose of books is to trap the mind into doing its own thinking - Christopher Morley
dawey
Posts: 4
Joined: 2005-06-11 12:01:55

Post by dawey »

som ny medlem kan jag börja o svara i den här tråden ;P
jag har gjort illa mej rätt mycket,

fått en hjärnspade upp i läppen = sy :P
ramlat in i ett staket o slog mej ovanför ögat = sy :P
fått en vass jävla frisbee i pannan = bara tejpa :P
ramlat i ett bigjump o landa på hakan i is :/ = sy många stygn :P
o massa andra saker :P mina ben är helt blåmärkiga :P
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

Tossefar wrote:
ADiS wrote:omfg, är du säker på att du lever nu? kanske din ande som talar :D
Lämpligt skämt kompis!
Något säger mig att anzy skojar lite... (?)
Post Reply