Michael Jackson frikänd på samtliga åtalspunkter.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Michael Jackson frikänd på samtliga åtalspunkter.

Post by egar »

Alldeles nyligen kom då domen mot Michael Jackson, han frikändes på samtliga elva åtalspunkter. Låt åsikterna kring detta hagla!

http://www.cnn.com/2005/LAW/06/13/jacks ... index.html
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Michael Jackson frikänd på samtliga åtalspunkter.

Post by Dissident »

Jag har inga åsikter om Jackson, jag hade inte ens hört hans musik innan det här debaclet. Däremot har jag åsikter om att media fokuserar sig på en sådan här skitsak i flera månader och låter bli att skriva om faktiska nyheter - det är dåligt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Bry om kändisnyheter när det finns andra nyheter som är viktigare
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dålig rubrik, då han dömdes till icke skyldig, men vem säger att han inte är det?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lither wrote:Dålig rubrik, då han dömdes till icke skyldig, men vem säger att han inte är det?
Vad yrar du om?
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

om du läser på cnn så står det jackson not guilty, men vad vet dom om det. Personligen tror jag att det är ngt skumt med han iaf, det måste det vara.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
lither wrote:Dålig rubrik, då han dömdes till icke skyldig, men vem säger att han inte är det?
Vad yrar du om?
Det var inte så bra som jag tyckte att det var, då det inte blir samma sak på svenska som på engelska.

Men läs det Skalman skrev om du vill gräva djupare i min tankeverksamhet.
Last edited by lither on 2005-06-14 0:17:56, edited 1 time in total.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

<Skalman> wrote:om du läser på cnn så står det jackson not guilty, men vad vet dom om det. Personligen tror jag att det är ngt skumt med han iaf, det måste det vara.
Sådana som du äter Michael Jackson till frukost.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Alla är skyldiga.

Problemet är att finna brottet.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lither wrote:
Dissident wrote:
lither wrote:Dålig rubrik, då han dömdes till icke skyldig, men vem säger att han inte är det?
Vad yrar du om?
Det var inte så bra som jag tyckte att det var, då det inte blir samma sak på svenska som på engelska.

Men läs det Skalman skrev om du vill gräva djupare i min tankeverksamhet.
Definitionen av "not guilty" är att en domstol funnit någon just det. Det har inget att göra med om han faktiskt är skyldig eller inte.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
lither wrote:
Dissident wrote:
lither wrote:Dålig rubrik, då han dömdes till icke skyldig, men vem säger att han inte är det?
Vad yrar du om?
Det var inte så bra som jag tyckte att det var, då det inte blir samma sak på svenska som på engelska.

Men läs det Skalman skrev om du vill gräva djupare i min tankeverksamhet.
Definitionen av "not guilty" är att en domstol funnit någon just det. Det har inget att göra med om han faktiskt är skyldig eller inte.
Det gör inte rubriken bättre i mina ögon.
Men sen så är det Michael Jackson också ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jackson har varit lite skum. Glad över att han är friad pga det är i USA detta hände. Förvånad över USA.

Hans musik förr som jag har växt upp med har varit helt ok, synd bara att han har förstört sitt utseende så enormt.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

fisk wrote:Alla är skyldiga.

Problemet är att finna brottet.
Tänker du berätta vad du har gjort då?
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag vet i alla fall vilken advokat jag skall anlita om jag får för mig att pedofila...
iDon't care about your problems.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Räcker det inte med att den här rubriken står på alla tidningsställen i stan? ska man behöva dyka på kändisnyheter på 64bits nu också...

Jacks grabb Michael kan ju inte byta strumpor utan att det står i tidningen...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Han är alltså ingen criminal, inte så smooth heller längre...
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

lyckegard wrote:
<Skalman> wrote:om du läser på cnn så står det jackson not guilty, men vad vet dom om det. Personligen tror jag att det är ngt skumt med han iaf, det måste det vara.
Sådana som du äter Michael Jackson till frukost.
nope, jag är för gammal för han verkar det som.

*om du inte menar att "jag" äter "han" till frukost
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Det var alltså bara vanligt myspys mellan en trettioåring och en trettonåring med lite rött vin och dimmad belysning på Neverland. Skönt att veta att inga oegentligheter inträffade.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Inget direkt Jackson fan, förutom the erley days då när kan var kung på pop tronen. Men, det är så förbaskat tråkigt att läsa om andras uppfattningar om en person att SÅ ÄR DET, bara för att man hört/läst om denne i media! :o
Tro väl fan att någon så känd och så rik kantas av skandalrubriker!
Vore ju konstigt om ingen tog tillfällena i akt å roffa åt sig av alla dessa miljoner/miljarder.
Men, det menar jag sådana som ljuger och hittar på historier, offrar allt för att få till en stämmning.
Ingen nyhet direkt.
Men..säger men, så vet ju jag själv inte vad som är sant och vad som inte är det.
"The truth is out there" Eller åtminstone så sitter Jackson inne med den. :)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nem wrote:Det var alltså bara vanligt myspys mellan en trettioåring och en trettonåring med lite rött vin och dimmad belysning på Neverland. Skönt att veta att inga oegentligheter inträffade.
Ja, Michael måste ha njutit minst lika mycket som pojken.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Smorke
Posts: 150
Joined: 2005-02-07 21:25:44
Location: Sverige, Göteborg.

Post by Smorke »

Jag har inga åsikter om Jackson, jag hade inte ens hört hans musik innan det här debaclet. Däremot har jag åsikter om att media fokuserar sig på en sådan här skitsak i flera månader och låter bli att skriva om faktiska nyheter - det är dåligt.
bara självsmordsbombare och michael jackson i nyheterna, oerhört tråkigt :D . En man som sover tillsammans med barn har problem.
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

Korke wrote:bara självsmordsbombare och michael jackson i nyheterna, oerhört tråkigt :D . En man som sover tillsammans med barn har problem.
Kunde inte hålla med mer. Vi vet ju alla hur jobbiga barn är!
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Jag tycker det är beundransvärt av honom att inte ha tagit livet av sig och fortsätta kämpa mot allt. Sen tror jag att hans behov av att umgås med barn bottnar i att han själv är ett, inte att han är en typisk pedofil
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Grim wrote:Jag tycker det är beundransvärt av honom att inte ha tagit livet av sig och fortsätta kämpa mot allt. Sen tror jag att hans behov av att umgås med barn bottnar i att han själv är ett, inte att han är en typisk pedofil
Tack Grim! Äntligen någon som inte tänker med mediaduperade hjärnan.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Att träffa jackson, leka med alla djuren och karusellerna på Neverland ranch dessutom få lite vin och sin kuk sugen. Vad mer kan man begära?

8)
We dance to all the wrong songs
Post Reply