Fotbolls-VM

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

stealth wrote:
CSM101 wrote:Själv anser jag "taktiskt" vara något annat, tex vilken anfallslinje man ska köra med etc och inte hur man faller på rätt sätt...
Snackar vi "taktiskt" eller "rent spel" nu?
Både och. man kan köra rent spel och vara taktiskt samtidigt.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Jag har inte tittat klart på filmen, men det roar mig hur du använder en brittisk källa. England, som blev utslagna av Portugal.
Jag tänker dock inte vara lipig över detta. Det har som sagt varit fuskarnas VM. Och jag står kvar vid min åsikt, så: Jo.
Vad spelar det för roll om man använder en brittisk, svensk, tysk eller portugisisk källa? Det är väl fortfarande samma match och samma filmningar, eller menar du att britterna redigerar repriserna de visar bara för att de är sura över förlusten?

Det enda jag inte förstår med filmen är varför de spenderar så mycket tid på Miguels skada.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

egar wrote:
lither wrote:Jag har inte tittat klart på filmen, men det roar mig hur du använder en brittisk källa. England, som blev utslagna av Portugal.
Jag tänker dock inte vara lipig över detta. Det har som sagt varit fuskarnas VM. Och jag står kvar vid min åsikt, så: Jo.
Vad spelar det för roll om man använder en brittisk, svensk, tysk eller portugisisk källa? Det är väl fortfarande samma match och samma filmningar, eller menar du att britterna redigerar repriserna de visar bara för att de är sura över förlusten?

Det enda jag inte förstår med filmen är varför de spenderar så mycket tid på Miguels skada.
Jag menar det är ett så typiskt lag att lägga fokus på, när det gäller filmningar. Var är Tyskland? Var är Mexiko? Var är Argentina? Var är Frankrike?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Nu börjar jag bli riktigt illamående på Staffan Lindeborg som kommentator. Han är mer exalterad över 2-0, tysk fördel, än om Sverige hade haft det. Vad är det med karln?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

lither wrote:Nu börjar jag bli riktigt illamående på Staffan Lindeborg som kommentator. Han är mer exalterad över 2-0, tysk fördel, än om Sverige hade haft det. Vad är det med karln?
Sverige hade väl aldrig någon 2-målsledning så det lär vi ju inte kunna veta. Men jag håller med om att han lät väldigt positiv över tyskarnas mål.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

Klart bra bronsmatch.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Nu börjar jag bli riktigt illamående på Staffan Lindeborg som kommentator. Han är mer exalterad över 2-0, tysk fördel, än om Sverige hade haft det. Vad är det med karln?
Fast det som är jobbigast är att han inte kan någonting, säger fel hela tiden och rättar inte sina misstag. Han är nästan lika dålig som Wernersson.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Kanske kommentatorvinnaren knäcker honom stenhårt? Tyvärr har jag inte SVT 24, så kan inte spendera tiden på att ta reda på det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Är det ngn som kan bekräfta vilken låt som spelas efter varje match? Det låter nästan som om opera, med en manlig röst, och igår kunde man höra den riktigt tydligt iaf.

Har försökt ta reda på det men inte funnit ngt intressant, så nu frågar jag fotbollsfanatikerna här på 64bits.

Skulle väldigt gärna vilja ha reda på vad den heter... Tacksam för svar! ;D
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

fruktfanatikern_bf wrote:Är det ngn som kan bekräfta vilken låt som spelas efter varje match? Det låter nästan som om opera, med en manlig röst, och igår kunde man höra den riktigt tydligt iaf.

Har försökt ta reda på det men inte funnit ngt intressant, så nu frågar jag fotbollsfanatikerna här på 64bits.

Skulle väldigt gärna vilja ha reda på vad den heter... Tacksam för svar! ;D
Är inte det någon specialskriven VM-slinga? Alltså inte en hel låt, utan bara som ett intro..?
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Stort grattis till Tyskland som vann bronset. Trots alla mystiska avblåsningar var det en av de få sevärda matcherna...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

fruktfanatikern_bf wrote:Är det ngn som kan bekräfta vilken låt som spelas efter varje match? Det låter nästan som om opera, med en manlig röst, och igår kunde man höra den riktigt tydligt iaf.

Har försökt ta reda på det men inte funnit ngt intressant, så nu frågar jag fotbollsfanatikerna här på 64bits.

Skulle väldigt gärna vilja ha reda på vad den heter... Tacksam för svar! ;D
Jag tror det är Go West (som ursprungligen spelades in av Village People?) fast på tyska.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Är det bara jag som tycker det är väldigt konstigt att Poldowski (Eller hur det nu stavas) klappar domaren i ryggen, tar i hand när något blir dömd för tysklands fördel?
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

ÄNTLIGEN SLUT IMORGON! :D
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Hein wrote:Är det bara jag som tycker det är väldigt konstigt att Poldowski (Eller hur det nu stavas) klappar domaren i ryggen, tar i hand när något blir dömd för tysklands fördel?
Nej, jag gillar inte det heller. Det känns väldigt osportsligt.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Själv anser jag att det är änu osportsligare när folk börjar käfta emot domaren i grupp när ddet tydligt var rätt dömt...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Hein wrote:Är det bara jag som tycker det är väldigt konstigt att Poldowski (Eller hur det nu stavas) klappar domaren i ryggen, tar i hand när något blir dömd för tysklands fördel?
Jag kan bara hålla med, togs upp i ett VM-program också (det var där jag såg/hörde det).
CSM101 wrote:Själv anser jag att det är änu osportsligare när folk börjar käfta emot domaren i grupp när ddet tydligt var rätt dömt...
Det också...
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Kalimac wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:Är det ngn som kan bekräfta vilken låt som spelas efter varje match? Det låter nästan som om opera, med en manlig röst, och igår kunde man höra den riktigt tydligt iaf.

Har försökt ta reda på det men inte funnit ngt intressant, så nu frågar jag fotbollsfanatikerna här på 64bits.

Skulle väldigt gärna vilja ha reda på vad den heter... Tacksam för svar! ;D
Jag tror det är Go West (som ursprungligen spelades in av Village People?) fast på tyska.
Det är mycket möjligt, får nog ta och kolla upp det.

Tackar, även ett tack för Anzy... :)
x-axeln vs y-axeln
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

wille wrote:Stort grattis till Tyskland som vann bronset. Trots alla mystiska avblåsningar var det en av de få sevärda matcherna...
En av de få sevärda matcherna ? Vilka matcher har du kollat på ? Finns många fler sevärda matcher under detta VM.
Hein wrote:Är det bara jag som tycker det är väldigt konstigt att Poldowski (Eller hur det nu stavas) klappar domaren i ryggen, tar i hand när något blir dömd för tysklands fördel?
Jag tycker inte det. Det är jävligt vanligt att spelarna berömmer dommaren när de får fördelar. Hur de sedan gör det är väl olika.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Ohh, jag hatar verkligen Italien. FAN säger jag bara. FAAAAN! Så kasst var det, fy fan.
Seriöst jag grät fan nästan :(


Fy fan, det var så rätt av Zidane, fan vad rätt det var.
Hoppas inte Italien ens kvalar till nästa VM. Jävla skitland.


Fan åter i jävla gen så har italien spelat kasst i spelet men vunnit på slutet, det får fan vara någon måtta på detta...
User avatar
m0hx
Posts: 275
Joined: 2003-05-09 16:39:56
Location: Landskrona
Contact:

Post by m0hx »

Hipshot wrote:Ohh, jag hatar verkligen Italien. FAN säger jag bara. FAAAAN! Så kasst var det, fy fan.
Seriöst jag grät fan nästan :(


Fy fan, det var så rätt av Zidane, fan vad rätt det var.
Hoppas inte Italien ens kvalar till nästa VM. Jävla skitland.


Fan åter i jävla gen så har italien spelat kasst i spelet men vunnit på slutet, det får fan vara någon måtta på detta...
Kan inte annat än hålla med... hatar Italien och dess Hollywood-spelare nåt fruktansvärt.
Zidanes skalle var så jälva rättfärdigad, han skulle siktat högre upp bara...
"En fiskares memoarer - 50 år bakom flötet"
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Vad är det för idioti jag hör? Rött kort är den mildaste formen av straff Zidane förtjänar för ett så smaklöst beteende, oavsett hur provocerad han blev.

Även om jag höll på Frankrike matchen genom måste jag erkänna att detta nog enligt mitt eget tycke var Italiens bästa match med ovanligt gott spel.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Håller med er, hipshot och m0hx, allt förutom Zidane-delen, där jag inte direkt vet vad som sades eller så...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Gud så skönt!

Tråkigt att VM är över. Samtidigt är det ett VM jag gärna inte lägger på minnet, förutom Holland-Portugal-matchen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

lither wrote:förutom Holland-Portugal-matchen.
Haha, helt klart den matchen jag kommer minnas bäst.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Post Reply