Utdrag ur polisens brottsregister

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Jirgyg
Posts: 380
Joined: 2003-10-07 17:56:11
Location: Lkpg

Utdrag ur polisens brottsregister

Post by Jirgyg »

Är det möjligt att få ett utdrag ur polisens brottsregister på en annan person än en själv?
Jag misstänker att en person i min närhet som är "på semester" egentligen avtjänar ett kortare fängelsestraff, skulle gärna vilja motbevisa mina misstankar.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Det kan hända att du kan ringa till en lokal polisstaion och söka personen.
Annars är det inte mkt svårare att lista ut vilket fängelse denne sitter på och ringa det och fråga om besöktid för just den personen.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Det är säkert lika svårt som att skaffa ett personbevis hos Skatteverket, frågade inte om leg när jag ville ha ett.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Om man säger så här; Är du bra på att prata för dig och kan svänga ihop några små vita lögner så går det att få reda på det mesta man inte borde veta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

du kanske kan prata med anhöriga till personen.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Stiiig wrote:du kanske kan prata med anhöriga till personen.
...som förmodligen inte säger nåt mer än att han just är på "semester"?
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
Jirgyg
Posts: 380
Joined: 2003-10-07 17:56:11
Location: Lkpg

Post by Jirgyg »

Bra idé Stiiig
Ingen dum idé att kolla fängelsen för besökstider. Jag har en misstanke om var han kan sitta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Pratade med en kompis som förövrigt hålle rpå utbilda sig till advokat. Hon sa att man kan gå till Tingsrätten, Polisen eller Skatteverket för att få reda på sådan information om vem som helst så länge dom inte begärt skyddad information.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Stiiig wrote:Pratade med en kompis som förövrigt hålle rpå utbilda sig till advokat. Hon sa att man kan gå till Tingsrätten, Polisen eller Skatteverket för att få reda på sådan information om vem som helst så länge dom inte begärt skyddad information.
På något sätt känns det som att man väljer "skyddad information"...
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Marcus.Wallen wrote:
Stiiig wrote:Pratade med en kompis som förövrigt hålle rpå utbilda sig till advokat. Hon sa att man kan gå till Tingsrätten, Polisen eller Skatteverket för att få reda på sådan information om vem som helst så länge dom inte begärt skyddad information.
På något sätt känns det som att man väljer "skyddad information"...
Hmm... njae inte alla gör ju det. jag har då inte brytt mig om att göra det hittils. Och går du och ber om uppgifter om mig får du troligtvis 3-4 a4 papper med noteringar. det är typ kändisar som väljer det säger dom!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Du ska skita i det. Om han/hon vill att du ska få reda på det så säger han/hon det till dig. Det är nog jobbigt för personen som det är. Gräv inte i andras personers privatliv som inte bett dig göra det.
Stiiig wrote:Hon sa att man kan gå till Tingsrätten, Polisen eller Skatteverket för att få reda på sådan information om vem som helst så länge dom inte begärt skyddad information.
Endast delar av domen kan vara skyddad. Du har ingen möjlighet själv att välja om domen ska vara offentlig eller inte.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Longstock wrote:Du ska skita i det. Om han/hon vill att du ska få reda på det så säger han/hon det till dig. Det är nog jobbigt för personen som det är. Gräv inte i andras personers privatliv som inte bett dig göra det.
Stiiig wrote:Hon sa att man kan gå till Tingsrätten, Polisen eller Skatteverket för att få reda på sådan information om vem som helst så länge dom inte begärt skyddad information.
Endast delar av domen kan vara skyddad. Du har ingen möjlighet själv att välja om domen ska vara offentlig eller inte.
Så du menar altså att det är smam regler som vid stängda dörrar på rättegång? det är inget du kan begära sjv om det inte anses grov/ som i sexuella brott?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Jirgyg
Posts: 380
Joined: 2003-10-07 17:56:11
Location: Lkpg

Post by Jirgyg »

Då är det alltså inte alls särskilt svårt. Tack för svaren!

Longstock: Jo så kan man ju se på saken, men jag vill av anledningar som jag inte tänker skriva här veta. Rätt eller inte, jag tänker iaf luska i det.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Jirgyg wrote:Då är det alltså inte alls särskilt svårt. Tack för svaren!

Longstock: Jo så kan man ju se på saken, men jag vill av anledningar som jag inte tänker skriva här veta. Rätt eller inte, jag tänker iaf luska i det.
Do it. Bättre än att gå kring och tro något som det kanske inte är. Dock är det ju svårt att motbevisa helt. Lättare att bevisa :)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Dissident borde väl ha lite kunskap om det här? :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
rofl.
Posts: 167
Joined: 2007-01-02 1:55:22
Location: eskilstuna

Post by rofl. »

hela skiten läcker som ett såll som gunwald säger.
Post Reply