Mitt live messenger 8.1 vill ej fungera :S

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Viirus
Posts: 35
Joined: 2007-01-22 16:27:31

Mitt live messenger 8.1 vill ej fungera :S

Post by Viirus »

Tjosan ;D ;D Mitt msn e cpe :S det vill inte fungera ?!? :[ :o 8) :-[ :P ::) :-/ :-/ :-/ :-/ den vill inte logga in :S det poppar bara upp en cpe ruta :S fattar nada mannen help me ::)
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Kan du förklara lite närmre om vad det handlar om?

Jag skulle gissa på att du har drabbats av en msn trojan, eller så är msn bara överbelastat, om det gäller det förstnämda, läs nedan.

Det finns ett par råd:
Gå inte in på konstiga hemsidor
Gå inte in på hemsidor länkade på msn som ser skumma ut.
Ta inte emot virus med glatta livet
Ha lite mer säkerhetstänk till nästa gång
Scanna igenom din dator efter skit och tabort.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Ge ALDRIG ut ditt lösenord. Speciellt inte till dina kompisar eller sidor som låter typ såhär:

Skriv in din hotmail adress och lösenord så får du se vem som blockat dig.

Dessa sidor kommer endast att logga in på din msn account, spamma dina kompisar med länkar och sedan logga ut.



Och nästa gång du skriver ett inlägg, skippa alla smileys, förklara problemet bättre och försök att använda någorlunda grammatisk rätt svenska.
Här var det tomt...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Re: Mitt live messenger 8.1 vill ej fungera :S

Post by kqr »

Viirus wrote:Tjosan ;D ;D Mitt msn e cpe :S det vill inte fungera ?!? :[ :o 8) :-[ :P ::) :-/ :-/ :-/ :-/ den vill inte logga in :S det poppar bara upp en cpe ruta :S fattar nada mannen help me ::)
xD
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Sveriges framtid...
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
y4r0ze
Posts: 65
Joined: 2005-09-02 14:27:47

Re: Mitt live messenger 8.1 vill ej fungera :S

Post by y4r0ze »

Viirus wrote:Tjosan ;D ;D Mitt msn e cpe :S det vill inte fungera ?!? :[ :o 8) :-[ :P ::) :-/ :-/ :-/ :-/ den vill inte logga in :S det poppar bara upp en cpe ruta :S fattar nada mannen help me ::)
Snacka om att ge seriöst intryck med bra information....eller inte. :-/

Till o börja med har jag svårt att tänka mig att datorn kan födas cp skadad, för det andra är nog inte alla fullvuxna män här (om alla enns här e födda med en snopp mellan benen d.v.s vilket jag tvivlar på) o för det tredje säger din information bara att du får en knas ruta och inte kan logga in. Lite info om vad det står i rutan skulle hjälpa och kanske även MSN fungerade sist (om det öht har fungerat).
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Mitt live messenger 8.1 vill ej fungera :S

Post by lillis »

y4r0ze wrote:Snacka om att ge seriöst intryck med bra information....eller inte. :-/

Till o börja med har jag svårt att tänka mig att datorn kan födas cp skadad, för det andra är nog inte alla fullvuxna män här (om alla enns här e födda med en snopp mellan benen d.v.s vilket jag tvivlar på) o för det tredje säger din information bara att du får en knas ruta och inte kan logga in. Lite info om vad det står i rutan skulle hjälpa och kanske även MSN fungerade sist (om det öht har fungerat).
Aren't you grown up.
Post Reply