Vad skulle du göra om du hade tid?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
logoz
Posts: 12
Joined: 2003-12-29 13:11:19

Post by logoz »

Som någon sa innan; USA - från kust till kust i en gammal och halvrostig Cheva Caprice eller nåt (eller ja, varför inte en spinkans ny Lincoln Escalade :P). Hade varit grymt kul.

Annars hade jag kunnat tänka mig bygga en fet inspelningsstudio och låsa in mig där tills världens bästa 40-spåriga musikalbum blivit skapat (som efter smärre begrundan klargör att 1 år inte hade räckt till).
Hur illa någonting än verkar vara så är hiphop värre.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag säger som TinyTeeth, jag skulle fullborda mitt politisk-filosofiska manifest.
User avatar
sae
Posts: 61
Joined: 2005-03-24 15:13:00
Location: Lund
Contact:

Post by sae »

486-Moddare wrote:Eftersom jag befinner mig i stort sett den situationen (Har typ inga "vänner") kan jag säga att jag bara glor på en skärm efter skolan tills jag går och lägger mig (15:00 - 21:00).

Hade pengar inte varit något problem hade jag köpt mig ett liv.
Jag hade skaffat en digitalpiano, och spelat dag och natt och blivit en pianovirtuoso, och senare en bitter, men älskad, kompositör...

Jag hade skrivit andlöst vackert musik till mitt bittra liv...
Casio fx-3900P
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag hade nog också kunnat tänka mig att skriva, fast något manifest vet jag inte om jag hade velat kalla det.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Jag har en "keyboard" med 1 trasig tangent. stått & samlat damm i 5 år nu. har ingen talang alls inom musik (vilket brorsan märkt).

Men jag kanske skulle köpa ett Delphi paket och knappat skiten ur mig i en vecka, sen tillbaka till vardagen.

Eftersom jag befinner mig i stort sett den situationen (Har typ inga "vänner") kan jag säga att jag bara glor på en skärm efter skolan tills jag går och lägger mig (15:00 - 21:00).

Hade pengar inte varit något problem hade jag köpt mig ett liv.
Jag hade skaffat en digitalpiano, och spelat dag och natt och blivit en pianovirtuoso, och senare en bitter, men älskad, kompositör...

Jag hade skrivit andlöst vackert musik till mitt bittra liv...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag skulle vilja lära mig att spela gitarr så det hade jag nog försökt mig på ibörjan iaf. Annars hade det väl blivit att koda klart g3 ;)
hej.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Hade jag haft tid skulle jag arbetat som en tok, jag är nästan en arbetsnarkoman när det handlar om att tjäna pengar. Sen skulle jag shoppat en massa onödiga saker eftersom jag också är prylbög ::)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Punisher wrote:
Illuwatar wrote:Korsa USA från kust till kust i bil. Stanna på varenda intressepunkt och fotografera allt av värde. Efter detta (om tid finns kvar) ge mig av till Asien, framförallt Thailand och områdena runtomkring. Även Australien vore intressant att göra en långresa till.
Precis vad jag också vill göra :) + Japan och Tokyo.
Alt. 1
Ni läser mina tankar. Fast jag skulle göra det på MC.

Skulle ringa Billy Lane på Choppers Inc och beställa en båge. Eftersom pengar inte är några problem skulle jag självklart hamna före i kön och få den på runt 1 månad.

Sen skulle jag ge mig ut på vägen. Kust till kust. Dra ner en runda till Mexico, skulle nog glida ner där under spring break. Sist av allt ge mig ut på en resa i Easy Riders fotspår.

Punnan, Illu: När ger vi oss av? Ni två i gamla amerikanska muskelbilar och jag på hoj. Sova under bar himmel och snacka skit runt lägerelden :)

Alt. 2
Bygga MC. Visst, kalla mig OCC/WCC-wannabe, men jag skulle vilja bygg mig en egen motorcykel. 1 års ledig tid och med hyffsat stor plånbok så skulle jag nog komma en bra bit på vägen. =)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

jag skulle ta mig tid att gå ut och ta en (?) öl med mina vänner..
Hade jag även haft pengar skulle jag bygga en ny verkstad och göra färdigt alla projekt.. samt påbörja nya förstås..
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Tiden... Det som saknas är då bara pengarna. Ett par hundra tusen att renovera huset samt fixat trevlig värmeordning av bergvärme med solfångare.

Annars... Fallskärmshoppning kanske, fast det kostar också många kronor.

Annars... 2... Fixa ordning resterande bitar i datorn så den blir tystare.

Skulle vara roligt att kunna programera eller driva en idé till en sida jag har, men tyvärr så bor jag i ett hus som behöver fixas inom de närmsta åren. :)


EDIT!
Kanske bli knarklangare för att betala av framtida lån.
Last edited by Fluffy on 2006-02-19 13:43:13, edited 1 time in total.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Åka iväg... eller plugga. :(

Jag har beslutsångest. Antingen åker jag jorden runt hela våren eller så börjar jag plugga ekonomi den 23e februari. Vad fan ska man välja?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Tossefar wrote:Åka iväg... eller plugga. :(

Jag har beslutsångest. Antingen åker jag jorden runt hela våren eller så börjar jag plugga ekonomi den 23e februari. Vad fan ska man välja?
Menar du allvar? Vi snackar väl om drömmar? :P
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

486-Moddare wrote:Eftersom jag befinner mig i stort sett den situationen (Har typ inga "vänner") kan jag säga att jag bara glor på en skärm efter skolan tills jag går och lägger mig (15:00 - 21:00).

Hade pengar inte varit något problem hade jag köpt mig ett liv.
Se till att skaffa vänner då. Det är verkligen inte svårt.
Hur köper man sig ett liv?
Arbete ger frihet
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

PilotPencil wrote:Menar du allvar? Vi snackar väl om drömmar? :P
Ja, tid är knappast något jag saknar. Jag är arbetslös.
edit: Men jag har ju som sagt inte tid med båda, därav dilemmat.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Lära mig modelera bra, rensa hela fzas spelwiki.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Rida till japan med flickvännen och några väner om andra vill med på ett sådant äventyr :)
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

thr wrote:Rida till japan med flickvännen och några väner om andra vill med på ett sådant äventyr :)
Tar det inte jävligt lång tid att Rida till japan?
Tjaa..om man ändå hadde en häst.. 8)
User avatar
Samme
Posts: 118
Joined: 2004-10-01 15:00:57

Post by Samme »

Spela en massa MUD och rita som en galning!!

oh,oh,oh, försöka få till den ultimata trekanten: Skita, få orgasm och nysa exakt samtidigt ;D
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag skulle börja spela Warhammer - inte för spelets skull, utan mest för att få sitta och måla.

Men jag skulle nog även göra det som jag gör nu också, fast mer - teckna, måla, skapa musik.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Skulle läsa massa böcker jag förmodligen inte kommer läsa alls inom de närmsta 30 åren, rita mer, kanske testa mer med färger, och kolla mer film.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
pimen

Post by pimen »

Skulle köpa en redig bil, den bästa digitalkameran jag hittar, en laptop och en 2,5tb extern hårddisk och åka runt i hela USA och fylla hdd:n med bilder...
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

pimen wrote:Skulle köpa en redig bil, den bästa digitalkameran jag hittar, en laptop och en 2,5tb extern hårddisk och åka runt i hela USA och fylla hdd:n med bilder...
Ahha, du menar vad du skulle göra om du hadde --->pengar<--!? 8)
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

thimp wrote:Alt. 2
Bygga MC. Visst, kalla mig OCC/WCC-wannabe, men jag skulle vilja bygg mig en egen motorcykel. 1 års ledig tid och med hyffsat stor plånbok så skulle jag nog komma en bra bit på vägen. =)
Jag skulle hänga på detta bygge - är själv ett stort OCC-fan... en 64bits.se Theme Bike någon? 8)
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Anzy wrote:
pimen wrote:Skulle köpa en redig bil, den bästa digitalkameran jag hittar, en laptop och en 2,5tb extern hårddisk och åka runt i hela USA och fylla hdd:n med bilder...
Ahha, du menar vad du skulle göra om du hadde --->pengar<--!? 8)
En del skulle säga att "åka runt i hela USA" är ett åtagande som man knappast klarar av över en helg, men jag vet inte. Själv skulle jag nog resa, dels USA kust till kust i cab, men även syd- och centralamerika har länge tilltalat mig.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Jag har en massa tid och endå räcker den inte till för att jag ska göra nått kreativt alls.
Post Reply