Rolig annons på Blocket

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
freebase
Posts: 57
Joined: 2002-11-13 15:05:10
Contact:

Rolig annons på Blocket

Post by freebase »

User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det värsta är att han förmodligen är allvarlig.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Guest

Post by Guest »

herregud nästan värre än dom som säljer lunarkonton med mycket status ;D
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Det sjuka är att han tog sig tid att skriva allt det där!
DDS for life!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Är inte D&D ett penna och papper-spel? Kan man inte bara hitta på en bättre karaktär? Jag förstår inte!
Alen
Posts: 102
Joined: 2003-07-11 15:29:26

Post by Alen »

LOL, vafan stackars den som köper nåt sånt. Antingen väldigt blåst eller väldigt inne i "det där"
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Dissident wrote:Är inte D&D ett penna och papper-spel? Kan man inte bara hitta på en bättre karaktär? Jag förstår inte!
precis vad jag tänker
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Dissident wrote:Är inte D&D ett penna och papper-spel? Kan man inte bara hitta på en bättre karaktär? Jag förstår inte!
Exakt, det finns inget som säger att han faktiskt har spelat alla dom kampanjer han säger, han kan bara ha hittat på karaktären på en eftermiddag. Dessutom ifrågasätter jag hur rättvist det är att man kan dra in en hur avancerad karaktär som helst i ett spel om inte alla har lika bra karaktärer, är inte D&D mest underhållning och inte så mycket tävling?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Ghlargh wrote:är inte D&D mest underhållning och inte så mycket tävling?
Senaste jag spelade rollspel var i alla fall det poängen.
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Ganska dyrt också, 3000 kr :)
Account removal-requested!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Är inte D&D ett penna och papper-spel? Kan man inte bara hitta på en bättre karaktär? Jag förstår inte!
... och tärningar.
Man kan förvisso förfalska en karaktär, men erfarna spelare märker när det nån som "bara hittat på en bra karaktär". Det är långt ifrån hur mycket styrka en varelse har för att den ska vara spelbar.
Men det är en ytterst sorglig människa som försöker sälja.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lither wrote:... och tärningar.
Man kan förvisso förfalska en karaktär, men erfarna spelare märker när det nån som "bara hittat på en bra karaktär". Det är långt ifrån hur mycket styrka en varelse har för att den ska vara spelbar.
Men det är en ytterst sorglig människa som försöker sälja.
men då borde det på samma sätt märkas om någon köpt den...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

gummiboll wrote:
lither wrote:... och tärningar.
Man kan förvisso förfalska en karaktär, men erfarna spelare märker när det nån som "bara hittat på en bra karaktär". Det är långt ifrån hur mycket styrka en varelse har för att den ska vara spelbar.
Men det är en ytterst sorglig människa som försöker sälja.
men då borde det på samma sätt märkas om någon köpt den...
Så sant. :)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Killen mår inte så bra vad jag kan se...
Vad fan är de han säljer för 3000kr, en leksaks gubbe eller vadå????
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

adis wrote:Killen mår inte så bra vad jag kan se...
Vad fan är de han säljer för 3000kr, en leksaks gubbe eller vadå????
Ett papper med uppgifter.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

adis wrote:Killen mår inte så bra vad jag kan se...
Vad fan är de han säljer för 3000kr, en leksaks gubbe eller vadå????
Det är värre än så. Det är en gubbe på ett papper.
We dance to all the wrong songs
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

näe fan jag kan inte tänka mej hur den där idioten tänker, och att de finns dom som ger 3000kr för ett papper med påhittat skit! USCH
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

"Killen har ju problem med en trasig DNA-stege...inget som du och jag kan göra något åt"
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Han kan ha skojat med för just sånna som vi ska skratta åt honom. Fast o andra sidan så har han skrivit det väldigt seriöst. Men vem vet?
We dance to all the wrong songs
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Å andra sidan så är han rätt smart om han lyckas få sålt den. ;)
hej.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

linc wrote:Å andra sidan så är han rätt smart om han lyckas få sålt den. ;)
Då hade jag gått och köpt lite D&D manualer och böcker på direkten och börjat skapa karaktärer som sjutton och startat en egen business.

;)
We dance to all the wrong songs
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Kan man inte bara skriva av alla stats från sidan? Eller är det brott mot upphovsrättslagen? :P
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

kan nån mejla han och låtsas vara intresserad? spyse, du är mästare på sånt!
DDS for life!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Skulle vilja tro att det där är ett uppenbart skämt.
Men om han drar in pengar på det så kan jag dra fram någon gammal Call of Ctuhluh-rollperson och kränga till högstbjudande. 25 permanent SAN, 75% Mythos (Näst intill garanterat ospelbar för er som aldrig lirat CofC) låter väl bra? Har stoppat planer från varenda äldre gud i hela spelboken plus en onämnbar hög med slemm som spelledaren hittade på.
Bodde i 25 år i ett fantasislott i en annan dimension där han sköt Orcher med lasergevär. (jag låter det vara osagt om det var han eller orcherna som hade lasergevären)
500 SEK eller högstbjudande.

Skulle du missa chansen att bli ägare till en unik skräckspelspersonlighet så har jag en vampyr från Vampire: Dark Ages till salu.
Hans klan är påhittad och kan tåla solljus och äta mat som människor.
Han är generation 0 för han har hittat Cain och diableriserat honom.
Dessutom har han fått speciella superkrafter av Gud och kan förinta vampyrer genom att vifta med fingrarna. Och så är han en varulv.
100 SEK eller högstbjudande

Min mutantkaraktär är en muterad slemsvamp. Han har oöverträffade psykiska krafter och har psy 99! Eftersom han inte kan gå (har inga ben dårå) och efter en olycka i en reaktor bara har 1 INT så säljer jag honom för 150 SEK

Sen har jag en unik Drakar och Demoner-karaktär, särskilt värdefull eftersom han är skapad under det första systemet (Blå boxen) och är en drake. Han har ett eget universum i en kristallkula som han har skapat (kristallkulan dårå, universat skapades av en kille som heter Bengt).
Han kan spruta eld och is och syra på samma gång och har ett magiskt tvåhandssvärd som bara han kan använda.
5000 SEK

Och så har jag en armélista till Warhammer 40 000 att sälja. Det är Tau och de vinner varje strid. Det som är bra med dem är att de har andra värden än regelbokstau.
200 SEK

Välj och vraka.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

borz wrote:kan nån mejla han och låtsas vara intresserad? spyse, du är mästare på sånt!
Vet inte hur du kom att tänka på just mig men det är min typ av humor att driva med sånna människor så jag drog iväg ett mejl till honom, kom ihåg jag har ALDRIG spelat rollspel eller liknande det jag kommer närmast e Monster Ranch på PSX....
Hej jag är intresserad av din karaktär, jag är dock lite tveksam inför köpet då jag inte spelat så mycket D&D är en nybörjare med andra ord.

Så jag undrar om det finns några djupare "berättelser" över alla spel han spelat så jag lättare kommer in "under huden" på honom?
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
Post Reply