Ert nick?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Ert nick?

Post by elvenman »

Hur kommer det sig att du har just det nicket du har (samt är det första eller trettiandra?)?

Mitt kommer av en kombination av av the_man (som jag hade i början av internet (för mig iaf)) men tröttnade snabbt på att det var upptaget för jämnan, och mitt efternamn Elvenmark. Har även föregåtts av en liten bear-period (tack vare mitt förnamn Björn). Så det är historien bakom elvenmanen.
Last edited by elvenman on 2004-06-03 10:57:41, edited 1 time in total.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Ja, Mattias ---> MaTTe. :)
Tråkigt nick. Men det duger :P
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... k&start=25

För att göra en lång historia kort. Något > Något > Marabou_Man
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Mitt nick betyder "varg" på mitt modersmål. Vargen råkar vara mitt favoritdjur...
DDS for life!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

För den som undrar så kommer INTE mitt nick från någon notorisk diktator. Kommer faktiskt inte på var det kommer ifrån, mer än tomma intet. Ville byta nick från den gamla gamer-trenden med siffror i nicket (se listan nedan).

grag100 - grax som det var först, hade nån förkortning som jag inte alls kommer ihåg. Men jag märkte att det var felaktig engelska, så det fick bli grag. Dock var nicket grag upptaget på Neopets (som jag var en stor fan till då), så det fick bli grag100...

... detta blev sedan...

Zire2 från min kompis lösenord på Metro - ziretu...

... detta blev sedan...

Extr3mE efter ett fakenick med dålig fantasi på någon random public-server på CS, som var början till en CS-film som ej blev klar.

Siffror som ni ser överallt. Nu får jag i stället leva med att folk kastar om bokstäverna i nicket. :( :)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Mitt nick är en blandning av mitt förnamn och mitt efternamn. Sen vet jag inte varför ID står med stora bokstäver, det änrar jag nog på inom en snar framtid.
Har använt detta nicket i ca 1 år nu.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Pync är mitt andra nickname och jag kom på det under afro-amerikansk celldelning. Först hette jag neorain, men det växte jag ur till slut.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har kallats Najze sedan tidig ålder efter att jag försökte uttala "Johannes", som är mitt riktiga namn, men vände på det ganska friskt och så blev det Najze. Fråga mig inte varför..

Hade "Razorsharp" som nick under en kort tid.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

thimp kommer från fimp då jag som liten var liten och rökte och polaren tyckte jag påminde om en cigarrfimp =)
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

När jag började med chat för ca: 8 år sedan hade jag det otroligt mogna namnet The_King. Men det var inte så omtyckt, och det var upptaget emellanåt. Efter några små nickbyten valde jag tkh, som stod för The King Himself, numera är jag så van vid det så jag inte vill lämna det. Innebörden kanske är ändrad, numera är det bara tre bokstäver, men innerst inne är jag ändå en liten kung ;)

Jag är så pass van vid det att jag har en keps med namnet på, samt att jag reagerar på stan om någon säger tkh. Lite jobbigt är det dock att varje gång jag läser om KTH så reagerar jag som om det stod mitt nick. Det är även jobbigt att så många skriver thk utan att se att det står fel :P
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Post by Orfeus »

Orfeus... Alla känner väl till den tragiska historien om Orfeus och Eurydike?
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag kallar mig Xerbee efter en cs spelare jag träffade på någon public server, har för mig han hetter zerb eller något töntigt, så när jag tänkte mer fick jag det till xerb för jag kunde ju inte ha samma som han sedan blev det xerbee :D Enda problemet är att alla säger det fel (enligt mig) X:et som ett C eller S så det blir serbe. Fast nu kör jag med Arctic ibland, har inte sett en enda som har Xerbee eller Arctic men tror Arctic är ganska vanligt? Fick det iaf från min Arctic Cooling låda till CPU fläkten .....
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

c.a 98 så hade jag "stealth", oh herrejävlar vad jag önskar att jag inte hade tagit det... för många som känner mig vid detta nu att jag inte kan byta. ;|
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Ramza kommer ursprungligen från ett okänt spel ut Final Fantasy Serien.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Höken är vad folk kallar mig IRL, så det fick bli så :)

(Kommer från mitt efternamn; Lilliehöök.)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Ramza wrote:Ramza kommer ursprungligen från ett okänt spel ut Final Fantasy Serien.
Inte okänt. Tactics? ;) (har för mig att jag har nämt det förut)

Nog inte så svårt att gissa var mitt nick kommer ifrån från början. Började använda det på LORD på diverse BBS:er, fast då stavade jag det med ett k. När jag började använda IRC vid 96 så stavade jag det med ett c.
hej.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Är väldigt intresserad av seriemördare, mitt nick kommer sålunda från min favoritmördare..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

Jag har haft mitt nick i snart 2 år nu, hade THE DUDE innan, men det var mer när man lirade CS :P

Trivs bra med project, fast det finns en del som har det dock :/
öh! tjena :P
Xhargh
Posts: 1177
Joined: 2002-10-21 15:05:32
Contact:

Post by Xhargh »

Xhargh...
jag skulle spela worms och namnsätta alla fyra maskarna med bra namn, det fick bli Gussug (ett gammal alias), Xhargh och två till jag inte kommer ihåg just nu. Xhargh började med slumpvis valda bokstäver Xhar och sen rundade jag av med gh.

Gussug kom från att jag heter Gustav och skrev alltid in GUS på highscorelistorna i dataspel (på den tiden då man bara fick skriva in 3-4 bokstäver). Lägg på lite palindrom och så får man fram GussuG, eller GußuG, eller GuBuG... kärt barn har många namn. ;)
Windows 98 på 4.38 MB, Nano98
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

För att det är så ont... 2an la jag till så det blev estetiskt tilltalande.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

kommer inte ihåg.. har haft det sen typ 90-91.

andra nicks jag kört med e Sealance, vilket jag fortfarande kör med när inte Fenix e ledigt :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Spike
Posts: 38
Joined: 2003-09-17 0:30:49
Location: Skellefteå
Contact:

Post by Spike »

Spike, som jag visst heter här kom jag på :D är grunden till vissa förgreningar i min nick-park :)

Det hela började med att jag på första firmafesten, 16-17 år gammal drack nån öl för mkt och blev väldigt pratglad, satt efter middagen och propagerade för hur mkt Ixos-spikesen till mina Infinity-högtalare höjde upplevelsen, detta med en pappa som arbetsgivare som iofs aldrig sa något men såg tydligen måttligt road ut när jag höll min föreläsning :D

Detta blev ganska tidigt på ett annat forum $pike för att påvisa min tro på kapitalismen, för att göra saken extra tydlig hette jag t.o.m [M]$pike på ett annat forum, Numer är det bara $pike på det forumet iallafall.

Sen har det plötsligt blivit så populärt att heta spike så jag fick döpa mig till Spik3 på lunar (jo jag vet, men har man lite att göra så registrerar man sig ju lite överallt)

På senare tid, även på irc:n heter jag numer PSik3, detta efter en felstavning en sen lördagkväll, tycker det ser trevligt ut, har inte riktigt kommit fram till hur denna avart utalas ännu, men nått i stil med [sajk] tror jag.

För längelängesen har jag kanske haft några temporöra nicks lite här och var, men inget nämnvärt.
Midsommar 00:55 "Nu ska jag fan vara nykter ända till på onsdag!"
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kallade mig bim när jag var väldigt liten en gång när vi åkte bil (familjen alltså). Tycker det är lite gulligt :-) Dock skulle jag vilja byta till benjamin (mitt namn) men det vågar jag inte för då skulle alla whina om att jag byter nick 24/7 - fast har iofs inte bytt på ett tag nu :-D
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Axman, heter ju Axman i efternamn så... :)

Hette dock Patron innan vilket kommer från när vi spelade paintball. Vi hade alla smått löjliga namn för skojs skull och jag var "Big Bad Patron" som i brukspatron eftersom jag bor lite lantligt.

Efterhand så blev dock Patron ine så bra att ha på 64 så när jag bytta från andersson till axman (min mormors flicknamn) så bytte jag även till axman. Fantasilöst att heta efternamnet kanske men jag gillar efternamnet så... :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Under inflytande så gillar jag att tro att jag är en dissident, trots att jag är jävligt mainstream. Så det blir Dissident.
Locked