W-LAN-scanner till PalmOS 5

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

W-LAN-scanner till PalmOS 5

Post by Illuwatar »

Jag söker ett program som kan anändas för att visa på W-LANs i närheten, ungefär som en scanner som lyssnar efter radiostationer. Jag har införskaffat en LifeDrive som har integrerat W-LAN och jag vill kunna leta hotspots på ett enkelt sätt. Någon som har ett bra tips på mjukvara som kan göra detta?
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Hittade denna efter nån minuts google sökning http://hazelware.luggle.com/wifiwhere/
This is a "wardriver's" dream!!! Find all the open hot spots in your area!

* Find access points quickly and easily with WiFi-Where.
* Connect a GPS unit to find out the exact latitude and longitude of wireless access points.
* Export results to memo pad to share with others.
* Save your favorites for easy access later!
* Supports Tungsten C, Tungsten T, Tungsten T2, Tungsten T3, Tungsten T5, Lifedrive, and Zire72
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Tackar - måste ha missat detta när jag sökte runt. Däremot hittade jag ett annat program som gör något liknande: Wiffi. Båda program verkar dock kosta lite för att kunna användas fullt ut. Inga stora summor dock.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Har nu testat programmen ute på stan. Wiffi verkar inte vara mycket att ha - den hittar ingenting. Om det är en begränsning i demoläget eller dåligt program kan jag inte säga något om. Däremot Wifiwhere fungerar bra. Det hittar en herrans massa wlan när man går runt i city. Tyvärr har programmet en allvarlig bugg som gör att det låser all input när det arbetar. Alla knappar slutar fungera (inklusive powerknappen) och pekskärmen reagerar inte. Detta gör att programmet inte kan stoppas på något annat sätt än med en reset.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

gött att den fungerar med Tungsten T.. men vad finns det egentligen för vettiga kort till Tungsten?
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Fenix wrote:gött att den fungerar med Tungsten T.. men vad finns det egentligen för vettiga kort till Tungsten?
Jag tror det bara finns vettiga kort till T3/Zire 7x/T5.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Post Reply