Bästa utestället i Malmö?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Bästa utestället i Malmö?

Post by Chas »

Ska iväg och träffa en kompis i Malmö på lördag, finns det några uteställen i Malmö man absolut inte får missa?

Finns det några klubbar som spelar musik som t.ex Slagsmålsklubben, The knife e.tc?
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Det brukar köras en eletronica-klubb på Club Deep, Amiralsgatan 20. Lokalen i sig är ganska bra, den har två dansgolv och har plats för både chill, bar och dans, även om musiken kanske är för hög för att smutta på rödvin och diskutera filosofi.

Har aldrig varit på electronicaklubben i sig dock, och är inte säker vilka dagar den är på..
Last edited by lillis on 2007-03-05 12:58:56, edited 1 time in total.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

På lördagar är det klubben Wonk på Deep.
Jag har en känsla av att du inte får missa att gå dit! :)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Pontarius wrote:På lördagar är det klubben Wonk på Deep.
Jag har en känsla av att du inte får missa att gå dit! :)
Det är tokroligt där.

Annars kan du nog kolla vad det är på Kulturbolaget. www.kulturbolaget.se
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Pontarius wrote:På lördagar är det klubben Wonk på Deep.
Jag har en känsla av att du inte får missa att gå dit! :)

Deep i allmänhet: http://www.deepclub.se/klubb.html

Wonk i synnerhet: http://www.wonk.se/
På lördagar är det klubben Wonk som huserar på Deep. Klubben tillhör en av Malmös få mixade gayklubbar men här dansar de flesta - gay som straight. Klubben Wonk har fått sitt namn efter den glamourösa dragqueen Wonk. WONK vann Öresundspriset på QX Gaygala 2004 och tog sig till final i bäst i stan 2003 som anordnas av Allt Om Malmö.
Och jo, Wonk är djävligt rolig.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

lillis wrote:Det brukar köras en eletronica-klubb på Club Deep, Amiralsgatan 20. Lokalen i sig är ganska bra, den har två dansgolv och har plats för både chill, bar och dans, även om musiken kanske är för hög för att smutta på rödvin och diskutera filosofi.

Har aldrig varit på electronicaklubben i sig dock, och är inte säker vilka dagar den är på..
Har du blivit skåning?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Pontarius wrote:Har du blivit skåning?
Pluggar i Lund för andra terminen, din lilla räka! Jobbar inte Veronica här?

(förlåt för OT!)
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

lillis wrote:
Pontarius wrote:Har du blivit skåning?
Pluggar i Lund för andra terminen, din lilla räka! Jobbar inte Veronica här?

(förlåt för OT!)
Välkommen till klubb Skåne!
Både jag o Vera jobbar i Lund, fast jag är vinterledig :P

För att göra det mer ontopic så påstår jag att Lund är en vidrig stad att gå ut i så håll er till Malmö Chas :)
Ska ni pubba istället för att klubba så är möllevångstorget ett hett tips. Stirra inte för mycket på mäniskorna bara..
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Lund är nog bara kul att gå ut i om man student, mest för att det är mycket folk man känner och väldigt billig alkohol på nationer. Men utöver det så skulle jag inte ge mycket för Lunds uteliv. Skulle inte rekommendera det för en påhälsande/turist. :)

Var jobbar ni?
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Riktigt jävla snygga människor var det på Wonk iaf...hoppas inte alla är gay för då finns det knappt några snygga straighta kvar snart :_(

Med vissa undantag för vissa transor som inte var så vackra :O
Last edited by Rejs on 2007-03-05 13:59:42, edited 1 time in total.
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Pontarius wrote:Ska ni pubba istället för att klubba så är möllevångstorget ett hett tips. Stirra inte för mycket på mäniskorna bara..
Heh, är de fula eller kommer de att slå en om man gör det?
Life's a joke, yuk it up.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

lillis wrote:Lund är nog bara kul att gå ut i om man student, mest för att det är mycket folk man känner och väldigt billig alkohol på nationer. Men utöver det så skulle jag inte ge mycket för Lunds uteliv. Skulle inte rekommendera det för en påhälsande/turist. :)

Var jobbar ni?
Glorias och Törstiga Torsten kan väl vara turistattraktioner, Sveriges äckligaste och Sveriges minsta pub..

Vi jobbar för kommunen. :P
staretsen wrote:
Pontarius wrote:Ska ni pubba istället för att klubba så är möllevångstorget ett hett tips. Stirra inte för mycket på mäniskorna bara..
Heh, är de fula eller kommer de att slå en om man gör det?
Jag skulle vilja påstå att väldigt många udda människor samlas där och om du stirrar så kan de mycket väl lägga märke till dig och i bästa fall skjuta dig. :D (så är det iofs i hela Malmö..)
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Tack för alla tips!
Blir till att Wonka på lördag 8)
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
Post Reply