Innehåll
Välkommen till 64bits!

Telltales fall
Under dagen har man kunnat läsa att Telltale säger upp nästan hela sin styrka och bara behåller en tiondel av all personal.

Frågan är om det var väntat eller ej? Telltale grundades av avhoppare från Lucasarts och utvecklade sig i en annorlunda riktning jämfört med gamla Lucasarts-äventyr. Personligen var jag väl halvt road av deras Sam and Max och Monkey Island-serien fick väl godkänt men när jag spelade de första spelen ur The Walking Dead var inlevelsen och de moraliska besluten något som fick mig helt tagen emellanåt. Nytt berättarsätt och beslut som fick det att göra ont i magen la grunden för en fantastisk spelupplevelse.

Men sedan både det hände något och inte hände något, The Wolf among us var bra och annorlunda men kommande Walking Dead tappade något av sitt grepp. Senaste Walking Dead Season 3 var en besvikelse och jag slutade se fram emot nya spel från Telltale. I season 3 kändes besluten mer oviktiga, storyn fortsatte som den skulle ändå. Karaktärerna var inte några jag brydde mig om, de beslut man tog kändes ofta inte logiska eller gripande. Det känns som att Telltale tog en ny strålande idé och gjorde spel på rullande band vilket långsamt stannade deras egen utveckling.

Det är min känsla och vad jag tror. Spelvärlden är sämre utan ett starkt Telltale men de har sig själva att skylla.
Kommentarer: 0
Publicerat 24 Sep 2018 av Jonas Axman