Hazard LAN v9 Stockholm

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
NightFlash
Posts: 1
Joined: 2008-01-19 20:29:32

Hazard LAN v9 Stockholm

Post by NightFlash »

Hej och Välkomna till ännu ett LAN i Fredrika Bremerskolan!

Adress: Dalarövägen 64 i Haninge

Torsdagen den 28e februari till den 2a mars, vecka 9, dras det igång med ett fyradagars-LAN! Denna gång ska vi vara i Fredrika som vanligt, och har plats för 144+ personer.

Inträdet kostar 150 Kr vid förbetalning, vid betalning i dörren är inträdet 200 kr.

Då detta skrivs har vi planerat officiella turneringar i:

* CounterStrike 5 vs 5
* DotA 3 vs 3


Exakta regler för dessa är inte klara, men har ni varit med förut kommer ni känna igen er. Vi kommer naturligtvis även ha en god mängd flumturneringar, ni behöver inte oroa er för att dessa försvunnit. Om någon av er har förslag på andra spel man kan tävla i kan ni alltid kontakta oss så ska vi se vad vi kan göra för att hjälpa er.

Vinsterna i turneringarna är fortfarande preliminära men räkna med ca:

CS 5on5, 2500kr till vinnande laget, 1500kr till andra plats och 750kr till tredje platsen
DoTA 3on3, 1500kr till vinnande laget, 900kr till andra plats och 450kr till tredje platsen

Internet

Senaste lanet så överaskade vi rätt mycket, skulle jag i alla fall kunna tänka mig. Internet fungerade helt tillfredställande, lite problem får man alltid räkna med. Nästa lan ska vi dock ha bättre saker att använda så det borde blir ännu bättre då =)

Nätverk

Som vanligt kommer vi ha ett 100 Mbit/s switchat nätverk med 1Gb/s backbone. Perfekt för att spela alla de senaste spelen utan fördröjning och med supersnabb filöverföring.

Kiosk

Kiosken kommer som vanligt vara uppfylld med alla möjliga saker. Tänk på kiosken som en enda stor påse gott och blandat. Vi håller våra priser låga för vi vet hur det är att vara student och inte ha allt för fet plånbok, och eftersom vi alla är lanare har vi självklart öppet dygnet runt!

Men jag tycker ju inte om att spela dator?

Vi har även roliga saker för er som inte gillar att spela datorspel hela dygnen! Dance Dance Revolution, spelkonsoller som xbox360, wii och PS3 samt flumturneringar som inte har någonting alls med datorer att göra! Vid intresse kan vi även erbjuda poker samt brädspel.


läs mer på http://hazard.nu
Post Reply