Skum kontakt på gamalt grafikkort?

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

snigel wrote:Feature connector är det närmsta jag kommer på till grafikkortet
http://en.wikipedia.org/wiki/Feature_connector
Stämmer rätt bra överens.
Vet inte om du missade det helt men aake skrev det lite längre upp.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Stuggi wrote:
snigel wrote:
Stuggi wrote:Lite som den magiska kontakten på undersidan av alla NES...
snes och nintendo 64 :)
Finns det en sån på dem också? Ser man på...
Kontakten på undersidan av Nintendo 64 användes till 64DD, en enhet för magnetiska skrivbara disketter som släptes i Japan.


Kontakten på undersidan av Super Nintendo var till för att koppla in en PlayStation. Det var ett projekt som påbörjades i samarbete mellan Nintendo och Sony. Jag kommer inte ihåg varför, men detta samarbete avbröts och Sony bestämde sig för att släppa en fristånde konsoll under eget varumärke.
Du kan aldrig gissa vad den kom att heta. ;)
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

GuessWho wrote:
Stuggi wrote:
snigel wrote:
Stuggi wrote:Lite som den magiska kontakten på undersidan av alla NES...
snes och nintendo 64 :)
Finns det en sån på dem också? Ser man på...
Kontakten på undersidan av Nintendo 64 användes till 64DD, en enhet för magnetiska skrivbara disketter som släptes i Japan.


Kontakten på undersidan av Super Nintendo var till för att koppla in en PlayStation. Det var ett projekt som påbörjades i samarbete mellan Nintendo och Sony. Jag kommer inte ihåg varför, men detta samarbete avbröts och Sony bestämde sig för att släppa en fristånde konsoll under eget varumärke.
Du kan aldrig gissa vad den kom att heta. ;)

Sega?
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

criscros wrote:
GuessWho wrote:Kontakten på undersidan av Nintendo 64 användes till 64DD, en enhet för magnetiska skrivbara disketter som släptes i Japan.


Kontakten på undersidan av Super Nintendo var till för att koppla in en PlayStation. Det var ett projekt som påbörjades i samarbete mellan Nintendo och Sony. Jag kommer inte ihåg varför, men detta samarbete avbröts och Sony bestämde sig för att släppa en fristånde konsoll under eget varumärke.
Du kan aldrig gissa vad den kom att heta. ;)

Sega?
:P
Nej,
Sony tillverkade alltså aldrig någon CD enhet i samarbete med Nintendo till Super Nintendo (SNES) som det var tänkt. Istället så gjorde Sony en fristående konsoll som de släppte under namnet Sony PlayStation.
ewert
Posts: 25
Joined: 2006-05-31 15:47:41
Location: härnösand

Post by ewert »

GuessWho wrote:
criscros wrote:
GuessWho wrote:Kontakten på undersidan av Nintendo 64 användes till 64DD, en enhet för magnetiska skrivbara disketter som släptes i Japan.


Kontakten på undersidan av Super Nintendo var till för att koppla in en PlayStation. Det var ett projekt som påbörjades i samarbete mellan Nintendo och Sony. Jag kommer inte ihåg varför, men detta samarbete avbröts och Sony bestämde sig för att släppa en fristånde konsoll under eget varumärke.
Du kan aldrig gissa vad den kom att heta. ;)

Sega?
:P
Nej,
Sony tillverkade alltså aldrig någon CD enhet i samarbete med Nintendo till Super Nintendo (SNES) som det var tänkt. Istället så gjorde Sony en fristående konsoll som de släppte under namnet Sony PlayStation.
X
Post Reply