Trådlös KVM switch

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
omzig
Posts: 12
Joined: 2008-10-17 22:06:47

Trådlös KVM switch

Post by omzig »

Detta är alltså vad jag söker, en trådlös KVM switch. Jag hade tänkt att ha min gamla dator stående i garderoben, skall vara en sorts lagringsstation/server och den vill jag komma åt från min nya dator eller rättare sagt via nya datorns skärm/tangentbord/mus. Har förut kollat på VNC/DameWare alltså mjukvaralösning men tycker att det blir för segt att styra via nätverket så jag hade hellre velat ha skärm/tangentbord/mus direktkopplat till båda datorerna så att det bara är att slå om en switch för att byta mellan datorerna. Vet att jag har sett detta på någon sida en gång, dock kan jag inte hitta sidan nu och dessutom så hade jag velat hitta en sådan som man kan köpa i Sverige.

Någon som vet vart man kan köpa en sådan switch? Eller har en bättre/annan lösning på mitt problem?
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Re: Trådlös KVM switch

Post by -SE- »

Trådlös vet jag inte, i varje fall lär det inte bli för små pengar. Jag har dock för mig jag sett liknande saker som skickar signalerna mellan två enheter som kopplas med en nätverkskabel emellan. Tänkte om du ville undvika tre relativt tjocka kablar och bara ha en.

Exempelvis något sånt här: http://www.dustinhome.se/pd_5010308252.aspx
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Post Reply