Satans nivåreglering.

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Satans nivåreglering.

Post by Stiiig »

jag kör ju mercedes. Och det skall ju vara alla möjliga bekvämligheter då. En utav dom är/var den automatiska nivåregleringen bak.

det sitter en lastkännande ventil på krängnignshämmaren bak. Denna ventil släpper ut ett tryck till var och en av hydraulkolvarna i stöddämparna.

Fram till denna ventil så går det då 2 ledningar. En till och en från. Så systemet är i en ständig ciskulation och använder samma hydraulpump som styrningen. Det tråkiga med detta är att ett av rören uppe bak gick sönder lite smått förra veckan. så jag har plugga slangen direkt vid pumpen.

Och det är ju inte kul med dn otroligt häftiga nivåregleringen. Så jag tänker att jag modifierar den lite medans jag håller på. Jag tänker ta bort den automatiska funktionen och sätta lastkännandeventilen på ett annat ställe. på ventilen sitter en arm som öppnar för tryck då man drar den mot sig t.ex. Och släpper på tryck då man skjuter den från sig. Tänkte göra denna funktion elektrisk. Så att jag enkelt har en liten fin strömbrytare i kupén där jag höjer och sänker med en vippbrytare.

Innan jag skiver för mkt så är det bäst jag ger mig.
Vilka komponenter ska jag använda mig av?
Borde jag föröskta hitta en annan typ av ventil?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Post Reply