SIM inaktivt

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
Baurken
Posts: 171
Joined: 2007-07-14 22:34:58

SIM inaktivt

Post by Baurken »

Hejsan.

Har ett stort problem med min Sony Ericsson k550i som jag hoppas något snille kan hjälpa mig med. Det är nämligen så att för cirka en månad sedan när jag plockade upp min telefon ur fickan så stod det SIM inaktivt på skärmen där det brukar stå Telia (min operatör). Plockade ur SIM kortet och satte det i en annan telefon och där funkade det utmärkt, Och satte tillbaks det i k550i:n och det funkade fortfarande inte där och satte och switchade emellan flera gånger och helt plötsligt försvann det. Igår kom det upp igen, Och när det står detta så går det varken att ringa ifrån eller till telefonen så det är som ett ganska stort problem när jag använder telefonen mycket i jobbet.

Har tagit ut och rengjort telefonen och sim-kortet och startat om flera gånger men det vill inte gå till sig.

Så nu undrar jag om någon råkat ut för samma sak och har en lösning eller ifall någon har något tips?
T.Q.M
Posts: 18
Joined: 2004-12-01 10:18:12
Location: Mullsjö
Contact:

Re: SIM inaktivt

Post by T.Q.M »

Ring till operatören å beställ ett nytt simkort, till de befintliga nummret. Funkar inte de så är de mobilen de är fel på.
Intel Quad 6600 ::: 4 GB RAM ::: 500GB + 2x 250 externt Hårdisk ::: 512 MB Geforce 8600GT ::: Razor daimond Black ::: ViewSonic 19tum- 3ms
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: SIM inaktivt

Post by walliski »

Om det bara är på den ena telefonen det är problem med, så tvivlar jag på att det är kortet det är fel på.
Kan vara någon liten kontakt som glappar någonstans i telefonen, alternativt har något ärgat. Det senare händer då det är fuktigt, t.ex. om telefonen förvaras i fickan under dagarna...
Hur gammal är den?
Prövat ringa/e-maila Sony Ericssons kundservice/support/va-de-nu-en-heter?
Här var det tomt...
Post Reply