phpBB och Coranto

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

phpBB och Coranto

Post by Jonas Lundh »

Någon som har erfarenhet av dessa två tillsammans? Jag skulle vilja ha så att varje nyhet även blir ett inlägg i ett speciellt nyhetsforum
(Coranto är uppföljaren till NewsPRO)
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

har inte följt upp coranto, dock så borde det kanske finnas något "hack" till phpbb som fixar en liknande funktion?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Att skriva ett phpscript som hämtar nyheter ur ett forum i phpBB2 är inga problem i sig.

Coranto har jag inte kollat in alls.
hej.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jag kan inget php över huvud taget (förstår strukturen lite men kan inte skriva). Skulle någon kunna hjälpa mig?
för er som inte vet var coranto och phpbb finns är länkar nedan:
phpbb2 betaforum
phpbb mods
coranto
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Nu har jag (fortfarande) inte tittat på coranto, men newspro/coranto är ju egna system som lagrar nyheterna i egna filer. Skulle man få newspro/coranto till att använda phpBB/2's forum hade man nog fått skriva om det mesta av koden. I sådana fall är det nog enklare att skriva ett eget nyhetscript som använder phpBB/2 från början.
hej.
Post Reply