underligheter

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Grey_wolf wrote:Det e så det är det e därför jag VILL regga.Men efter jag har hört att man kan få samtal mitt i natten och sånt ere lite tveksamt.Men jag vill vara med.. så jag ska nog regga.
Ok, bra att nån vill iaf, jag tänker vänta (och se vad som händer er :)) eftersom jag är för paranoid för att ge ut all info om mig själv bara sådär.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nva wrote:
Dissident wrote:
nva wrote:Hittade en ny sida i .history nu: http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt
Inte så konstigt att dom kan första delen av mitt personnummer eftersom dom har mitt icq-uin, men frågan är vad det står där för :/.
Hmm? Vad länkade dig till den sidan?

Detta kanske är en telemarketing scam, de är bara ute efter telefonnummer som de kan ringa under middagen.
Hittade den i .history på tty.freeshell.org, någon hade skrivit lynx http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt. Alltså shellet vi fick tag i innan...
Är det inte Wimshord/????? längre?

edit: just det, inget s. Men det där kan jag ingenting om, jag blir yr av gränssnittet.
Last edited by Dissident on 2003-10-07 17:18:04, edited 1 time in total.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

nva wrote:
Dissident wrote:
nva wrote:Hittade en ny sida i .history nu: http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt
Inte så konstigt att dom kan första delen av mitt personnummer eftersom dom har mitt icq-uin, men frågan är vad det står där för :/.
Hmm? Vad länkade dig till den sidan?

Detta kanske är en telemarketing scam, de är bara ute efter telefonnummer som de kan ringa under middagen.
Hittade den i .history på tty.freeshell.org, någon hade skrivit lynx http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt. Alltså shellet vi fick tag i innan...
Pn kanske står för Pawn? ;) eller Person..
Vem vet han kanske har en strategisk plan med "Pawns" och gör värsta stora leken av det ;D
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Grey_wolf wrote:
nva wrote:
Dissident wrote:
nva wrote:Hittade en ny sida i .history nu: http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt
Inte så konstigt att dom kan första delen av mitt personnummer eftersom dom har mitt icq-uin, men frågan är vad det står där för :/.
Hmm? Vad länkade dig till den sidan?

Detta kanske är en telemarketing scam, de är bara ute efter telefonnummer som de kan ringa under middagen.
Hittade den i .history på tty.freeshell.org, någon hade skrivit lynx http://whoare.ath.cx/gra/pn1.txt. Alltså shellet vi fick tag i innan...
Pn kanske står för Pawn? ;) eller Person..
Vem vet han kanske har en strategisk plan med "Pawns" och gör värsta stora leken av det ;D
player number?
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

nva, vill du ge ut resten av ditt personnummer?
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

I reggen står det
"Handle"
vad är det?

(och måste man ge ut mobil nr.? för jag har ingen :P eller den e sönder och så använder jag den aldrig.)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Grey_wolf wrote:I reggen står det
"Handle"
vad är det?
handle = nickname
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Grey_wolf wrote:Pn kanske står för Pawn? ;) eller Person..
Vem vet han kanske har en strategisk plan med "Pawns" och gör värsta stora leken av det ;D
pn står nästan garanterat för PersonNummer.
Xerxes wrote:nva, vill du ge ut resten av ditt personnummer?
Inte publikt här i forumet, men om det är någon av er här som har skrivit i tråden (eller som jag "känner" på annat vis) som har en direkt idé dom vill testa så kontakta mig via icq lr irc.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Ponte
Posts: 301
Joined: 2003-05-06 23:09:32
Location: Lycksele
Contact:

Post by Ponte »

Hmm, kanske http://whoare.ath.cx/gra/pn<personnummer>.txt funkar? eller http://whoare.ath.cx/gra/<personnummer>.txt etc etc. DNS en jäklas här så ja kan inte prova själv.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Lätt att detta har med militären eller något liknande (SÄPO perhaps) att göra, inget snack om saken.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nva: hur använder jag history-kommandot? Det står bara att det inte finns.. *är n00b*
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Dissident wrote:nva: hur använder jag history-kommandot? Det står bara att det inte finns.. *är n00b*
cat .history

eller tail .history om den är lång..
hej.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Dissident wrote:nva: hur använder jag history-kommandot? Det står bara att det inte finns.. *är n00b*
Det är en ren textfil, så om du skriver "cat .history" (tänk på punkten) så skriver den ut rubbet vid prompten, vilket förstås är lite opraktist när det är så mycket text. Så istället kan du köra "pico .history" vilket öppnar en simpel texteditor där du kan scrolla upp/ner och göra lite allt möjligt.
För att kolla alla filerna som finns i katalogen (dolda, dom som börjar med en punkt, syns nämligen inte normalt) du är i skriver du "ls -a".
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nva wrote:
Dissident wrote:nva: hur använder jag history-kommandot? Det står bara att det inte finns.. *är n00b*
Det är en ren textfil, så om du skriver "cat .history" (tänk på punkten) så skriver den ut rubbet vid prompten, vilket förstås är lite opraktist när det är så mycket text. Så istället kan du köra "pico .history" vilket öppnar en simpel texteditor där du kan scrolla upp/ner och göra lite allt möjligt.
För att kolla alla filerna som finns i katalogen (dolda, dom som börjar med en punkt, syns nämligen inte normalt) du är i skriver du "ls -a".
Ja tacka vet jag Windows.. :)
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

Ni får säga vad som händer (ni som har reggat er) jag avaktar en stund.
(fin film föressten haha..)
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Post by Turrican »

Jag som inte var med från början är lite vilsekommen, precis som alla andra som inte heller varit med från början verkar vara. Något som jag tänkte på var iaf att Svartvitt verkar ha ett finger med i spelet, för han har ju startart tråden i två (ännu fler?) forum och han har ju kommit med lite skumma ledtrådar.

Dessutom, vad är inloggningsuppgifterna för http://whoare.ath.cx/gra/ODHVENEMEET/login.php ?
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Turrican wrote:Dessutom, vad är inloggningsuppgifterna för http://whoare.ath.cx/gra/ODHVENEMEET/login.php ?
det vet vi inte än...
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Post by Turrican »

egar wrote:
Turrican wrote:Dessutom, vad är inloggningsuppgifterna för http://whoare.ath.cx/gra/ODHVENEMEET/login.php ?
det vet vi inte än...
Okej. Vad är det han skriver i slutet av filmen (twh0001.mpg)? Jag tycker mig se "All before this one gather?". Stämmer det, och någon som vet vad det betyder?
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Turrican wrote:Något som jag tänkte på var iaf att Svartvitt verkar ha ett finger med i spelet, för han har ju startart tråden i två (ännu fler?) forum och han har ju kommit med lite skumma ledtrådar.
Jag är förstås inte säker, man kan inte vara säker på mycket i den här tråden :), men jag tror inte svartvit är med och leder spelet. Ledtrådarna han har lagt ut (t.ex. en jag såg i pcgamers forum) har han nog hämtat här.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Tänkte bara säga det att innan vi börjar klottra ner denna tråden med upprepningar om vad som har hänt tidigare så tycker jag att alla som har kommit in i efterhand ska ta och läsa Dissident:s sammanfattning och om det inte räcker, hela tråden. Det blir väldigt rörigt om allt ska sägas 2 ggr :).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Post by Turrican »

nva wrote:Tänkte bara säga det att innan vi börjar klottra ner denna tråden med upprepningar om vad som har hänt tidigare så tycker jag att alla som har kommit in i efterhand ska ta och läsa Dissident:s sammanfattning och om det inte räcker, hela tråden. Det blir väldigt rörigt om allt ska sägas 2 ggr :).
Jo, jag har läst hela och därmed Dissidents sammanfattning, men det var bara de sakerna jag inte förstått.
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

Nu funkar inte reggen längre.Antagligen tog han bara in några jag reggade mej aldrig för jag ville avakta till imorrn och se.Men ni får informera oss som inte reggat här på forumet ! ;D glöm inte oss =) hehe.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Vi borde hålla saker mer hemligt :)
Det vill säga att vi behöver inte skriva ALLT här, alltså inte det allra nyaste, utan det kan vi arbeta med på mirkken private
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Grey_wolf
Posts: 43
Joined: 2003-10-06 19:37:13

Post by Grey_wolf »

hehe okej
nu har alla gammla sidor lagts ner oxå blä skulle klikcat på "regg knappen" ändå :P
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Har löst chiffret som är i början av filmen (de med kvadraterna med bokstäver). Vill ni veta resultatet så ta det med mig eller egar på irc
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
Post Reply