Dessa ständiga rökare...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
cyb
Posts: 111
Joined: 2003-11-10 16:53:28

Post by cyb »

SMURF: Om man utgår från 0, så är det onormalt att röka. Varför ska då människor som valt att röka ha rätt till det när de "normala" ickerökarna inte tycker om detta ?
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

cyb wrote:SMURF: Om man utgår från 0, så är det onormalt att röka. Varför ska då människor som valt att röka ha rätt till det när de "normala" ickerökarna inte tycker om detta ?
Som jag påpekat tidigare i denna tråden... om vi utgår från 0 så är vi nakna.. och har ingen el. Varför skall vi smälla upp stora kärnkraftverk när det finns personer som lider av el-allergi och andra personer som bara vill jordens bästa(du vet väl att vi överkonsumerar?)? Det är el-allergikerna och de som inte vill ha el av andra skäl som är på 0 i ditt resonemang. Stäng du av din dator så släcker jag min tobak ;)
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

SMURF wrote:Som jag påpekat tidigare i denna tråden... om vi utgår från 0 så är vi nakna.. och har ingen el. Varför skall vi smälla upp stora kärnkraftverk när det finns personer som lider av el-allergi och andra personer som bara vill jordens bästa(du vet väl att vi överkonsumerar?)? Det är el-allergikerna och de som inte vill ha el av andra skäl som är på 0 i ditt resonemang. Stäng du av din dator så släcker jag min tobak ;)

Det han vill ha sagt är väl att man ska se "genomsnittsmänniskan" eller vad man nu vill kalla det som icke-röckare. Jag menar, inte utgår jag från att alla röker, de som röker lägger jag i facket rökare. De som inte röker hamnar inte där. Jag kan inte vara ensam om att tycka så.
In cars several processors are connected by a bus
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Nej, jag har ändrat mig, säga vad ni säga vill, men smurfen ger sig inte för han har en klar logik i hur han tänker. U goo gurl!
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
cyb
Posts: 111
Joined: 2003-11-10 16:53:28

Post by cyb »

SMURF wrote:
Som jag påpekat tidigare i denna tråden... om vi utgår från 0 så är vi nakna.. och har ingen el. Varför skall vi smälla upp stora kärnkraftverk när det finns personer som lider av el-allergi och andra personer som bara vill jordens bästa(du vet väl att vi överkonsumerar?)? Det är el-allergikerna och de som inte vill ha el av andra skäl som är på 0 i ditt resonemang. Stäng du av din dator så släcker jag min tobak ;)
Jo men om man tänker människan som en individ som har vissa behov, men har rätt till även andra saker som inte är skadliga för andra(märk hur jag garderar mig mot datoranvändande ;) ). Då platsar inte rökaren in någonstans utan faller under definitionen "onormal".
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Ramza wrote:
GuessWho wrote: Ska man vara lite allvarligare så tycker jag också att det är jobbigt att ha besvär med hosta/andas p.g.a att folk röker eller använder väldigt mycket/starka parfymer.

Det andra är dock lite svårare att stifta förbud mot.
Kan bara uppmana folk till att dusha minst en gång i veckan (eller inte vistat bland folk) så de inte behöver fullt lika mycket parfym för att dölja att de stinker svett.
Folk som går ut duschar nog åtminstone varannan dag tror jag.

MEN: Människan svettas av olika skäl. Svett luktar inget, det är endast vatten och mineraler. Kroppen har dock olika körtlar som producerar hormoner (armhålskörtel bla.) som avger (starka) aromer. Intensiteten uppfattas olika av olika människor. Det är nog det som man uppfattar mestadels om någon luktar "svett". Som man kanske har märkt så luktar tex Greker och Turkar mer än vi nordanbor, vilket ofta kommenteras med "att lukta som en turk". ;)
Poängen var att vissa skulle kunna använda lite mindre parfym och inte hur många gånger per vecka de dushar vilket du säkert förstod.
I övrigt var det ett informativt svar som jag inte tänker argumentera emot.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

GuessWho wrote:
Ramza wrote:
GuessWho wrote: Ska man vara lite allvarligare så tycker jag också att det är jobbigt att ha besvär med hosta/andas p.g.a att folk röker eller använder väldigt mycket/starka parfymer.

Det andra är dock lite svårare att stifta förbud mot.
Kan bara uppmana folk till att dusha minst en gång i veckan (eller inte vistat bland folk) så de inte behöver fullt lika mycket parfym för att dölja att de stinker svett.
Folk som går ut duschar nog åtminstone varannan dag tror jag.

MEN: Människan svettas av olika skäl. Svett luktar inget, det är endast vatten och mineraler. Kroppen har dock olika körtlar som producerar hormoner (armhålskörtel bla.) som avger (starka) aromer. Intensiteten uppfattas olika av olika människor. Det är nog det som man uppfattar mestadels om någon luktar "svett". Som man kanske har märkt så luktar tex Greker och Turkar mer än vi nordanbor, vilket ofta kommenteras med "att lukta som en turk". ;)
Poängen var att vissa skulle kunna använda lite mindre parfym och inte hur många gånger per vecka de dushar vilket du säkert förstod.
I övrigt var det ett informativt svar som jag inte tänker argumentera emot.
Allt är relativt, tänk på det. Alla har inte lika starka sinnen.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
enioreh
Posts: 6
Joined: 2004-01-15 9:15:57
Location: Malmö
Contact:

Post by enioreh »

ducka wrote:jag har snarare ett tvärtomproblem. måste hitta fik där det är tillåtet att röka. finns två fik här i stan som jag vet om, alla andra är rökfria...
Staaaackars... ;( ;( ;(


:P
"I've been too honest with myself I should have lied like everybody else..."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag vill se ett system där tobak jämställs med alkohol, alltså att tobak endast fick säljas på systembolaget och att rökning blev totalförbjuden på platser som torg och liknande.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Post by cac »

Ghlargh wrote:Jag vill se ett system där tobak jämställs med alkohol, alltså att tobak endast fick säljas på systembolaget och att rökning blev totalförbjuden på platser som torg och liknande.
På torg och liknande? Inte för att jag tycker om rökning, men var hade du då tänkt dig att man skulle röka? Inte inomhus antar jag...?
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

I speciella slutna bås med katalytisk luftrening... ;)

Är inte mycket för rökare - värst är de som står mitt i en busskö och plågar alla andra som väntar. Går man iväg blir man av med platsen och är det vettigt att en person skall förpesta för kanske 30 icke-rökare som väntar? Att det röks på krogarna/restaurangerna gör inte mig så mycket eftersom jag ändå inte går dit särskilt ofta. Fast skulle det bli rökfritt kanse det skulle ändras. I Kalifornien kunde man rocka loss en hel natt utan att lukta skit när man kom hem (till hotellet) samt slippa lida av svidande hals och ögon.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Jag ägde alla på sida ett och ni bitchar fortfarande, fem sidor senare. Gawd..
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
enioreh
Posts: 6
Joined: 2004-01-15 9:15:57
Location: Malmö
Contact:

Post by enioreh »

pync wrote:Detta är dagens I-landproblem.

Själv bor jag i ett hem där min fader röker inomhus obehindrat eftersom det
är han som betalar hyran. Jag har tagit upp det med honom, att alla mina
kläder alltid luktar rök och att jag förmodligen kommer dö tio år tidigare.
Han säger då att det är för kallt utomhus eller att han inte orkar. Jag har
ingen reell makt i mitt eget hem eftersom jag är tio månader från att vara
myndig och inte är ekonomiskt oberoende. Men jag gnäller faktiskt inte, han
fick ett doftkrus i julklapp för att döva lukten, man får göra det bästa av
situationen liksom.

Ni borde sluta gnälla era bortskämda, trångsynta, jävla snorungar.
Och med detta vill du säga.....? Att av hänsyn till människorna i U-länderna bör vi finna oss i alla störande moment i vår närmiljö? Vara lyckliga över att vi visserligen kan dö av lungcancer (för att egoistiska idioter tvunget ska röka och förpesta luften omkring oss ännu mer), men vi lär inte svälta ihjäl iallafall?

Tror ingen härinne kan rå för att din farsa skiter i att han orsakar sina ungar eventuell framtida ohälsa, så vad gnäller du själv över? Var glad att du lever och har tak över huvudet, bortskämda skitunge!

"Gawd lixom" ::)
"I've been too honest with myself I should have lied like everybody else..."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

enioreh wrote:Och med detta vill du säga.....? Att av hänsyn till människorna i U-länderna bör vi finna oss i alla störande moment i vår närmiljö? Vara lyckliga över att vi visserligen kan dö av lungcancer (för att egoistiska idioter tvunget ska röka och förpesta luften omkring oss ännu mer), men vi lär inte svälta ihjäl iallafall?

Tror ingen härinne kan rå för att din farsa skiter i att han orsakar sina ungar eventuell framtida ohälsa, så vad gnäller du själv över? Var glad att du lever och har tak över huvudet, bortskämda skitunge!

"Gawd lixom" ::)
Tyst nu, du får inte fixa våra vardagsproblem innan du har skapat världsfred och löst hungersnöden i afrika och asien :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply