En engelsktalande i telefonen.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

En engelsktalande i telefonen.

Post by Phobic »

Haha, this is some crazy stuff :F

Låg framför tvn när telefonen plötsligt ringde, som vanligt orkade jag inte lyfta på mig. Men men, morsan tog det och hon ropade att det var till mig och att denna personen talade engelska. No way tänkte jag och sa att jag inte orkade snacka tele med fonen. Jag känner ingen utomlands, har inte deltagit i några tävlingar utomlands eller lämnat mina personuppgifter till någon. Men, ja nu såhär i efterhand blir man lite nyfiken på vad tusan denna personen ville mig.

Jag har lite olika teorier, men troligast är att det är någon typ "studera utomlands grej" ... slutar gymnasiet nu till våren nämligen. Vad tror ni? Jag blir lite skraj .. tänk om det är ryska maffian. Buääh

.. Men roligast av allt var nog att mamma sa "He is not so good at english" som bortförklaring när jag inte vill ta det. Då sa personen nått snabbt som mamma inte hann att förstå och sedan la han på. :P
Last edited by Phobic on 2004-02-09 19:49:40, edited 1 time in total.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

heh, vadå inte förstog, det var ju endå du som inte fattade.
tänk om du vunnit några mille och du går miste om det för att du inte orkade/vågade ta tellan.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

hade du svarat hade du vetat ;D
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jo jag vet. Det är lätt att vara efterklok :\ Men ingen som har varit med om något liknande, fast svarat?

Inga teorier? :)
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Phobic wrote:Jo jag vet. Det är lätt att vara efterklok :\ Men ingen som har varit med om något liknande, fast svarat?

Inga teorier? :)
Jag har fått ett sådant samtal en gång (engelskt iaf) det var när jag hängde på gratisguiden.nu då ville dom veta om jag ville köpa deras mjukvaru paket för att föra diagram över försäljningen eller nåt.....andra gången var ett tysk företag som ville sälja något liknande tror det var ett helt komplett server system för nt4 eller skit fattade inte mycket men jag hade comviq kontant så jag pratade på med min bästa tyska får att få bonus.....dessutom var det uunderhållande dom där 45 min hem med bussen....

Sedan har man ju blivit upringd av IDG ett antal gånger....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

IDG IDG IDG .. hmm ja där klingar det en klocka. Jag skickade iväg ett mail tidigare idag till player1@idg.se där jag avslutade med namn, efternamn och stad. Kan det kanske hamnat hos någon tysk tidningstryckarfirma som gör pappret till tidningen player1 ... haha yeah man vet aldrig. :)
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

fan ringer idg hem till folk för ?
dom har ringt mig 2ggr till mobilen på en jävla söndagsmorgon, det är noll mottagning i mitt rum och mitt morgonhumör är inte att leka med,

fattar inte hur dom fick tag i mob numret.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Mind wrote:fan ringer idg hem till folk för ?
dom har ringt mig 2ggr till mobilen på en jävla söndagsmorgon, det är noll mottagning i mitt rum och mitt morgonhumör är inte att leka med,

fattar inte hur dom fick tag i mob numret.
Jepp det gör dom om man valt att få ett prova-på-nummer av dom på deras hemsida.....då måste man uppge tele-nummer och adress...iof kan man ju skriva ett felaktigt nummer men ändå...
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Men, varför ringer IDG från utlandet isåfall? IDG är väl ganska stort i Sverige så det skulle väl inte behöva ringa ett mupp som snackar engelska.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Varför vägrar man att ta ett samtal? om någon ringer och frågar efter en så tar man samtalet, om man inte vet specifikt vem det är och hatar den personen.

Jag blev förresten uppringd på mobilen i julas av någon som talade engelska med afrikansk brytning och frågade efter någon med ett invandrarliknande namn, jag förklarade att han hade ringt fel. Han ringde en gång till, antagligen för att se så han inte bara slog fel nummer, sen ringde han inte igen. Detta passar bra ihop med faktumet att ett antal personer med brytning ringde mig första månaden jag hade mitt abbonemang, dom frågade också efter ett invandrarnamn... Antagligen har en invandrare haft det nummret tidigare, fått abbonemanget avstängt och så har jag fått nummret efter dom 6 månader eller vad det är som ett avstängt nummer ligger och väntar innan det delas ut på nytt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Far brukade få telefonspam från Japan... dom säljer allt från skor till försäkringar. Det är helt sjukt roligt, hänt typ 4-5 gånger :]
iDon't care about your problems.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Gnuet wrote:Far brukade få telefonspam från Japan... dom säljer allt från skor till försäkringar. Det är helt sjukt roligt, hänt typ 4-5 gånger :]
Jo japaner är lite galna...det är väl därför mac var så populärt när dom öppnade sin apple store där :p
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
Guest

Post by Guest »

jag har fått ett sms med "Mery Christmas and a happy new year - Rusian Telecom" och gissa om numret va långt.. en sjuhelvetes massa siffror ;)
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Wtf? Du vågade inte svara?

Det är ju bara dumt.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Phobic wrote:Jo jag vet. Det är lätt att vara efterklok :\ Men ingen som har varit med om något liknande, fast svarat?

Inga teorier? :)
um... vet inte vart du hänger men i alla fall där jag hänger så är engelska lika vanligt som svenska.

hur gammal är du? är du +18 kan det ha varit försäljare är du ~16 kan det vara om gymnasieskola...
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Vi hade ett telefon nummer som måste ha varit väldigt likt nått förtag i Sverige för vi fick under 1 månade för året typ 8 samtal från Asien, det var super roligt tyckte jag :D.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Ringde precis en dam som varken pratade svenska, engelska eller tyska. Underligt.

Vet inte vad det var för språk.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

det vart scary, en kille ringde och pratade engelska en gång, han ville typ sälja aktier eller något till mig :P hade aldrig snackat med han innan :D
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:Varför vägrar man att ta ett samtal?
Tänker exakt samma sak.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

För att man inte har någon bekant/kontakter utomlands? Ja, är det nu så att jag hade vunnit 2 miljoner om jag svarat så .. men annars hade personen inget av vikt att komma med ändå.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Phobic wrote:För att man inte har någon bekant/kontakter utomlands? Ja, är det nu så att jag hade vunnit 2 miljoner om jag svarat så .. men annars hade personen inget av vikt att komma med ändå.
Det där låter som ett väldigt dåligt resonemang... Bara för att du inte känner någon som talar engelska så kan den inte ha nåt vettigt att komma med?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Muxxor
Posts: 473
Joined: 2002-03-17 2:19:00
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

lither wrote:
Ghlargh wrote:Varför vägrar man att ta ett samtal?
Tänker exakt samma sak.
Jag svarar alltid innan första signalen slutat låta... varför vänta, det kan vara viktigt/brådskande eller i bästa fall roligt :) det är som julafton varje gång det ringer egentligen, man vet aldrig vad det kan vara om. vill man ytterligare förhöja spänningen så kan man gissa vem det är innan man svarar, precsi som på julafton. jag är sjuk jag vet :)
AMD Barton 2500+@3200+, Sprire WhisperRock IV, 2x256mb Twinmos PC3200 CAS2.5, Epox EP-8RDA+, Radeon 9600pro VIVO, NEC 1300A,WD 80gb 8mb, IBM 40gb 2mb, Bitspower: 2xCold Cathode & 2x UV-Sensitive Fan, Iomega 250mb Zip, Sweex Xenon XS
Kamera: Canon A80
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lol

:D
We dance to all the wrong songs
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag fått massa samtal som verkar vara antingen någon fax eller modem som ringer. Nu har de inte varit så mycket men det var ett tag det var ganska mycket. Sjukt irriterande. Då känner man nästan för att sluta svara i telefon helt. Ett företag som kom i nummerpresentatören ringde jag upp och sa till dem att sluta men när det är hemliga nummer så kan man ju inte ringa tillbaka om man inte får reda på vem det är.


Ibland tänkte jag att det var synd att jag inte hadde någon fax eller att man kanske skulle försöka rigga något med modem för att se vad de försöker faxa eller uprätta förbindelse till eller så. Skulle varit kul att se men jag brydde mig inte tillräckligt för att fixa det.
Ibland tänkte jag att jag ville se var det var så att man kan ringa till dem och säga till dem att lägga ner det.
När det var som mest irriterande tänkte jag att jag ville se om det var någon viktig information som jag kunde pressa dem på pengar så att de verkligen lär sig sin läxa samt att jag får ut någonting för att 'utbilda' dem.
Post Reply