Styrketräning...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by e99mran »

Ramza wrote:
e99mran wrote:Orka inte läsa alla inlägg men jag rekomenderar BULK finns på helsokost butiken. Man blandar det med mjölk och får med 1 glas i sig all näring kroppen behöver för dagen...så om du tränar mycket och behöver energin så tar man 1 glas till måltiden innan träning samt ett glas efter.
kostar under 200kr för en stor förpackning som räcker bra länge!!!
Heh, jag har typ 5 preparat hemma som ger mig dagsintaget av alla mineraler som finns typ.
mineraler, ::) får du i dig alla kolhydrater samt proteiner med??? eller du kanske trodde det va samma sak!!! :P
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Morgoth
Posts: 47
Joined: 2004-02-16 23:05:50

Post by Morgoth »

e99mran wrote:Orka inte läsa alla inlägg men jag rekomenderar BULK finns på helsokost butiken. Man blandar det med mjölk och får med 1 glas i sig all näring kroppen behöver för dagen...så om du tränar mycket och behöver energin så tar man 1 glas till måltiden innan träning samt ett glas efter.
kostar under 200kr för en stor förpackning som räcker bra länge!!!
jag skulle inte rekomendera bulk är inget bra tillskott, för det första är det soja protein som är väldigt svårt för kroppen att ta upp, smakar äckligt och man ska absolut inte ta det innan träning för att den innehåller snabba kolhydrater.
Satsa för på kvaliteten så att du är säcker på att du får det bästra möjliga för din kropp.
Morgoth
Posts: 47
Joined: 2004-02-16 23:05:50

Post by Morgoth »

En sak ska ni alla veta att man måste äta riktig mat för att bygga upp en hyfsad massa, det räcker inte med en massa preparat.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

min brorsa hade ett häfte i läxa angående klättring. i kapitlet om näringsintag så sa de att protein var överskattat.

att man skulle som elitiidrottare äta högst 140 gram protein per dag medan vi andra skulle äta mellan 84-105 gram per dag (gäller ifall man väger 70 kilo).
äter man mer protein än så (och detta är vad man får i sig under en dag om man äter "nyttig" mat) så blir man bara tung och det byggs inte muskler på överskottet..

det viktiga att få i sig är fett (lagom mängd) och kolhydrat (stärkelse)
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

TC86 wrote:kommer att träna 2-3 dagar i veckan... regelbundet...
du ska inte som nybörjare ta kosttillskott..
wham bam thank-you ye -ma'am
Morgoth
Posts: 47
Joined: 2004-02-16 23:05:50

Post by Morgoth »

lyckegard wrote:min brorsa hade ett häfte i läxa angående klättring. i kapitlet om näringsintag så sa de att protein var överskattat.

att man skulle som elitiidrottare äta högst 140 gram protein per dag medan vi andra skulle äta mellan 84-105 gram per dag (gäller ifall man väger 70 kilo).
äter man mer protein än så (och detta är vad man får i sig under en dag om man äter "nyttig" mat) så blir man bara tung och det byggs inte muskler på överskottet..

det viktiga att få i sig är fett (lagom mängd) och kolhydrat (stärkelse)
stämmer att man ska ha två gram protein i sig per dag,, men nu ville han bara ha ett bra tillskott men håller även med om att man ska äta rätt men iblad blir det jobbigt att käka 7gg per dag och då anser jag att man kan ersätta åtminstonde 1-2 måltider med ett tillskot, innan och efter träning.
User avatar
MrB
Posts: 183
Joined: 2002-10-24 10:58:05
Location: Stockholm

Post by MrB »

lyckegard wrote:min brorsa hade ett häfte i läxa angående klättring. i kapitlet om näringsintag så sa de att protein var överskattat.

att man skulle som elitiidrottare äta högst 140 gram protein per dag medan vi andra skulle äta mellan 84-105 gram per dag (gäller ifall man väger 70 kilo).
äter man mer protein än så (och detta är vad man får i sig under en dag om man äter "nyttig" mat) så blir man bara tung och det byggs inte muskler på överskottet..

det viktiga att få i sig är fett (lagom mängd) och kolhydrat (stärkelse)
Ja, men nu ska han inte klättra och vara senig, utan bygga massa... ;)
"Det är alltid lättare att få förlåtelse än tillåtelse"
Stewarts lag om retroaktion
P4 3.0@3.8, ABIT IC7-G, 2GB RAM @ 2.5,3,3,8
ATI Radeon x800GTO, 160GB SATA, 200GB ATA
User avatar
D-mon
Posts: 100
Joined: 2003-12-02 10:57:43
Location: Lidköping

Post by D-mon »

bim wrote:En sak att tänka på att kolla upp hur det man käkar fungerar ihop med alkohol - jag har en kompis som blev halvaggresiv när han åt pulver och drack alkohol.
..det var inget "vanligt" protein pulver han käkade va? hehe..

förresten, hur är man då om man är halvaggresiv
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

e99mran wrote:
Ramza wrote:
e99mran wrote:Orka inte läsa alla inlägg men jag rekomenderar BULK finns på helsokost butiken. Man blandar det med mjölk och får med 1 glas i sig all näring kroppen behöver för dagen...så om du tränar mycket och behöver energin så tar man 1 glas till måltiden innan träning samt ett glas efter.
kostar under 200kr för en stor förpackning som räcker bra länge!!!
Heh, jag har typ 5 preparat hemma som ger mig dagsintaget av alla mineraler som finns typ.
mineraler, ::) får du i dig alla kolhydrater samt proteiner med??? eller du kanske trodde det va samma sak!!! :P
Hey, don't mess with ramza!

He's your man when it comes to nutrition!
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by e99mran »

lillis wrote:
e99mran wrote:
Ramza wrote:
e99mran wrote:Orka inte läsa alla inlägg men jag rekomenderar BULK finns på helsokost butiken. Man blandar det med mjölk och får med 1 glas i sig all näring kroppen behöver för dagen...så om du tränar mycket och behöver energin så tar man 1 glas till måltiden innan träning samt ett glas efter.
kostar under 200kr för en stor förpackning som räcker bra länge!!!
Heh, jag har typ 5 preparat hemma som ger mig dagsintaget av alla mineraler som finns typ.
mineraler, ::) får du i dig alla kolhydrater samt proteiner med??? eller du kanske trodde det va samma sak!!! :P
Hey, don't mess with ramza!

He's your man when it comes to nutrition!
I will mess never the less!!!
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Alen
Posts: 102
Joined: 2003-07-11 15:29:26

Post by Alen »

lyckegard wrote:min brorsa hade ett häfte i läxa angående klättring. i kapitlet om näringsintag så sa de att protein var överskattat.

att man skulle som elitiidrottare äta högst 140 gram protein per dag medan vi andra skulle äta mellan 84-105 gram per dag (gäller ifall man väger 70 kilo).
äter man mer protein än så (och detta är vad man får i sig under en dag om man äter "nyttig" mat) så blir man bara tung och det byggs inte muskler på överskottet..

det viktiga att få i sig är fett (lagom mängd) och kolhydrat (stärkelse)
Har för mig att överflödigt protein lagras som fett i kroppen då proteinet inte kan lagras. Så det du skriver stämmer nog. :)
User avatar
MrB
Posts: 183
Joined: 2002-10-24 10:58:05
Location: Stockholm

Post by MrB »

Alen wrote:
lyckegard wrote:min brorsa hade ett häfte i läxa angående klättring. i kapitlet om näringsintag så sa de att protein var överskattat.

att man skulle som elitiidrottare äta högst 140 gram protein per dag medan vi andra skulle äta mellan 84-105 gram per dag (gäller ifall man väger 70 kilo).
äter man mer protein än så (och detta är vad man får i sig under en dag om man äter "nyttig" mat) så blir man bara tung och det byggs inte muskler på överskottet..

det viktiga att få i sig är fett (lagom mängd) och kolhydrat (stärkelse)
Har för mig att överflödigt protein lagras som fett i kroppen då proteinet inte kan lagras. Så det du skriver stämmer nog. :)
Det gör all form av energi (kolhydrater, fett, alkohol, proteiner mm)
Men äter du mer protein än vad du gör av med så finns det iaf tillräckligt att bygga av.

För bästa effekt ska man träna i perioder. T.ex 5v då du ska gå upp i vikt (ja, även i fett!) då äter du 500-1000kcal mer än vad du gör av med (kolhydraterna ska vara snabba och medel för att öka insulin känsligheten) sedan 5v då du går ner i vikt, då äter du 500-1000kcal mindre än vad du gör av med (kolhydraterna ska vara långsamma och medel för att sänka insulin känsligheten). Under uppgång tränar man tungt! och nergång med lättare vikter och fler reps samt även cardio- och motionsträning.
Sen kan man diskutera vilka preparat man ska ta för att underlätta de olika faserna.
Detta förutsätter dock att man har en bra grundkonditon, men det gör det ju alltid, vad man än ska träna :)
"Det är alltid lättare att få förlåtelse än tillåtelse"
Stewarts lag om retroaktion
P4 3.0@3.8, ABIT IC7-G, 2GB RAM @ 2.5,3,3,8
ATI Radeon x800GTO, 160GB SATA, 200GB ATA
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

i övrigt så bör man tala med kostrådgivare och instruktör om allt som har med träning att göra eftersom det är väldigt indivuduellt.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Eat it, just eat it! (Weird Al´s version of Michael Jackson´s "Beat it".

Ät och må bra, för er som kan det... för oss andra så finns "Giant bar", "Protein Fitness" och "Diet Fuel". :P
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Gainomax Recovery är så jävla dyrt.
19 :- / tetrapack. Men ack så jävla gott!
Speciellt vanilj.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Orkar inte köpa tillskott, känns som att fuska ;)
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Pixelfantast wrote:Orkar inte köpa tillskott, känns som att fuska ;)
rätt tänkt...

käka fiberberikad havregrynsgröt... pasta och ris.. kycklingfilé... torsk... grovt bröd.... lättkeso.... bananer i massor...
och inget mer!!

(allt förutom torsken och lättkeson äter jag)
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

lyckegard wrote:
Pixelfantast wrote:Orkar inte köpa tillskott, känns som att fuska ;)
rätt tänkt...

käka fiberberikad havregrynsgröt... pasta och ris.. kycklingfilé... torsk... grovt bröd.... lättkeso.... bananer i massor...
och inget mer!!

(allt förutom torsken och lättkeson äter jag)
Bananer i massor?
Bara efter träning hoppas jag för din egen skull unge man!

Extra kolhydrater.. usch!
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
didde
Posts: 320
Joined: 2002-03-09 12:36:59
Location: Åtvidaberg

Re: Styrketräning...

Post by didde »

TC86 wrote:Någon som har tips på protein pulver... billigt men effektivt...
Hur lång tid innan man ser resultat??
Ta dig en titt i detta forum så hittar du säkert tips.

//Didde
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Ramza wrote:Bananer i massor?
Bara efter träning hoppas jag för din egen skull unge man!

Extra kolhydrater.. usch!
nja,, du vet inte vad jag åt innan jag började träna....

(det enda som stod med på listan (och allt som stod med på listan) över saker som man inte ska äta (över huved taget) var allt jag åt innan jag började träna, och för att täcka upp det jävla sockerbehovet som man får när man äter sån skit så äter jag bananer, och bananer, och ännu mer bananer)

(jag har börjat äta stekt ägg nu också)
wham bam thank-you ye -ma'am
Post Reply