hypercube??

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
pozz2
Posts: 412
Joined: 2002-03-08 10:38:39
Contact:

hypercube??

Post by pozz2 »

såg precis filmen men fattade inget av slutet.
vilka va de som stod där i slutet o va va de dör sak hon snodde av tjejen (halsbandet). va fanns de på de?
e kanske trög men e inte riktigt me.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: hypercube??

Post by Dissident »

pozz2 wrote:såg precis filmen men fattade inget av slutet.
vilka va de som stod där i slutet o va va de dör sak hon snodde av tjejen (halsbandet). va fanns de på de?
e kanske trög men e inte riktigt me.
Länge sen jag såg den, men det var väl hemligheten till hur man skapar en sådan kub som hon snodde. De som stod på slutet var de som hade beställt kuben.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

kanske är menningen att man inte riktigt ska förså filmen heller dom ska ju vara lite mysko.......men som dissident säger hon snodde det som talar om hur man bygger en "stabil" kub dvs en som inte blir till vatten i slutet eller vad den blir till....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

pozz2: jag vet inte om du sett den första Cube filmen, men om du inte gjort det så se den. Den är bättre än Hypercube. Åtminstånde tycker jag det, men det är naturligtvis subjektivt.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Dom hade skapat ett multidimensionellt universum i basängen hon kommer upp ur, men det var instabilt och löstes upp bit för bit.

Det tillhörde samma experiment som första filmen, men flickvännen till projektets skapare blev sur och stal en dyr pryl och hoppade själv in i kuben för att visa sitt misstycke...

Säg till om jag minns fel.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
pozz2
Posts: 412
Joined: 2002-03-08 10:38:39
Contact:

Post by pozz2 »

har sett den första filmen me men de e helt olika tycker jag. i den så e de bara en massa slakt o ingen logik men än att dom ska dö o man får inte reda på nåt alls. o de e fetare effekter i den andra
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Jag tror inte det e meningen att man ska förstå varken sig ettan eller tvåan ännu eftersom det är en 3:a på gång.

Dvs. "Cube Zero" som antagligen kommer bli släppt på bio nu i sommar.
http://www.uncubed.com/
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Vad är det för genré på filmen då? Aldrig hört talas om den ;)
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

jag har sett båda och måste säga att 1an va bättre. antar att den va mer realistisk och man fick fundera mer. 2an va aningens förvirrande och man hade väll tänkt sig nått liknande 1an :]
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Pixelfantast wrote:Vad är det för genré på filmen då? Aldrig hört talas om den ;)
Sajnsficktjen.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

pync wrote:
Pixelfantast wrote:Vad är det för genré på filmen då? Aldrig hört talas om den ;)
Sajnsficktjen.
Fan va tüfft, kunde nästan gissa det på namnet men ändå :P
Post Reply