hur tar man bort?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Shan
Posts: 23
Joined: 2004-03-21 13:21:21

hur tar man bort?

Post by Shan »

Hej
sökte på google.se på mitt namn och hittade massa crap och jag vill ta bort det nu och undrar om det är någon som vet hur jag tar bort dessa sidor??

tack förhand!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vet inte om det är möjligt, men ta en titt på http://www.google.se/intl/sv/faq.html
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Shan
Posts: 23
Joined: 2004-03-21 13:21:21

kolla

Post by Shan »

jag har ju försökt det som står där på den här siten kolla på
http://www.google.se/intl/sv/remove.html#uncache
men jag fattar ju inte riktigt....
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det gäller endast om du äger sidan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Shan
Posts: 23
Joined: 2004-03-21 13:21:21

aaa..

Post by Shan »

jaha okej...men finns det inget annat sätt man kan kunna deleta sidor på ett enklare sätt då?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: aaa..

Post by lither »

Shante wrote:jaha okej...men finns det inget annat sätt man kan kunna deleta sidor på ett enklare sätt då?
Kontakta sidansvarig?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Shan
Posts: 23
Joined: 2004-03-21 13:21:21

Post by Shan »

Okej tackar så mkt för hjälpen jag har nu kontaktat google.se får se nu om jag får nåt svar take care
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Shante wrote:Okej tackar så mkt för hjälpen jag har nu kontaktat google.se får se nu om jag får nåt svar take care
Tror lither menade sidansvarig för sidan där ditt namn finns.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Vad är det som står på dom sidorna? är det om dig eller om någon annan med samma namn?

Är det dina gamla hemsidor är det ju bara att leta upp loginet och radera dom, är det ett forum har du problem, det går att "gömma" dina poster genom att ändra nick på forumet, men du blir inte av med dom omedelbart, och du slipper aldrig citat med ditt namn.

Dessutom har du googlecachen som ligger kvar, ibland väldigt länge, mitt nick dyker fortfarande upp på synd.nu på google trots att dom började ta betalt för tjänsten för länge sen.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det kan inte vara så att han bara vill ta bort sin sökhistoria? Dvs. orden han sökt på, som ligger i browsern?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Det kan inte vara så att han bara vill ta bort sin sökhistoria? Dvs. orden han sökt på, som ligger i browsern?
Aha, för att han har kollat på pr0n? Det skulle kunna vara så, men han formulerar sig konstigt isf.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Vore fint om du förklarade lite tydligare hur du menar. Som det ser ut nu råder viss förvirring. :)
In cars several processors are connected by a bus
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Re: hur tar man bort?

Post by pync »

Shante wrote:Hej
sökte på google.se på mitt namn och hittade massa crap och jag vill ta bort det nu och undrar om det är någon som vet hur jag tar bort dessa sidor??

tack förhand!
Vad heter du?

Edit:
http://www.google.se/intl/sv/faq.html#lang_choices
De har stavat fel till google där. Lol.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Shan
Posts: 23
Joined: 2004-03-21 13:21:21

Post by Shan »

Jag har kontakta side ansvarige på google.se och väntar in svar ifrån dom just nu...

det jag vill ta bort här nedan länkar:

iloveraving.findapix.com/ members/members_online.cfm?frompage=1&StartRow=13&maxrows=20

www.ocwsl.org/player_contact.html -

www.findapix.com/online/members_online_f_page1.htm

wwww.technodyke.com/dating/viewads.asp?catID=1004

jag vill inte ha massa crap när man söker på mitt namn.... nån som har några förslag på hur jag tar bort dessa sidor ovan?
User avatar
pwm
Skribent
Posts: 1261
Joined: 2003-11-22 15:51:44
Location: Umeå

Post by pwm »

Google returnerar de sidor som uppfyller det sökvillkor du angivit.

Om du råkar ha ett namn som är varumärkesskyddat så kan du ju prova att följa länkarna och jaga de som äger de hänvisade sidorna och klaga. I annat fall är det bara att tagga ned och inse att Internet inte är någon personlig egendom som går att kontrollera hur som helst.
-Tbred 2700 @ 2.4GHz, 1024MB, WinXP Prof, 800GB
-Tbred 2600 @ 2.225GHz, 1024MB, Linux, 1353GB
-Tbred 1700 @ 1.75GHz, 1024MB, WinXP Prof, 444GB
-P4 3.06GHz, 1024MB, WinXP Prof, 120GB
-PII 2x400MHz, 512MB, Win2k Prof, 79GB
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Finns där sidor som omnämner det namn som du nu råkar ha (vare sig de menar dig elelr nån annan med samma namn) så komemr Google att hosta upp dme vid en söknign på dit namn. Så enkelt är det. Enda som finns att göra åt torde vara att byta namn til något som ingen jäkel skulle omnämna på nån sida, men då blir du väl internetkändis bara därför, och så var karusellen igång igen.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

aiwass wrote:Finns där sidor som omnämner det namn som du nu råkar ha (vare sig de menar dig elelr nån annan med samma namn) så komemr Google att hosta upp dme vid en söknign på dit namn. Så enkelt är det. Enda som finns att göra åt torde vara att byta namn til något som ingen jäkel skulle omnämna på nån sida, men då blir du väl internetkändis bara därför, och så var karusellen igång igen.
*host*Ghlargh*host*
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Shan wrote: jag vill inte ha massa crap när man söker på mitt namn.... nån som har några förslag på hur jag tar bort dessa sidor ovan?
Tror du att jag vill ha JALLABERT FINE FOOD när man söker efter Jallabert? Nej, men någon annan som söker kanske vill det.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Ghlargh wrote:
aiwass wrote:Finns där sidor som omnämner det namn som du nu råkar ha (vare sig de menar dig elelr nån annan med samma namn) så komemr Google att hosta upp dme vid en söknign på dit namn. Så enkelt är det. Enda som finns att göra åt torde vara att byta namn til något som ingen jäkel skulle omnämna på nån sida, men då blir du väl internetkändis bara därför, och så var karusellen igång igen.
*host*Ghlargh*host*
Det var faktiskt lite kul att prova :)
Sov bara 9 timmar efter DH i år, rekordet var nog ett mindre LAN för några år sen då jag sov 24 timmar och 3 minuter... vaknade och undrade hur fan jag kunde vara så utvilad efter att ha sovit i bara 3 minuter
;D

Visst går det att hitta saker om Mr "What's a Dremel?" :P
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

GuessWho wrote:
Ghlargh wrote:*host*Ghlargh*host*
Det var faktiskt lite kul att prova :)
Sov bara 9 timmar efter DH i år, rekordet var nog ett mindre LAN för några år sen då jag sov 24 timmar och 3 minuter... vaknade och undrade hur fan jag kunde vara så utvilad efter att ha sovit i bara 3 minuter
;D

Visst går det att hitta saker om Mr "What's a Dremel?" :P
Alla träffar på Ghlargh är jag utom dom 2 sidorna där ordet används som svärord samt synd.nu där nån har reggat i mitt namn.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Ghlargh wrote:Alla träffar på Ghlargh är jag utom dom 2 sidorna där ordet används som svärord samt synd.nu där nån har reggat i mitt namn.
Hur känns det att vara en sån kändis ?

Du kanske kunde kontakta 64 staff om en tävling där man kan vinna ett verktyg signerat av dig eller något ;)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

GuessWho wrote:Hur känns det att vara en sån kändis ?

Du kanske kunde kontakta 64 staff om en tävling där man kan vinna ett verktyg signerat av dig eller något ;)
Hehe... nej, men jag har faktiskt en hel del hemska blinkande saker över :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Ghlargh wrote:Hehe... nej, men jag har faktiskt en hel del hemska blinkande saker över :D
*minnas*
wham bam thank-you ye -ma'am
Post Reply