Lycklig?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Lycklig?

Post by Thalagor »

Är ni lyckliga?
Svara gärna spontant (*dah*) och försök förklara det på något sätt...

Jag är lycklig, mina nära och kära respekterar det jag gör och tycker, likaså mina vänner. Jag gör det jag vill göra, jag väntar inte, så jag kommer inte sitta då jag är 65 år och tänka "varför gjorde jag inte det?". Jag lever för nuet.

Kanske inte en alltäckande förklaring, men det är det bästa sättet jag kan förklara det på... Hur är det för er?
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

beror på hur man ser det jag har en bra tjej bra bostad och bra liv
men kan inte säga att min ekonomi blomstrar
och min hälsa är väll inte helt prima hela tiden
jag är väll mer lycklig än olycklig vilket är trevligt
men sen är det lite olika från dag till dag med :)

jag har gjort måga saker här i livet
men det fiinns många saker jag drömmer om att göra med så det finns hopp om livet fortfarande ;D
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Lycklig?

Två-tre gånger i mitt liv har jag nog varit det.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Svårt att säga. Men jag är för det mesta lycklig även om det går från dag till dag. Humöret och självförtroendet går upp och ner.

Men det hör väl min ålder till lite också. Är 19år och tog studenten i våras så det är väl lätt att falla in i grubblerier ibland.
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

Är 17 år gammal själv, ska ta studenten nu till sommaren... Jag tog redan för en 5 år sedan och bestämde mig för att leva för mig själv, göra det jag vill... Det har hållt :) (Jag kom fram till fler saker, men det har inget med topic att göra)

Sen lord_vasagos , hur känner du dig? Jag undrar inte om någon objektiv uppfattning ("Villa + volvo + tjej = lycklig") utan hur man känner sig... :P
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Ja
För att jag har ett bra betalt jobb, där jag inte gör något. Där jag kan sitta och busringa och låssas att jag är Anders Björck.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Olycklig?

Två-tre gånger i mitt liv har jag nog varit det.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Det känns som jag har svarat på den här tråden för nån månad sen eller så.

Ja, jag är lycklig..
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

lillis wrote:Olycklig?

Två-tre gånger i mitt liv har jag nog varit det.
^^

Just nu är jag på bra humör. Annars går det väldigt upp och ner från dag till dag. Kärleken är kasnke det som skulle kunna göra det mesta bättre tror jag. Sen blir jag lite neråt med hösten och kylan. (Och det motsatta, våren gör mig verkligen lycklig)
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Post by Orfeus »

Jepp, jag är lycklig! :D

Jag har dock varit olycklig och depressiv mycket i mitt liv och kanske är jag en sorgsen själ i grunden.
Men... det gäller nog att inse att det är en konst att leva för att bli lycklig. Vissa kan den från början, andra måste lära sig den. Min övertygelse är att alla kan bli lyckliga om de bara kommer på hur...
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Är inte direkt lycklig, vet inte direkt hur man deffinierar lycklig hellre.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Ej lycklig... Alltid känt så.
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Jag vet inte, det är lite olika då och då. :)
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Hur man känner sig är olika vid olika tillfällen. Men överlag så är jag sällan lycklig men ändå okej för det mesta.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Glad är jag just för tillfället, eftersom helgen är här och projektet som jag arbetat med hela veckan änligen är slutfört och klart. Skönt!

Lycklig är brett, svårt att säga när/om man varit det. Har gått upp och ner, men nu är jag någonstans mittemellan :)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag jobbar just nu ~14h om dygnet, främst med arbete inom studentkåren och sektionen samt skolarbete. Min flickvän och före detta sambo har precis flyttat till Linköping. Kort sagt: Jag låter bli att känna efter.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

nem wrote:Jag jobbar just nu ~14h om dygnet, främst med arbete inom studentkåren och sektionen samt skolarbete. Min flickvän och före detta sambo har precis flyttat till Linköping. Kort sagt: Jag låter bli att känna efter.
Många säger såhär nem: "Distansförhållanden fungerar inte", det är precis orsaken till varför dessa personer inte skulle kunna hantera en sådan situation.

Jag vet inte hur starkt bandet är mellan er, men jag är övertygad om att en driftig individ såsom du kan få det att fungera, så länge du lyckas övertyga henne också ;)

Tillsammans spelar inte sådana trivialiteter någon roll, försök lita på varandra, lita på bandet till henne, så kommer tid och allt annat att ordna sig. Det finns gott om förhållanden som klarat sig igenom motsvarande situation och bra mycket värre.

Dessutom är frihet en av de största faktorerna i ett långvarigt förhållande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag är lycklig tror jag, eller det närmaste man kan komma definerad lycka iaf. Jag har inga problem socialt, på jobbet och ingen kärlek att bry sig om. Om nu detta är "lycka".
iDon't care about your problems.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Man kan nog säga att jag är lycklig. Från och till i alla fall. Jag har mina stunder är nog en bra beskrivning på mig.

Lycka är så svår att hitta och man tappar den oftast om man letar efter den. Det enklaste sättet är helt enkelt att flyta på och hoppas på det bästa. Att vara naiv lönar sig.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hade jag inte deppat då och då, hade jag varit överlycklig och det hade inte varit så lyckat.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

Aldrig
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag är glad för det mesta. Och just nu så är jag faktiskt glad. Men självklart kan man ju vara mindre glad ibland, men i helhet så är jag lycklig. Men ja kanske börjar skära mig om 3 år, det vet man inte.

:P
We dance to all the wrong songs
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Lycklig?

Post by Dissident »

Näh.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

jag tror inte det.
har varit väldigt lycklig i typ 10 sekunder, har aldrig känt mig så bram men enda sedan dess har jag aldrig kommit i närheten.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Pengar det gör en lycklig. Skaffa mycket av den varan försvinner automatiskt alla problem.
Post Reply