Är så jävla trött på det...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Hanzaq wrote:Roligare än att ha tåkigt och samtidigt hålla käft.
Bättre att vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

nem wrote:
Hanzaq wrote:Roligare än att ha tåkigt och samtidigt hålla käft.
Bättre att vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
Trodde du var moderator?

Och sen när är man dum bara för att man är rastlös och har tråkigt? Vem är det som egentligen borde hålla tyst för att inte verkar korkad?
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

du får skicka med pengar till nån som åker över till tyskland så han kan köpa lite bärso så till dig
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Hanzaq wrote:Trodde du var moderator?

Och sen när är man dum bara för att man är rastlös och har tråkigt? Vem är det som egentligen borde hålla tyst för att inte verkar korkad?
Man är absolut inte dum för att man är rastlös och har tråkigt, dum är man när man klagar över det och svarar på tipsen man får på det här viset:
Hanzaq wrote:Och om jag skall säga mitt om hur jag tolkar råd som dina, så kan jag börja med att det tyder på självgodhet orsakad av bortskämdhet och okunskap. Jag vet, det låter som ett personangrepp, samtidigt så är det fakta.
Att du vågar påstå att det är tydliga fakta överlåter jag till fisk att besvara.

Dessutom vet både du och jag att du ändrade ditt inlägg åt det mer diplomatiska hållet nu när jag skärpte tonen. Kan du inte längre stå för vad du skrev utan att lägga till en ursäkt bör du kanske fundera över hur lämpligt det var att skriva det från första början?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

nem, trois points.
hanzaq, null.
iDon't care about your problems.
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

Hanzaq wrote:Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt
Vill inte eller kan inte? Om svaret är vill så har du ju dig själv att skylla för att du inte har några pengar - "thats life" om svaret e kan så varför kan du inte? Om jag, som är 15, som är inflyttad till en liten by på landet där alla känner alla - alla är släkt med alla, kan få ett jobb, visserligen ett så jävla uselt betalt och tråkigt (30kr/h för att jobba i 5h, städa när man kommer och städa när man går...) men det är ju i alla fall något, för jag har inte heller rika föräldrar eller rättare sagt förälder (ty min pappa bor i frankrike) inte varit särskilt rik, om sanningen ska fram så har vi varit ganska fattiga - fast man ska inte klaga för det finns folk som har det värre. Jag har aldrig fått mitt barnbidrag, kommer antagligen inte ens få mitt studiebidrag nästa år när jag börjar gymnasiet, om jag bor kvar hemma alltså ::) Men jag har klarat mig, Har det faktiskt väldigt bra till och med!
Man kan leva mycket "snålare" än du säkert tror, utan att man ska se ut som en trashank, jag menar behöver du nya kläder varje månad??? Inte ens någon tjej (som fördomsfulla lilla jag tror är mer intresserade av kläder och dylikt än oss killar)som jag knner köper nya kläder varje månad, och här omkring är folk rika, dom anser nästan sig själva som fattiga när dom "bara" kanske har ett par hundra tusen på banken, när vår familj tycker att vi har det ganska gott ställt när man har typ femtiotusen....
ehmmmmm, vart ville jag komma? jo, sensmoralen i hela mitt kanske onödigt långa meddelande är att man har ansvar för sitt eget liv, som man bäddar får man ligga.

Säkert alla som skrev förslag här var vänligt sinnade, kanske att när du sa "Jag vet inte hur det är med dig, men det du föreslog låter sjukt tråkigt."
jag menar, man kan ju faktiskt hålla en vänskaplig ton när människor faktiskt tar sig tiden för att hjälpa en medmänniska, eller hur?
Fast jag vet inte... det kanske var nåt "osnällt" i det, jag e nog för trött för att kunna bedömma det som en vettig människa nu ::)
Så ta dig själv samman och skaffa ett jobb, eller börja leva lite snålare ( jag tycker inte en nk-runda i månaden låter så billigt, fast det klart jag vet ju inte hur du äe, det vet ingen här på forumet, utom just du)
Skaffa nåt nytt intresse, kanske att bygga modeller, ganska billigt om man tänker på priset/timma, kanske styrketräna, kan man göra hemma, eller låna någon skolas gympasal och va i(lättare o motivera sig när man åker nån stans för att träna, har iallafall jag).
Kanske dra igång nåt eget, typ se om det finns en softairgun-klubb eller liknande i närheten, som det borde finnas i en så stor stad och låna nåns vapen till att börja med sen köpa nåt begagnat...
Kanske börja träna typ nån sport eller dyl. (kan va allt mellan karate och handboll, amerikansk fotboll och fäktning, rugby och brass!)

Plus att om du vill supa till någon gång så e väl det okey, det behöver inte bli så dyrt, du kan köpa bult för typ 25kr/litern, eller göra eget... (bult e typ jäst socker som man fryser för att ta bort onödigt vatten, smakar inte som tryffel, men om man vet vad man gör så/ köper av någon som vet vad han gör så smakar det inte så illa, bäst av allt: det kostar typ 5-10kr/litern att göra, det kan du samla tomburkar för att få ihop, vet du...), eller vill du ha den dyraste ölen bara för att impa på polarna? kom över det i så fall, dom blir inte imponerade av att du slösar på pengar, om dom gör det så kanske det e för att dom är rika, och har råd att köpa godare öl, fast den godaste behöver inte vara dyrast vet du...
Det finns så mycket man kan göra, speciellt i en så stor stad....
Summa sumarum(läs resten också, för det e djupare än det här...):ta dig samman! det är bara du som kan ta tag i ditt liv vet du....

Asså fan va långt det här blev men jaja, har ändå inget bättre för mig nu ( jo egentlige, fast det paratar vi inte om nu ::) ), men, men...
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

nem wrote:
Hanzaq wrote:Trodde du var moderator?

Och sen när är man dum bara för att man är rastlös och har tråkigt? Vem är det som egentligen borde hålla tyst för att inte verkar korkad?
Man är absolut inte dum för att man är rastlös och har tråkigt, dum är man när man klagar över det och svarar på tipsen man får på det här viset:
Hanzaq wrote:Och om jag skall säga mitt om hur jag tolkar råd som dina, så kan jag börja med att det tyder på självgodhet orsakad av bortskämdhet och okunskap. Jag vet, det låter som ett personangrepp, samtidigt så är det fakta.
Att du vågar påstå att det är tydliga fakta överlåter jag till fisk att besvara.

Dessutom vet både du och jag att du ändrade ditt inlägg åt det mer diplomatiska hållet nu när jag skärpte tonen. Kan du inte längre stå för vad du skrev utan att lägga till en ursäkt bör du kanske fundera över hur lämpligt det var att skriva det från första början?
Vad pratar du om? För det första så var det inte illa menat till fisk, ärligt talat. För det andra så kopierade jag bara hans fras från hans inlägg, som du ser. Dessutom skrev jag att jag inte menade att just han var så, det vet jag inget om, men det sket du i att citera. Och ja, det lade jag till senare, men det var för att det riskerade att missuppfattas. Och ja, det var illa formulerat.

"Dessutom vet både du och jag att du ändrade ditt inlägg åt det mer diplomatiska hållet nu när jag skärpte tonen. "

Jo det beror väl på hur man ser det, jag minskade risken för missförstånd snarare. Du skall inte tro så mycket om dig själv, att jag är rädd för att du skriver att jag skall skärpa mig och så vidare.

Känner bara att detta gick över styr. Det var inte min mening att trissa upp det så mycket från början. Jag menade egentligen inget illa men jag förstår verkligen att det kan ha uppfattats så, jag hade kunnat formulera mig bättre.

Så jag orkar inte tjata mer. Ledsen.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

zewz wrote:
Hanzaq wrote:Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt
Vill inte eller kan inte? Om svaret är vill så har du ju dig själv att skylla för att du inte har några pengar - "thats life" om svaret e kan så varför kan du inte? Om jag, som är 15, som är inflyttad till en liten by på landet där alla känner alla - alla är släkt med alla, kan få ett jobb, visserligen ett så jävla uselt betalt och tråkigt (30kr/h för att jobba i 5h, städa när man kommer och städa när man går...) men det är ju i alla fall något, för jag har inte heller rika föräldrar eller rättare sagt förälder (ty min pappa bor i frankrike) inte varit särskilt rik, om sanningen ska fram så har vi varit ganska fattiga - fast man ska inte klaga för det finns folk som har det värre. Jag har aldrig fått mitt barnbidrag, kommer antagligen inte ens få mitt studiebidrag nästa år när jag börjar gymnasiet, om jag bor kvar hemma alltså ::) Men jag har klarat mig, Har det faktiskt väldigt bra till och med!
Man kan leva mycket "snålare" än du säkert tror, utan att man ska se ut som en trashank, jag menar behöver du nya kläder varje månad??? Inte ens någon tjej (som fördomsfulla lilla jag tror är mer intresserade av kläder och dylikt än oss killar)som jag knner köper nya kläder varje månad, och här omkring är folk rika, dom anser nästan sig själva som fattiga när dom "bara" kanske har ett par hundra tusen på banken, när vår familj tycker att vi har det ganska gott ställt när man har typ femtiotusen....
ehmmmmm, vart ville jag komma? jo, sensmoralen i hela mitt kanske onödigt långa meddelande är att man har ansvar för sitt eget liv, som man bäddar får man ligga.

Säkert alla som skrev förslag här var vänligt sinnade, kanske att när du sa "Jag vet inte hur det är med dig, men det du föreslog låter sjukt tråkigt."
jag menar, man kan ju faktiskt hålla en vänskaplig ton när människor faktiskt tar sig tiden för att hjälpa en medmänniska, eller hur?
Fast jag vet inte... det kanske var nåt "osnällt" i det, jag e nog för trött för att kunna bedömma det som en vettig människa nu ::)
Så ta dig själv samman och skaffa ett jobb, eller börja leva lite snålare ( jag tycker inte en nk-runda i månaden låter så billigt, fast det klart jag vet ju inte hur du äe, det vet ingen här på forumet, utom just du)
Skaffa nåt nytt intresse, kanske att bygga modeller, ganska billigt om man tänker på priset/timma, kanske styrketräna, kan man göra hemma, eller låna någon skolas gympasal och va i(lättare o motivera sig när man åker nån stans för att träna, har iallafall jag).
Kanske dra igång nåt eget, typ se om det finns en softairgun-klubb eller liknande i närheten, som det borde finnas i en så stor stad och låna nåns vapen till att börja med sen köpa nåt begagnat...
Kanske börja träna typ nån sport eller dyl. (kan va allt mellan karate och handboll, amerikansk fotboll och fäktning, rugby och brass!)

Plus att om du vill supa till någon gång så e väl det okey, det behöver inte bli så dyrt, du kan köpa bult för typ 25kr/litern, eller göra eget... (bult e typ jäst socker som man fryser för att ta bort onödigt vatten, smakar inte som tryffel, men om man vet vad man gör så/ köper av någon som vet vad han gör så smakar det inte så illa, bäst av allt: det kostar typ 5-10kr/litern att göra, det kan du samla tomburkar för att få ihop, vet du...), eller vill du ha den dyraste ölen bara för att impa på polarna? kom över det i så fall, dom blir inte imponerade av att du slösar på pengar, om dom gör det så kanske det e för att dom är rika, och har råd att köpa godare öl, fast den godaste behöver inte vara dyrast vet du...
Det finns så mycket man kan göra, speciellt i en så stor stad....
Summa sumarum(läs resten också, för det e djupare än det här...):ta dig samman! det är bara du som kan ta tag i ditt liv vet du....

Asså fan va långt det här blev men jaja, har ändå inget bättre för mig nu ( jo egentlige, fast det paratar vi inte om nu ::) ), men, men...
Jo, speciellt eftersom jag var seriös med NK-rundan... Gud
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

Ja fast vad exakt köper du för 900/månad? tat' inte negativt, du verkar vara sur på nästan alla nu, i och för sig så kanske jag inte var det "artigaste" eller vad man nu vill kalla det, men för fan, lär dig ta kritik, för ingen här vill göra nåt ont, men du tar allt som ett personangrepp, iofs kan jag inte säga nåt om dom andra jag här på forumet, men jag menade inget illa i mitt tidigare inlägg, inte mot dig, inte mot nån, men du måste kunna ta hjälp och råd från andra utan att bli sur över det, för annars blir du någon som måste testa allt själv, och det tar bara massa onödig tid, tid som du skulle kunna göra nåt kul med, för det finns kul saker att göra, även fast man e fattig, men du har juh inte ens skrivit vad ungefär du vill göra, på dig låter det som om det inte finns något annat än supa att göra i göteborg, men om det e så för dig, och du kanske skulle vilja göra nåt annat - försök övertala dina vänner att bli me dig på nåt, eller så hittar du nya vänner, det är lättare än man kan tro (fast det hindrar en inte från att tycka att man e jävligt "mobbad" om man går nånstans själv, men man hittar snart nya vänner där, medans man har kvar sina gammla o va uute o röja me nån gång ibland - när man har råd.
Så, va inte så jävla pessimistisk, tänk på saker som gör dig glad, nån tjej som du e kär i, nåt som du tycker e kul etc.

Edit: jag förstod det där me nk-grejen, fast får jjag inte lov att skämta tebax lite? ;) ;D
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

zewz wrote:Om jag, som är 15, som är inflyttad till en liten by på landet där alla känner alla - alla är släkt med alla, kan få ett jobb...
oj där försa du dig lite... (kontakter är ju a & o, näst efter vilja iaf. Är man dessutom släkt med alla...)
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

bara det att lite innan skrev jag att jag e inflyttad - ingen släkt, o typ inga vänner utanför min åldersgrupp, trot eller ej så e min morsa inte mycket för socialt liv, och dom hon umgås med e oxå inflytade, så däe gick du bet ;)

fast det hjälpte ju att jag brukade gå till motionscentrat där jag jobbar, innan men sen är det bara att fråga ( och ha en väldans tur, nu e det överfullt med folk som jobbar helger som jag ( nja överfullt, och överfullt, det e typ en för mycket för att vara lagom...

släkt för övrigt har jag ingen... alla e döa', fast jag kände ingen heller så det har aldrig varit en förlust, mormor dog typ 10 år innan jag föddes, morfardog ett par veckor efter jag föddes, morsan var enda barnet, farmor så nåt i stil med "så det e du som har förstört peters (pappa) liv" första gången dom träffades, det förstörde licksom kontakten mellan dom, undrar varför ::), och jag skojar inteshysst eller hur?
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

zewz wrote:bara det att lite innan skrev jag att jag e inflyttad - ingen släkt, o typ inga vänner utanför min åldersgrupp, trot eller ej så e min morsa inte mycket för socialt liv, och dom hon umgås med e oxå inflytade, så däe gick du bet ;)
Jo där bet jag mig lite i svansen allt ;) Det var bara det att du och alla var en del i sammanhanget så då tog jag för givet att du var en del av alla och därför kände "alla" osv... ;)

Sen kan ju "inflyttad" betyda nyinflyttad också men det vet man ju inte så lätt... För övrigt så utgår jag från att resten av befolkningen där inte nödvändigtvis måste vara födda där för att kunna vara släkt eller känna varandra.
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Ärligt talat Hanzaq, är du i en djup depression eller på annat vis inte mår bra: -sök hjälp, psykologer, socialförvaltningen etc.

Jag tror inte att forumet erbjuder den sortens hjälp du söker, även om det är lättillgängligt och det finns en del vettigt folk här. Psykologer är proffs, de vet vad som kan behöva göras osv. och socialen kanske kan hjälpa dig att reda ut din "hopplösa" situation som du beskrivit den.

Det är inget skamligt att söka hjälp om man inte mår bra.

Lycka till! :)
Kan inget om mycket
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

spaceman75 wrote:
zewz wrote:bara det att lite innan skrev jag att jag e inflyttad - ingen släkt, o typ inga vänner utanför min åldersgrupp, trot eller ej så e min morsa inte mycket för socialt liv, och dom hon umgås med e oxå inflytade, så däe gick du bet ;)
Jo där bet jag mig lite i svansen allt ;) Det var bara det att du och alla var en del i sammanhanget så då tog jag för givet att du var en del av alla och därför kände "alla" osv... ;)

Sen kan ju "inflyttad" betyda nyinflyttad också men det vet man ju inte så lätt... För övrigt så utgår jag från att resten av befolkningen där inte nödvändigtvis måste vara födda där för att kunna vara släkt eller känna varandra.
jooo, dåligt formulerat av mig, jag tänkte nog redan på nästa mening, jag har en benägenhet att göra det, då kan det bli fel ibland :P
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

zewz wrote:Ja fast vad exakt köper du för 900/månad? tat' inte negativt, du verkar vara sur på nästan alla nu, i och för sig så kanske jag inte var det "artigaste" eller vad man nu vill kalla det, men för fan, lär dig ta kritik, för ingen här vill göra nåt ont, men du tar allt som ett personangrepp, iofs kan jag inte säga nåt om dom andra jag här på forumet, men jag menade inget illa i mitt tidigare inlägg, inte mot dig, inte mot nån, men du måste kunna ta hjälp och råd från andra utan att bli sur över det, för annars blir du någon som måste testa allt själv, och det tar bara massa onödig tid, tid som du skulle kunna göra nåt kul med, för det finns kul saker att göra, även fast man e fattig, men du har juh inte ens skrivit vad ungefär du vill göra, på dig låter det som om det inte finns något annat än supa att göra i göteborg, men om det e så för dig, och du kanske skulle vilja göra nåt annat - försök övertala dina vänner att bli me dig på nåt, eller så hittar du nya vänner, det är lättare än man kan tro (fast det hindrar en inte från att tycka att man e jävligt "mobbad" om man går nånstans själv, men man hittar snart nya vänner där, medans man har kvar sina gammla o va uute o röja me nån gång ibland - när man har råd.
Så, va inte så jävla pessimistisk, tänk på saker som gör dig glad, nån tjej som du e kär i, nåt som du tycker e kul etc.

Edit: jag förstod det där me nk-grejen, fast får jjag inte lov att skämta tebax lite? ;) ;D
Det är mycket det att man vill göra samma saker som sina kompisar. Och när pengarna är slut får de pengar av sina föräldrar, det får inte jag. Då lånar man ofta så hamnar man i en ond cirkel. Det är bara det jag menar.

Ni behöver inte skriva att jag är så sur längre, för jag har bett om ursäkt för mitt "sureri".
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Man behöver inte alltid se vad kompisarna gör och ta efter.
Kan inget om mycket
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

Bad_and_ugly wrote:Man behöver inte alltid se vad kompisarna gör och ta efter.
Ne, det Behöver man inte. Men om man vill ha roligt så följer man med...

Fick förresten jobba på posten idag, så alla som säger att jag är slapp kan sluta. Och jag själv kan vara tyst med att det är omöjligt att få jobb. Skall dock bara jobba ett par dagar nu i jul. Sen får man se om man kan sortera nån kväll i veckan osv.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Hanzaq wrote:Fick förresten jobba på posten idag
Se där, har man bara fått in foten och sköter sig där får man oftast komma tillbaka och jobba mer.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Gratulerar.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

Vad kul att du fick jobba på posten, då kanske du kommer igång mer eller nåt! Däremot om du dock finner dig rastlös och inget har att göra igen så tipsar jag starkt om matlagning, baka, sticka något fint som lovikavantar eller kanske en halsduk nu när det är så kallt? Lär dig dricka sånt du kanske inte tycker om? Kaffe eller te? Allt det jag räknat upp är riktigt stora världar att utforska efter intresse. Det finns alltid något nytt att kasta en massa tid på! :) Hoppas det går bra för dig! Jag känner igen mig i det där lite men mina sådana perioder har som tur är gått över efter ett tag. Jag är praktiskt taget en nykterist nuförtiden för att jag pysslar med så mycket annat! Aja, ett jobb på posten är i alla fall en bra början! Lycka till!
Duddus
Posts: 5
Joined: 2004-12-16 22:43:06
Location: Sweden

Post by Duddus »

Xmel wrote:Skaffa dig ett jobb?

Han sa nyss att han inte junde fixa ett job
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Nej, han sa att han fått jobb på posten.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Men wtf Hanzaq. Jag är skuldsatt upp över öronen men lite smuggel har man alltid råd med. Gå ihop 3 eller 4 pers och splitta en platta. Klarar du dig med en 50 lapp.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Duddus wrote:
Xmel wrote:Skaffa dig ett jobb?

Han sa nyss att han inte junde fixa ett job
eeeehm kolla när jag skrev det där istället iddi.
#mac.se @ EFnet
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

nem wrote:
Hanzaq wrote:Roligare än att ha tåkigt och samtidigt hålla käft.
Bättre att vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
"Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel." -Lincoln

Jag gillar min översättning mer!
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Post Reply