Är så jävla trött på det...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Är så jävla trött på det...

Post by Hanzaq »

Så sitter man här igen, en fredag och allt är så jääävla tråkigt. Varje fredag de senaste månaderna, och lördagarna också för den delen, har varit så här. Det enda som finns att göra är att supa och eftersom man aldrig har pengar så kan man inte göra det heller. Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt. Mina föräldrar, till skillnad från många andra, har inte råd att ge mig pengar heller. 950 kr i månaden skall räcka till kläder och i princip allt jag jag behöver utom mat och husrum.

Skall det vara så här? Jag bor ändå i Göteborg... Vill inte tänka på hur det är på landsbygden.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Är så jävla trött på det...

Post by Dissident »

Stjäl sprit.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Re: Är så jävla trött på det...

Post by Pinto »

Hanzaq wrote:Så sitter man här igen, en fredag och allt är så jääävla tråkigt. Varje fredag de senaste månaderna, och lördagarna också för den delen, har varit så här. Det enda som finns att göra är att supa och eftersom man aldrig har pengar så kan man inte göra det heller. Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt. Mina föräldrar, till skillnad från många andra, har inte råd att ge mig pengar heller. 950 kr i månaden skall räcka till kläder och i princip allt jag jag behöver utom mat och husrum.

Skall det vara så här? Jag bor ändå i Göteborg... Vill inte tänka på hur det är på landsbygden.

Jag levde också på den summan när jag gick i skolan. Jag klarade mig fint och festade till och från. Det handlar ju om att prioritera. Du kanske borde sluta handla kläder ifrån NK och köpa lite öl nån månad istället. Eller så följer du Dissidents alternativ, Antingen eller...
We dance to all the wrong songs
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

Ja du. Kanske får ta och skippa den där NK-rundan jag alltid kör så fort jag fått pengar, för det gör jag ju. Och det är ju klart jag också festar till och från, problemet är ju egentligen att det är det enda man kan göra som är roligt. Supa alltså. Och det är ju inte så bra egentligen.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Man ser väl med vilken logik som helst att du måste prioritera. 2 sexpack folköl kostar väl runt 150kr, det kan du väl undanvara? Blir jue röj hela kvällen.

Och jo, det är skitbra att bara supa. Det är bara moralkärringar som säger annat, och vad har vi lärt oss i grundskolan? Moralkärringar ska man inte lyssna på.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hanzaq wrote:Ja du. Kanske får ta och skippa den där NK-rundan jag alltid kör så fort jag fått pengar, för det gör jag ju. Och det är ju klart jag också festar till och från, problemet är ju egentligen att det är det enda man kan göra som är roligt. Supa alltså. Och det är ju inte så bra egentligen.
Bah..

Det finns massor att göra, gå på bio, hänga med polarna, bjud ut någon tjej. Finns tonvis med saker man kan göra, supa är bara ett utav alla alternativ.
We dance to all the wrong songs
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Hjälp släkt och bekanta med sånt du kan (tex datorer,eller vad du är bra på) och få lite pröjs.

Annars kan du väl...
Läsa böcker.
Skapa en (eller flera) hemsida.
Skapa grafikiska skapelser.
Lär dig ett språk.
Hälsa på kompisar.
Gör nått som du skjutit upp en längre tid.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag var nära på att få 300 kronor för att jag installerade The Sims hos några bekanta till familjen. Fast jag godtog det inte.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Hur svårt kan det rimligen vara?

Sno ihop ett par kompisar och spela monopol eller TP, lär dig skissa eller kalligrafi. Skriv med vänster hand, lös ett korsord, hitta på julklappsrim, ring din mormor som inte har hört av dig på länge. Hur jäkla svårt kan det vara?

Det finns ingen ursäkt för att sitta och gnälla för att man inte har något att göra på en fredagkväll, för något kan man alltid hitta på. Påstår du annat så ljuger du.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Skramla ihop ett grabbgäng och lira Texas Hold 'em, Roligare än så blir det inte en fredagkväll 8)
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

"Sälj dig, det är fullt lagligt."
iDon't care about your problems.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Gör något annat socialt med folk.

Filmkvällar med gänget är alltid en hit. Brädspel? Rollspel? Spel? Anordna knytkalas (billigt så att det skriker om det ;D). Gå på café (kostar iof lite granna men grymt mysigt).

Det finns möjligheter Stighelmer!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Skaffa dig ett jobb?
#mac.se @ EFnet
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

sök jobb på ett callcenter. det är då fanimej enklaste stället att hitta ett jobb på. krass lön men vafan. sen finns det jävligt mycket annat att göra än att supa.
du har redan fått en massa tips härifrån.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Kände likadant under en period under gymnasiet (några år sedan). Till skillnad från dig så bodde jag även på landet. Man får försöka hitta polare som har det lika trisst, och hitta på saker tillsammans. Tyvärr är det ju så att vad man än gör, så kostar det nästan alltid pengar. Men att kolla på en film med polarna behöver inte bli så dyrt. Gillar du inte att festa så kan du ju alltid bowla någon gång i månaden istället, det brukar vara skoj, särskilt discobowling på helgerna. Ganska lätt att hitta nytt folk på ett sådant ställe också.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Re: Är så jävla trött på det...

Post by fisk »

Hanzaq wrote:Så sitter man här igen, en fredag och allt är så jääävla tråkigt. Varje fredag de senaste månaderna, och lördagarna också för den delen, har varit så här. Det enda som finns att göra är att supa och eftersom man aldrig har pengar så kan man inte göra det heller. Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt. Mina föräldrar, till skillnad från många andra, har inte råd att ge mig pengar heller. 950 kr i månaden skall räcka till kläder och i princip allt jag jag behöver utom mat och husrum.

Skall det vara så här? Jag bor ändå i Göteborg... Vill inte tänka på hur det är på landsbygden.
Istället för att ödsla energi på att gnälla över vad du inte kan göra, borde du inte fokusera på att göra något istället. Du klagar på att du under en lång tid 'inte haft något att göra' samt att 'du aldrig har pengar'. Samtidigt säger du att du kan glömma att få jobb, vilket låter mer som din inställning och ursäkt än något faktum. Sedan säger du att du inte får några pengar, alla dessa saker du presenterar övertygar mig om att du bara vill ha saker delade till dig.

I den verkliga världen får man kämpa sig fram till att bli något, har man ont om pengar får man anstränga sig hårt för att åstadkomma resultat, du vinner inga resultat genom att gnälla på att det går illa, lika lite som att du åstadkommer något genom att gnälla på att det läcker in vatten i båten du sitter i.

Du måste ta tag i din livssituation, för inser du inte att det enbart är du som kan göra något åt dig så kommer du att fortsätta denna förlorarinstinkt du utvecklat.

Jag vet, det låter som ett personangrepp, samtidigt så är det fakta. Skapa något av situationen istället för att gnälla.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

20hb kan du få för ca 950kr, då räcker det nog ett år om du festa typ två gånger i månaden... så skippa dessa jävla kläder och köpa spirt och gå naken istället, ingen bryr sig så länge du är full ;)
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Jag avskyr det här tänkandet..

Detta är ditt liv, och du bara väntar på att dö.

Edit: fisk, du har stavat fel i din signatur, det stavas puerile. Använd inte engelska om du inte kan hantera det. Det blir bara pinsamt då.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Finns det inte slavtidningsarbete i Göteborg precis som i Örebro? Jag jobbade där när jag var yngre - kanske kunde fungera för dig också?


pync: Såja, nu låter du ditt sårade ego försämra ditt omdöme och din perceptiva förmåga återigen. Chill babe, jag vet att du är tårögd sedan jag inte dansade efter din luta på ICQ - such is life. ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

...and life, as such has way to bring certain weak individuals to their, often premature, death.
iDon't care about your problems.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

kan man inte köpa bärs på stig center längre? gick alltid när jag var liten. Å så blir det hög ‰/kr..
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

nem wrote:Hur svårt kan det rimligen vara?

Sno ihop ett par kompisar och spela monopol eller TP, lär dig skissa eller kalligrafi. Skriv med vänster hand, lös ett korsord, hitta på julklappsrim, ring din mormor som inte har hört av dig på länge. Hur jäkla svårt kan det vara?

Det finns ingen ursäkt för att sitta och gnälla för att man inte har något att göra på en fredagkväll, för något kan man alltid hitta på. Påstår du annat så ljuger du.
Jag vet inte hur det är med dig, men det du föreslog låter sjukt tråkigt.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Re: Är så jävla trött på det...

Post by Hanzaq »

fisk wrote:
Hanzaq wrote:Så sitter man här igen, en fredag och allt är så jääävla tråkigt. Varje fredag de senaste månaderna, och lördagarna också för den delen, har varit så här. Det enda som finns att göra är att supa och eftersom man aldrig har pengar så kan man inte göra det heller. Jobb kan man glömma att få, det är omöjligt. Mina föräldrar, till skillnad från många andra, har inte råd att ge mig pengar heller. 950 kr i månaden skall räcka till kläder och i princip allt jag jag behöver utom mat och husrum.

Skall det vara så här? Jag bor ändå i Göteborg... Vill inte tänka på hur det är på landsbygden.
Istället för att ödsla energi på att gnälla över vad du inte kan göra, borde du inte fokusera på att göra något istället. Du klagar på att du under en lång tid 'inte haft något att göra' samt att 'du aldrig har pengar'. Samtidigt säger du att du kan glömma att få jobb, vilket låter mer som din inställning och ursäkt än något faktum. Sedan säger du att du inte får några pengar, alla dessa saker du presenterar övertygar mig om att du bara vill ha saker delade till dig.

I den verkliga världen får man kämpa sig fram till att bli något, har man ont om pengar får man anstränga sig hårt för att åstadkomma resultat, du vinner inga resultat genom att gnälla på att det går illa, lika lite som att du åstadkommer något genom att gnälla på att det läcker in vatten i båten du sitter i.

Du måste ta tag i din livssituation, för inser du inte att det enbart är du som kan göra något åt dig så kommer du att fortsätta denna förlorarinstinkt du utvecklat.

Jag vet, det låter som ett personangrepp, samtidigt så är det fakta. Skapa något av situationen istället för att gnälla.
"Bara ha saker delade till mig". Klart jag vill, vem vill inte det? Skillnaden mot alla mina kompisar är att jag aldrig får det och aldrig tidigare fått det, så din teori håller inte riktigt på den punkten. Men visst, mycket stämmer. Jag är pessimist och ganska så negativ men jag kan ärligt säga att jag försökt göra något utav mina helger. Jag tycker helt enkelt inte det är kul att spela monopol, kolla på film med kompisar osv osv.

Och om jag skall säga mitt om hur jag tolkar råd som dina, så kan jag börja med att det tyder på självgodhet orsakad av bortskämdhet och okunskap. Jag vet, det låter som ett personangrepp, samtidigt så är det fakta.

Säger inte att du är det nu, missförstå inte. Det bara låter så.
Last edited by Hanzaq on 2004-12-20 22:05:58, edited 1 time in total.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Hanzaq wrote:Jag vet inte hur det är med dig, men det du föreslog låter sjukt tråkigt.
Det var knappast att betecknas som konkreta förslag för din del. Det var enkom till för att visa att det på epsilon tid gick att komma fram till ett antal förslag som alla var plausibla. Att jag sedan inte känner till alla dina morbida preferenser kan jag näppeligen lastas för.

Man är inte roligare än man gör sig, och hur kul är det att klaga över hur tråkigt man har?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Hanzaq
Posts: 155
Joined: 2003-02-15 17:35:40
Location: Göteborg

Post by Hanzaq »

nem wrote:
Hanzaq wrote:Jag vet inte hur det är med dig, men det du föreslog låter sjukt tråkigt.
Det var knappast att betecknas som konkreta förslag för din del. Det var enkom till för att visa att det på epsilon tid gick att komma fram till ett antal förslag som alla var plausibla. Att jag sedan inte känner till alla dina morbida preferenser kan jag näppeligen lastas för.

Man är inte roligare än man gör sig, och hur kul är det att klaga över hur tråkigt man har?
Roligare än att ha tåkigt och samtidigt hålla käft.
XP 2100+ Palomino, Ti4200 64 Mb, 80 GB Barracuda IV, 256 Mb PC3200 Twinmos, Sony Trinitron 200sf, DFI Pro AD77 Mobo... 3d-mark03 p=524:(
Post Reply