Svt kastar sten glashus?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Svt kastar sten glashus?

Post by EZA »

Ni som sett Svts reklam om oberoende tv i Europa jag tycker ni ska ta en titt på denna oxå.

http://www.muf.se/svt/

:P
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Människorna som ser på tv är människorna som lagar min mat, hämtar mina sopor, skyddar mig när jag sover, de bygger bostäder för mig att bo i och de syr kläder för mig att bära, de asfalterar mina vägar och städar mina toaletter.

Människorna som ser på tv behöver inte fri tv.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Fan vad den musiken var irriterande!
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Ghlargh wrote:Fan vad den musiken var irriterande!
Hehe jo men det är ju den svt har på sin oxå
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag håller till viss del med pync här - arbetsstyrkan måste hållas på ett status quo vad det gäller politisk medvetenhet, fri TV skulle bara skapa oordning i leden.

Däremot är SVT en så försvinnande liten och värdelös del av TV-utbudet i Sverige att jag inte tror att de påverkar någonting alls.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dissident wrote: Däremot är SVT en så försvinnande liten och värdelös del av TV-utbudet i Sverige att jag inte tror att de påverkar någonting alls.
Säg inte det, sveriges pensionärer (som ändock är en hyggligt stor siffra) vägrar titta på någonting annat (förutom kanske Bingolotto på 4:an).
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Att staten har direkt kontroll över SVT är ju befängt. Och se på USA och Fox News, inte blir det mer oberoende TV utan public service.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

fisk wrote:Säg inte det, sveriges pensionärer (som ändock är en hyggligt stor siffra) vägrar titta på någonting annat (förutom kanske Bingolotto på 4:an).
MEEEEP Där har du så otroligt fel. Mina mor o farföräldrar tittar på både 1,2,3,4,5 och ser på allt från club goa till fotboll till deckare.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

TinyTeeth wrote:Att staten har direkt kontroll över SVT är ju befängt. Och se på USA och Fox News, inte blir det mer oberoende TV utan public service.
En intressant tanke är, tänk om liberalism inte automatiskt == frihet?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Xmel wrote:MEEEEP Där har du så otroligt fel. Mina mor o farföräldrar tittar på både 1,2,3,4,5 och ser på allt från club goa till fotboll till deckare.
vilket = hela sveriges pensionärskår
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Jag har för mig att just SVT1 och 2 var i särklass de största kanalerna. Någon som vågar säga emot?
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lyckegard wrote:Jag har för mig att just SVT1 och 2 var i särklass de största kanalerna. Någon som vågar säga emot?
Jaså? Större än FOX News, osv. menar du? ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

wille wrote:vilket = hela sveriges pensionärskår
Nej men dom är inte ensamna om det skaru se. Att tro att gamla mänsikor bara sitter o glor på samma gamla program dag ut o dag in är fel.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag har för mig att just SVT1 och 2 var i särklass de största kanalerna. Någon som vågar säga emot?
Det beror mycket på hur man räknar. Räknar man hela Public Service-paketet som en enhet så är det sant. Men frågan är då om man inte bör räkna hela Viasat som en enhet också.
Generellt sett har det varit så att de marksända kanalerna av naturliga skäl har största andelarna. SVT 1 och 2 och sen TV4.

Men några exakta siffror har jag inte tillgängliga.

[edit:] Jag är osäker på hur jag ska utläsa ORVESTOs siffror från 2004 men det verkar som om TV 4 har större "räckvidd" än SVT 1 eller SVT 2 var för sig. Men att de tillsammans utgör en större enhet.

Å andra sidan är jag en smula osäker på exakt vad ORVESTOs räckviddsraport egentligen visar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag tycker att SVT1 och SVT2 är de utan tvekan bästa kanalerna idag. Behöver jag motivera det så säg bara till.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Phobic wrote:Jag tycker att SVT1 och SVT2 är de utan tvekan bästa kanalerna idag. Behöver jag motivera det så säg bara till.
Shoot.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag skulle förvisso hålla med om att SVT är bättre än de flesta betalkanalerna - discovery undantaget - men i slutändan vet vi alla att det handlar om socialdemokratisk propaganda å det grövsta. SVT och deras onyanserade nyhetssändningar där vi tittare blir tillsagda vad vi skall känna och tycka och hur vi skall reagera på precis allting, som får som vallas, äcklar mig. Dessutom har SVT inget redovisningsansvar inför svenska folket, dess ägare(!), trots en budget på över tre miljarder kronor per år (våra skattepengar!). Med en sådan budget är deras urusla "undersökande journalistik", "reportage" och bristande informationsförmedlande en stor skam (för oss som fortfarande vet vad skam är) och ett hån mot alla oss fritt tänkande människor.

Berlusconis stora inflytande på det massmediala Italien är ett problem, men inte för SVT att ens börja tänka på att yttra sig om. Hur inavlade måste den intellektuella sfären i SVT:s ledning vara för att få för sig en sån sak som "public service", frihet och oberoende? Tror de ens på sig själva eller är det bara propaganda och ett försök att leda uppmärksamheten åt "rätt" håll?
Vad glad jag är att jag aldrig betalat tv-licens/skatt.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Säg inte det, sveriges pensionärer (som ändock är en hyggligt stor siffra) vägrar titta på någonting annat (förutom kanske Bingolotto på 4:an).
Är verkligen Gunde Svan lika lockande som Lasse Kronér eller Leif "Loket" Olsson då?
Tror inte det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Dissident wrote:Shoot.
Trodde inte att det behövdes, men oookej. Ready to Rumble!

Behöver jag ens nämna TV3 och Kanal5 i detta sammanhanget? Uslare kanaler får man leta efter. Oerhört mycket reklam. Mest dokusåpor och inget som ens kommer i närheten av SVTs standard om man är någorlunda kulturintresserad. TV3, TV4 och Kanal5 är precis vad de utger sig för att vara: lättsam underhållning och blaskiga filmer med bitter eftersmak.

De gånger jag tittar på tv så tittar jag nästan uteslutande på SVT1, SVT2, Discovery eller ZTV (musik och filmer som inte har visats 35 gånger förut).

But that's me.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

z tv har gått i en ständig nedåtspiral sen de grundades.
Nu har de börjat sända fribrottning och fotboll hela jävla tiden. Och "Sveriges starkaste man".
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Är det bara jag som aldrig tittar på svt1 och svt2 här inne?
Thank god for parabol! ;D
Edit: Om Sveriges Television satsade på att få in lite reklamintäkter så skulle det kanske visas vettiga program även där.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Anzy wrote:Är det bara jag som aldrig tittar på svt1 och svt2 här inne?
Thank god for parabol! ;D
Edit: Om Sveriges Television satsade på att få in lite reklamintäkter så skulle det kanske visas vettiga program även där.
Fler dokusåpor och program av typen "Ordjakten"?

Bah... SVT är bra som det är, faktiskt. Åtminstonde om man jämför med alternativen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Big_Bird wrote:
Anzy wrote:Är det bara jag som aldrig tittar på svt1 och svt2 här inne?
Thank god for parabol! ;D
Edit: Om Sveriges Television satsade på att få in lite reklamintäkter så skulle det kanske visas vettiga program även där.
Fler dokusåpor och program av typen "Ordjakten"?

Bah... SVT är bra som det är, faktiskt. Åtminstonde om man jämför med alternativen.
Tror faktiskt det är ganska (överlag) åldersrealterat huruvida man väljer att se på sveriges television(1:an & 2:an) gentemot (tex)3:an, 4:an, 5:an.....
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Anzy wrote:(...)
Edit: Om Sveriges Television satsade på att få in lite reklamintäkter så skulle det kanske visas vettiga program även där.
Är inte en del av själva poängen med SVT att det ska finnas någon kanal som inte finansieras av reklamintäkter?
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

übermensch wrote:
Anzy wrote:(...)
Edit: Om Sveriges Television satsade på att få in lite reklamintäkter så skulle det kanske visas vettiga program även där.
Är inte en del av själva poängen med SVT att det ska finnas någon kanal som inte finansieras av reklamintäkter?
Ungefär, det är formulerat lite annorlunda, men close enough :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply