Motbjudande ljud?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det ja mäst hatar är torr svamt på tavla!! slog ner en för att han jävlades när ja sa till han att lägga ner.

Sedan har vi våta fötter ner i vanliga skor... usch!!!

Och så har vi fjortisar som inte kan sjunga men själva tror det, men detta kanske placar på första ::) ;D


Men ja måste det det sköna ljudet!! när ja gick i 1an (gymnasiet) så hade vi trykluft där vi arbetade, gissa vad man gör med det då? joo tar en slang, ner i brallerna mellan skinkerna, då ska ja säga er att ni kommer skratta så mkt att ni tappar luft! ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Eleverna i musikklasserna när de försöker sjunga i korridoren eller bamba eller spelar instrument i aulan bredvid kemisalen.

Har man redan huvudvärk är det ingen särskilt angenäm upplevelse, men annars kan man se det som ett gruppnöje att tillsammans skratta åt dem.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

adis wrote:Men ja måste det det sköna ljudet!! när ja gick i 1an (gymnasiet) så hade vi trykluft där vi arbetade, gissa vad man gör med det då? joo tar en slang, ner i brallerna mellan skinkerna, då ska ja säga er att ni kommer skratta så mkt att ni tappar luft! ;D
Det där ska vi inte uppmana till, det har lett till dödsfall tidigare.

Det tunna skinnet mellan skinkorna går sönder av trycket, man får in luft i blodomloppet och dör, skitbra.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Jag ogillar bara typiska gnisselljud. Skruva i en glödlampa i en gammal ärgad sockel, bestick mot tallrik, griffeltavla mm. Jag ryser bara jag tänker på dem :P
Annat ljud bekommer mig inte särskilt mycket.
Skumgummi, frost, sand, våta fötter? Liksom, det är ju låga och obetydliga ljud. Måste vara någon tidigare upplevelse som satt spår ;)
Eller några annorlunda veck i ytterörat som förstärker nån otrevlig frekvens...

Och sen något som inte har så mycket med ljud att göra. Tugga på stanniol/aluminiumfolie? Vad är det som är så fruktansvärt med det? Har jag aldrig förstått ?!?
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

MadModder wrote:
Och sen något som inte har så mycket med ljud att göra. Tugga på stanniol/aluminiumfolie? Vad är det som är så fruktansvärt med det? Har jag aldrig förstått ?!?
Det påminner för mig personligen om järn, så det blir som att bita på en gaffel, eller känna av tandläkarborren.
Känner man inget obehag av dessa, så är det helt enkelt så.
Var glad för det, tror jag.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Windows ljudchema, den PLONGsaken som blir när det dyker upp en Felruta är fruktansvärt iriterande, fattar inte hur folk kan ha på sådant när dom sitter bakom skärmen.

måste vara väldigt frustrerande undermedvetet för dom oxå, varje gång dom gör fel så PLONGar det till.

tänk er själv att ni har en kines bakom er som slår i en sådandär rund hängande koppartallrik varje gång du tappar pennan.


jag tål inte ljudet som blir när folk gör typ fisljud med munnen, mår nått så fruktansvärt illa av det.
syrran blåste med munnen så fettet på hennes unge vibrera så som folk brukar göra, det tog inte många sek förens jag hoppade ut ur rummet för att slippa höra det.

gillar inte att höra när killar stönar heller, det skrämmer mig.

det överdrivna motorljudet som blir av folk som kör runt med 5" slutrör på sina bilar.
man hör WRÖÖÖÖÖÖÖÖÖM så kommer det en liten micra rullandes.



Oh glömde ju det popisljudet som var ganska inne för typ nått år sedan där alla sångare popsångare lade till nått miffoljud på vissa toner så det lät som dom gurglade snor i halsen.
förjävla störande.
Daddy DJ tror jag det var som startade den trenden.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

MadModder wrote:Och sen något som inte har så mycket med ljud att göra. Tugga på stanniol/aluminiumfolie? Vad är det som är så fruktansvärt med det? Har jag aldrig förstått ?!?
Amalgamfyllningar som leder ström och skapar en potential mot folien, ska tydligen kunna göra riktigt jävla ont.

Sen vet jag inte varför folk har allmäna fobier mot det, jag försöker undvika att bita i metall för att det nöter på tänderna :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

Förutom skrikande barn*, som verkar vara ett ständigt återkommande irritationsmoment bland de flesta här, så har jag svårt för högfrekventa ljud från exempelvis en tv eller en crt som sett sina bästa dagar. Alltså snäppet högre än pipet på testbilden.

* - Har för mig att jag sett en artikel i någon tidning om att det inte finns något som höjer pulsen så mycket på män som skrikande småbarn. Kvinnor verkar dock tåla det bättre (det betyder då inte att de gillar ljudet...) enligt samma artikel.
-= MM =-
rag
Posts: 107
Joined: 2002-12-08 22:58:49

Post by rag »

Något som dock inte har med ljud att göra men som ändå påminner om detta fenomen är att jag ryser och mår skitdåligt av att vidröra knottriga servetter. Ibland även handdukar och det är grymt jobbigt när man har några färdigtvättade för vikning. :-X
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Ghlargh wrote:
adis wrote:Men ja måste det det sköna ljudet!! när ja gick i 1an (gymnasiet) så hade vi trykluft där vi arbetade, gissa vad man gör med det då? joo tar en slang, ner i brallerna mellan skinkerna, då ska ja säga er att ni kommer skratta så mkt att ni tappar luft! ;D
Det där ska vi inte uppmana till, det har lett till dödsfall tidigare.

Det tunna skinnet mellan skinkorna går sönder av trycket, man får in luft i blodomloppet och dör, skitbra.
in that case, adis lek mera med tryckluft :)
iDon't care about your problems.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag får ett otroligt sug efter att begå mord när jag hör någon nysa.
Jag känner ett extremt hat mot folk som nyser ofta. Varför vet jag inte.
Snarkningar och nysningar får väl dela första platsen.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

.veronica. wrote:Jag får ett otroligt sug efter att begå mord när jag hör någon nysa.
Jag känner ett extremt hat mot folk som nyser ofta. Varför vet jag inte.
Snarkningar och nysningar får väl dela första platsen.
Lustigt, för ingen av ljuden är ju några som man gör med flit.

Jag måste tillägga ett ljud på min lista, jag får inte rysningar av det (som de andra ljuden jag nämnde ger), men jag blir irriterad och blir äcklad. Det är när någon är småsnuvig, och istället för att låta det vara eller gå och snyta sig, så drar personen in det i halsen och sväljer det. Kombinera detta med en ljuvlig utandnings-suck efteråt (så det låter som om det var gott) så börjar jag nästan må dåligt.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

tkh wrote:Lustigt, för ingen av ljuden är ju några som man gör med flit.

Jag måste tillägga ett ljud på min lista, jag får inte rysningar av det (som de andra ljuden jag nämnde ger), men jag blir irriterad och blir äcklad. Det är när någon är småsnuvig, och istället för att låta det vara eller gå och snyta sig, så drar personen in det i halsen och sväljer det. Kombinera detta med en ljuvlig utandnings-suck efteråt (så det låter som om det var gott) så börjar jag nästan må dåligt.
hehe, mindre trevligt när dom spottar ut det och folk riskerar att halka i det.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

tkh wrote:
.veronica. wrote:Jag får ett otroligt sug efter att begå mord när jag hör någon nysa.
Jag känner ett extremt hat mot folk som nyser ofta. Varför vet jag inte.
Snarkningar och nysningar får väl dela första platsen.
Lustigt, för ingen av ljuden är ju några som man gör med flit.

Jag måste tillägga ett ljud på min lista, jag får inte rysningar av det (som de andra ljuden jag nämnde ger), men jag blir irriterad och blir äcklad. Det är när någon är småsnuvig, och istället för att låta det vara eller gå och snyta sig, så drar personen in det i halsen och sväljer det. Kombinera detta med en ljuvlig utandnings-suck efteråt (så det låter som om det var gott) så börjar jag nästan må dåligt.

Åh fy fan, harkla (som jag kallar det) glömde jag att även slänga in på första platsen. Det är ofta man hör människor som beter sig precis så som du beskrev. Min personliga åsikt är att det borde införas dödsstraff mot sådant. Varför jag blir så jävla arg när någon nyser eller snarkar vet jag inte.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

tkh wrote:Lustigt, för ingen av ljuden är ju några som man gör med flit.

Jag måste tillägga ett ljud på min lista, jag får inte rysningar av det (som de andra ljuden jag nämnde ger), men jag blir irriterad och blir äcklad. Det är när någon är småsnuvig, och istället för att låta det vara eller gå och snyta sig, så drar personen in det i halsen och sväljer det. Kombinera detta med en ljuvlig utandnings-suck efteråt (så det låter som om det var gott) så börjar jag nästan må dåligt.
Du skulle ÄLSKA att vara i närheten av mig. Jag har någon form av kronisk allergi, så jag är konstant snorig, och det finns ju ingen möjlighet att snyta sig varannan minut, så jag sniffar konstant.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

När man ska kraga upp kopparrör... Mest maskinen som bullrar men det är nåt litet ljud som får mig att rysa varenda gång...
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hehehe... det är nästan roligt att läsa vad folk har för fobier och vad de blir irriterade över. ;D

Jag måste vara en av få som inte bryr mig ett skvatt om ljud som andra gör. Det bekommer mig inte om folk både rapar och skiter vid matbordet, eller om de käkar med öppen mun, prata bajs, operationer, spyor, blod, mm. Eller om nån gammal gubbe harklar och snörvlar och har sig. Folk får låta, käka och svälja precis vad de vill, bara de inte kladdar på mig. Eller låter så jag inte kan sova :)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Ghlargh wrote:Du skulle ÄLSKA att vara i närheten av mig. Jag har någon form av kronisk allergi, så jag är konstant snorig, och det finns ju ingen möjlighet att snyta sig varannan minut, så jag sniffar konstant.
Sniffa går bra, så länge du inte sväljer skiten och verkar nöjd...
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

tkh wrote:Sniffa går bra, så länge du inte sväljer skiten och verkar nöjd...
Vad ska man göra om inte svälja? Det är ju etter värre med folk som snörvlar, harklar och spottar...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
ranlord
Posts: 199
Joined: 2002-10-20 0:10:50

Post by ranlord »

Finns inget så otrevligt som ett bestialiskt klingade oförkämt högt skratt ,vid ett olämpligt tillfälle .. urfört.. av en provikatift oatraktiv kvinna. :o
Har stora problem med dyslexsi om detta eller andra svar inte faller inom den igenkänliga kategorin så svara inte . Rättingar sker inbart i retorik eller felaktiga satser inte staving mvh Ranlord/ ledingen
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

ahahahahah, det är sant... tragiskt men sant
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

ranlord wrote:Finns inget så otrevligt som ett bestialiskt klingade oförkämt högt skratt ,vid ett olämpligt tillfälle .. urfört.. av en provikatift oatraktiv kvinna. :o
Jag läste ditt inlägg och fick cancer.

Välj lättare ord nästa gång.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

.veronica. wrote:Jag får ett otroligt sug efter att begå mord när jag hör någon nysa.
Jag känner ett extremt hat mot folk som nyser ofta. Varför vet jag inte.
Snarkningar och nysningar får väl dela första platsen.
Du skulle gilla min farsa, han snarkar lagom högt. Är dörren till mina föräldrars sovrum stängd så kan man ibland ändå höra honom snarka när man står i köket, ca 10 meter ifrån ;D
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
ranlord
Posts: 199
Joined: 2002-10-20 0:10:50

Post by ranlord »

"Jag läste ditt inlägg och fick cancer"

Jag tackar och bugar . :)
Många har fått sitt kändisskap i historian genom att namnge
nya sjukdommar. ;)
Har stora problem med dyslexsi om detta eller andra svar inte faller inom den igenkänliga kategorin så svara inte . Rättingar sker inbart i retorik eller felaktiga satser inte staving mvh Ranlord/ ledingen
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

ranlord wrote:"Jag läste ditt inlägg och fick cancer"

Jag tackar och bugar . :)
Många har fått sitt kändisskap i historian genom att namnge
nya sjukdommar. ;)
Malign pyncbildningen i corpora quadrigemina!
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Post Reply