FP's uttalande om bla utvisning.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

FP's uttalande om bla utvisning.

Post by Deuterium »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

"Hårdare tag mot utländska medborgare som begår brott i Sverige föreslås av folkpartiets integrationsgrupp. Bland annat ska alla som döms till fängelse tre gånger utvisas ur landet."

De flesta känner redan till det vågar jag anta. Vad tycker ni om det då?

Ett sätt att fisk röster hos invandrarkritisk röstare eller något som faktiskt kan vara bra för (det svenska) samhället?
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

DET HAR ALDRIG KUNNAT SAGAS INNAN EFTERSOM DET INTE AR PK!

Men nu nar de samlat en hel junta med politiker equppied med mörk hy så kan någon säga det.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Det är ett bra förslag, så bra att ingen förutom de kriminella invandrarna egentligen kan vara emot det.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:Det är ett bra förslag, så bra att ingen förutom de kriminella invandrarna egentligen kan vara emot det.
Det är lite för bra, på något sätt..?

Jag kan se baksidor på detta, be mig räkna upp dem!
Last edited by pync on 2005-03-03 0:49:33, edited 1 time in total.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:Det är lite för bra, på något sätt..?

Jag kan se baksidor på detta, be mig räkna upp dem!
Vilka är de då?
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:
pync wrote:Det är lite för bra, på något sätt..?

Jag kan se baksidor på detta, be mig räkna upp dem!
Vilka är de då?
De kriminella svenskarna(svensksvenskar) kommer inte längre kunna gömma sig bakom sin vita hy när utlänningskap inte längre blir synonymt med kriminellt leverne.

Äh, listan är slut där, det är nog ett ganska skapligt förslag ändå.

Det är lite för skapligt, på något sätt..?
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:
Dissident wrote:
pync wrote:Det är lite för bra, på något sätt..?

Jag kan se baksidor på detta, be mig räkna upp dem!
Vilka är de då?
De kriminella svenskarna(svensksvenskar) kommer inte längre kunna gömma sig bakom sin vita hy när utlänningskap inte längre blir synonymt med kriminellt leverne.

Äh, listan är slut där, det är nog ett ganska skapligt förslag ändå.

Det är lite för skapligt, på något sätt..?
De kan inte gömma sig nu heller. Du måste läsa Turner Diaries innan vi kan fortsätta.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:
pync wrote:De kriminella svenskarna(svensksvenskar) kommer inte längre kunna gömma sig bakom sin vita hy när utlänningskap inte längre blir synonymt med kriminellt leverne.

Äh, listan är slut där, det är nog ett ganska skapligt förslag ändå.

Det är lite för skapligt, på något sätt..?
De kan inte gömma sig nu heller.
Vi ändrar från "De" till "Vi" och jo det går utmärkt att gömma sig bakom blå ögon.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

pync wrote:
Dissident wrote:
pync wrote:De kriminella svenskarna(svensksvenskar) kommer inte längre kunna gömma sig bakom sin vita hy när utlänningskap inte längre blir synonymt med kriminellt leverne.

Äh, listan är slut där, det är nog ett ganska skapligt förslag ändå.

Det är lite för skapligt, på något sätt..?
De kan inte gömma sig nu heller.
Vi ändrar från "De" till "Vi" och jo det går utmärkt att gömma sig bakom blå ögon.
Jag tror ju inte att rasmedvetenheten är så utbredd bland våra drönare och näringsidkare att det skulle göra någon skillnad. Dessutom kommer våra rakryggade ariska brottslingar fortfarande att kunna gömma sig i den gråa massan av löneslavar och osnutna julhandlande tioåringar.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Jag tycker det är ganska självklart att om man först får en chans att starta ett nytt liv här men isstället begår grova brott så har man förbrukat den chansen - tack och adjö. Trodde faktiskt att det redan var så...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hm... trodde folkpartiet var liberaler...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Big_Bird wrote:Hm... trodde folkpartiet var liberaler...
Du har väl inte glömt förra valet redan? ;) Leijonborgeffekten med sin höjdpunkt när han fejkat upprörd ondgjorde sig över antalet paraboler i förorten. Eller när de tog in Rojas som kickades från M för att han var för extrem...
XitArS wrote:Trodde faktiskt att det redan var så...
Det är det i huvudsak. Folkpartiet vill dock gärna få in det som en nyhet för att det ser bra ut hos en stor del av sina väljare.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Big_Bird wrote:Hm... trodde folkpartiet var liberaler...
Det är de... men främst Leijonborg är en röstfiskande populist och opportunist också.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

sketbra
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Varför inte, jag tycker att det inte låter annat än ganska vettigt. Det är väl som med allt här i livet, man får ett par chanser, och sumpar man dem så får man mer eller mindre skylla sig själv. Tänk efter före effekten...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Big_Bird wrote:Hm... trodde folkpartiet var liberaler...
Socialliberaler. Med rätt att vara populistiska.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag tycker att det är bra. För begår man 3 brott är man nog inte här för att starta ett nytt liv - och då är det tack o adjö, ha det bra osv.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Alltså, man har väl alltid kunnat bli utvisad om man begår brott och inte är svensk medborgare? Vad dillar (fp) om?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

TinyTeeth wrote:Alltså, man har väl alltid kunnat bli utvisad om man begår brott och inte är svensk medborgare? Vad dillar (fp) om?
Kan det inte vara så att det ännu inte finns med i Svea Rikes lagar? :) Ja jag vet inte.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Det första jag tänker på är, skicka tillbaka till vart? Saken är den att brott är alltid brott, oavsett i vilket land man begår dom kommer de fortfarande att skada! Och jag vägrar tänka att 'låt dom få ta hand om sina egna, så slipper vi', när vi har de absolut bästa resuserna och förusättningarna för att ta hand om folk som gått snett! Ska vi börja försvara oss mot resten av världen kan vi lika gärna göra som israel redan nu, riv öresundsbron och bygg en fet jävla mur istället, eller så inser vi att resten utav världen är lika mycket vi som vi är! Jag känner bara att återigen så lägger man stor möda och kraft på någonting som mera liknar plåster än medicin!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Lösningen hette dödsstraff men det är tabu i svensk riksdag.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

jasså nu vart det en lösning också, precis som buffa är lösningen på klotter och kirurgi är botemedlet mot cancer?
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Gäller detta norrmän också?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
-Viper-
Hedersbit
Posts: 357
Joined: 2002-06-25 20:18:52
Location: Jkpg

Post by -Viper- »

Nu är det väl så att dom som inte fått svenskt medborgarskap blir utvisade om dom begår brott, och dom som fått medborgarskap går väl effter samma regler som vi svenskar.


Citrat från Aftonbladet

Folkpartiets utspel handlar om att automatiskt utvisa alla utlänningar som döms till minst två års fängelse.
Justitieministern sågar förslaget.
Ett av skälen är att fler skulle bli kvar i svenska fängelser än idag.
- Det skulle bli betydligt färre som utvisas om man har en gräns på två år, säger Bodström.
- Idag är det ju så att det räcker med att man döms till fängelse för att kunna utvisas.

Dessutom pekar han på att det finns situationer då en utvisning inte är lämplig.
- De här reglerna om automatik fungerar aldrig bra och det är alltid folk som inte är jurister som kommer med de här förslagen.


Ett sätt är att återkalla det svenska medborgarskapet om dom inte sköter sig.
AMD Barton 2500+@3200+ || Epox EP-8RDA+ || 1024 DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 || Radeon 9600Pro || Thermaltake Highest Xaser III V2000A Super Tower || NEC 2500 DVD brännare || 19 tum TFT Samsung SyncMaster 940B
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

lither wrote:Gäller detta norrmän också?
Precis så! Gäller det även göteborgare i stockholm, eller rentav folk från orten i innerstaden, när slutar vi vara vi och dom vara dom? När ska vi börja förstå att vi har ett gemensamt ansvar gentemot varandra som medmänniskor oavsett från vilket frikkin land vi kommer ifrån? Visst ser vi att invandrare i första, andra och tredje generationen är överrepresenterade i brottsstatisiken idag, men "en människas hudfärg, ras, språk och födelseort har juh ingenting med mänskliga kvaliteer att göra, att gradera människor med sådan måttståck står i bejärt kontrast till principen om människors lika värde"!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply