Film: Ett hål i mitt hjärta

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Film: Ett hål i mitt hjärta

Post by Najze »

Såg på denna Lukas Modysson film idag. Måste säga att det var bland det sjukaste jag sett. Såg ingen direkt handling eller idéverksamhet bakom denna film, mer än att han kanske vill skildra sin uppväxt? ::)

Vad tycker ni om den?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tenderar undvika all svensk film, just för att den som bäst är medioker.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Lukas Moodyson har ju på sistonde lagt manken till lite extra för att vara pretentiös och creddig och har därför förstört det lilla förtroende jag hade kvar för honom.
Som de säger i någon Rocky-strip:
"Man kan inte fatta att det är det där keffot som gjort de grymma filmerna."
Såvitt jag förstått om "Ett hål i mitt hjärta" så har han äntligen gjort en film som man kan knyta till hans personliga framtoning utan att känna sig förvånad.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Big_Bird wrote:Såvitt jag förstått om "Ett hål i mitt hjärta" så har han äntligen gjort en film som man kan knyta till hans personliga framtoning utan att känna sig förvånad.
Att filma när de opererar om blygdläppar måste ju anses ganska "normalt" och "personligt" ;) .
Last edited by Najze on 2005-04-12 10:57:24, edited 1 time in total.
User avatar
zewz
Posts: 247
Joined: 2004-09-12 21:55:49
Location: sunne, värmland

Post by zewz »

fisk wrote:Jag tenderar undvika all svensk film, just för att den som bäst är medioker.
Du själ mina ord, jag tycker att svenskan har en alldeles för dålig 'rytm' för film och även musik till en viss grad..
You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Oavsett vilken nivå svensk film och musik har så kan vi väl försöka att hålla oss till just denna film, och inte allmän film och musik och spel och tidningar och bilar och.......? ;)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply