Hata reklam under filmer!!!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
djtrancer
Posts: 7
Joined: 2002-03-12 11:12:30

Hata reklam under filmer!!!

Post by djtrancer »

Det värsta som finns är reklam under filmer på kvällen.
Det är då man ska slappna av efter en jobbig skol/arbets dag, det ska vara avslappnande när man ligger i soffan och ser på en film på en och en halv timme men som blir två och en halvtimme..Det är så in åt hel..s irriterande!!!
Eller har jag fel!!!
:P
/djtrancer->>>
AMD XP 1600Mhz
Geforce 4 MX
512 Mb SDRAM (snart DDR RAM)
240Gb IBM HDD
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

Beror lite på... På 3:an och 5:an blir man ganska van då reklamen visas relativt regelbundet, men jag retar mig nog mest på 4:an med sina "mellanprogram" och nyheter. Avbrottet blir för långt. Men man måste acceptera reklamen - den finansierar vissa kanaler. Å andra sidan skrev jag en tråd i det gamla forumet om att vi måste betala för att se reklamfinansierad tv (kabelbolagen och digitalsändingarna klämmer till plånböckerna ordentligt), vilket retar mig mycket mer än några reklamavbrott.
-= MM =-
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Mountain_Man wrote:Beror lite på... På 3:an och 5:an blir man ganska van då reklamen visas relativt regelbundet, men jag retar mig nog mest på 4:an med sina "mellanprogram" och nyheter. Avbrottet blir för långt. Men man måste acceptera reklamen - den finansierar vissa kanaler. Å andra sidan skrev jag en tråd i det gamla forumet om att vi måste betala för att se reklamfinansierad tv (kabelbolagen och digitalsändingarna klämmer till plånböckerna ordentligt), vilket retar mig mycket mer än några reklamavbrott.
Heh, jag tycker tvärt om. Småpauserna går mig på nerverna :P ;)
...
User avatar
Mountain_Man
Posts: 285
Joined: 2002-03-11 9:39:23

Post by Mountain_Man »

:) Skönt att alla inte tänker likdant, det hade varit tråkigt.
-= MM =-
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Man kan alltid kolla på tv1000, + kanalerna och PPV :) då slipper man reklamen och det är väl inte så dyrt ;D
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Håller med mr_b0m, dom har ju fan pauser var 5 minut! Skit irriterande!
Fast 4:ans pauser kunde ja ha varit en aningens kortare...
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag tittar nästan aldrig på film som går på någon av reklamkanalerna. Med de som har många pauser så hittar man i regel på något mer intressant att göra under någon av pauserna, och så ser man inte hela filmen på grund av det. Jag kan ändå inte sitta som ett fån och glo på reklamen för det tål jag inte. Pauserna på TV4 stör jag mig lika mycket på att de lyckas komma runt reglerna för deras sändningsrättigheter genom att dela upp en film i två delar och rent paragraftekniskt kalla det för två olika program. Hur nu en film kan bli två, eller nästan ännu värre ett avsnitt av en populär serie kan bli två. Nej hota med att dra in sändningsrättigheterna så det blir lite ordning på TV4 säger jag. ;)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

eller så säljer man teven, och slipper på så sätt både tv-avgiften och reklamen. samt att man får en slant för teven. kvar då blir bara att se filmer på divx, läsa på aftonbladet för nyheter, och sitta på 64bits ;)

nämen, allvarligt talat. jag har bara 1,2,4, så jag märker inte av de andra reklamkanalerna..
vet dock inte vad jag stör mig mer på, korta pauser ofta, eller många en lång... beror nog på vilken humör jag är på :)
mina dvd-filmer har inga reklamavbrott, det är någon som är säkert! :D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Trean och de kanalerna orkar jag inte med. Fyran har jag i stort sett slutat att se på förutom filmer. Att ha 10 minuters paus i ett program som är en timme är för jobbigt.

Det blir datorn istället
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Löjligare "program" än "Om en bok" får man leta efter...
hej.
User avatar
Thoor
Posts: 34
Joined: 2002-03-08 1:08:04
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Thoor »

varför inte göra det bästa av situationen och bunkra upp med käk under reklam pausen, blir en hel del käk då! :[ Men vafan datorn snor all tid på kvällen ändå så vem bryr sig! 8)
Fluffety Fluff Fluff
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

jag HATAR det dära jävla OM en bok, särskillt när det är i mitten av Dark Angel på måndagarna... grrrr..... man borde inte få göra så som TV4 gör...
live beyond, expand.
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Mountain_Man wrote:Beror lite på... På 3:an och 5:an blir man ganska van då reklamen visas relativt regelbundet, men jag retar mig nog mest på 4:an med sina "mellanprogram" och nyheter. Avbrottet blir för långt. Men man måste acceptera reklamen - den finansierar vissa kanaler. Å andra sidan skrev jag en tråd i det gamla forumet om att vi måste betala för att se reklamfinansierad tv (kabelbolagen och digitalsändingarna klämmer till plånböckerna ordentligt), vilket retar mig mycket mer än några reklamavbrott.
Dom har sånna dåliga och ursugiga program i tv4 bara fratt dom måste ... den kanalen får inte ha paus utan att stoppa in nått program :[
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Rekordet på 5:an för några år sedan som min bror mätte var 7 minuter på en halvtimmas program. :)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

5:an är värst, det är för mågna avbrott för att kunna komma in i stämningen. Dom har ju ca 5 minuters pauser i halvtimmersprogram.
4:an är lite bättre under den pausen hinner man i alla fall göra något vettigt, till exenpel hämta mat. Om det är en film alltså 1 timmesprogrammen ska inte ha avbrott...
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

jonas wrote:5:an är värst, det är för mågna avbrott för att kunna komma in i stämningen. Dom har ju ca 5 minuters pauser i halvtimmersprogram.
4:an är lite bättre under den pausen hinner man i alla fall göra något vettigt, till exenpel hämta mat. Om det är en film alltså 1 timmesprogrammen ska inte ha avbrott...
Men det har Dark Angel :[
Guest

Post by Guest »

mr_b0m wrote:
Mountain_Man wrote:Beror lite på... På 3:an och 5:an blir man ganska van då reklamen visas relativt regelbundet, men jag retar mig nog mest på 4:an med sina "mellanprogram" och nyheter. Avbrottet blir för långt. Men man måste acceptera reklamen - den finansierar vissa kanaler. Å andra sidan skrev jag en tråd i det gamla forumet om att vi måste betala för att se reklamfinansierad tv (kabelbolagen och digitalsändingarna klämmer till plånböckerna ordentligt), vilket retar mig mycket mer än några reklamavbrott.
Heh, jag tycker tvärt om. Småpauserna går mig på nerverna :P ;)

jag håller med!
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jag tycker att alla former av reklam under filmer och serier på TV är irriterande. Speciellt 3:an och 5:an då de har flest avbrott. "Om en bok" är irriterande men kan faktiskt vara lite intressant ibland, men vore mycket bättre om de gjorde det till ett helt och långt program med riktigt innehåll, så att det handlade mer allmänt om skönlitteratur (vilket det väl iofs kanske finns program som handlar om redan), så man slapp sitta och vänta under entimmesprogrammen. Nyheterna kan man väl förstå att de avbryter för dock, även om de kunde ta bort lite reklam där också. Ibland kan man säkert få vänta tio minuter från det att filmen tar paus till att nyheterna börjar. "Om en bok" är som sagt irriterande, men å andra sidan får en paus programmet att kännas lite längre ibland. Hehe.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Det som jag nästan tycker är mest störande med alla dessa reklampauser är att de oftast lyckas klippa filmen på ett sånt onaturligt ställe, Fyran är dock lite bättre på det.

Nej mindre reklam och mer produktplacering är vad jag vill se.
User avatar
Spectre
Posts: 370
Joined: 2002-03-08 21:16:38
Location: Haninge, Stockholm
Contact:

Post by Spectre »

Dale wrote:Man kan alltid kolla på tv1000, + kanalerna och PPV :) då slipper man reklamen och det är väl inte så dyrt ;D
*host* Piratkort ;D

Jag e mer van vid 5ans abrott. När 4an slänger in nyheterna mitt i en rulle så blir man lite lack. ;(
Fuck you, you fucking fuck.
User avatar
Phat^Trance
Posts: 84
Joined: 2002-03-08 23:56:54

Post by Phat^Trance »

just därför tittar man aldrig på tv.. snabbare o tanka ner en dvd ripp divx
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Phat^Trance wrote:just därför tittar man aldrig på tv.. snabbare o tanka ner en dvd ripp divx
...och olagligare :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

fred wrote:
Phat^Trance wrote:just därför tittar man aldrig på tv.. snabbare o tanka ner en dvd ripp divx
...och olagligare :)
Beror ju på om man använder piratkort ::)
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
User avatar
skywalker
Posts: 357
Joined: 2002-03-08 9:17:18
Location: Sthlm/ Huddinge
Contact:

Post by skywalker »

LiNC wrote:Löjligare "program" än "Om en bok" får man leta efter...
dom hade hjärntorka å tog första sämsta ide bara för att få in lite reklam i filmerna.. annars innan den skiten kom så var det ju inför bingolotto *usch!*.

tycker om betalkanaler som tv1000, canal + mfl. tv1000 å cinema har ju 3 olika sändningstider så om man missar en film me en halvtimme så kan man se den ändå (me en timmes förskjutning). SKITBRA!
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Med tanke på att det ytterst sällan är något som jag anser värt att se på TV så blir mina filmvanor mer likanandes Phat^Trances...
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
Post Reply