Musiktråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Tossefar wrote:Är det inte helt meningslöst att skriva de ryska namnen? Vi varken kan eller vill läsa ryska. Skulle någon vilja veta hur man stavar namnen på ryska så får du pm.
Tala för dig själv, jag älskar kyrilliska bokstäver.
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Dissident wrote:
Tossefar wrote:Är det inte helt meningslöst att skriva de ryska namnen? Vi varken kan eller vill läsa ryska. Skulle någon vilja veta hur man stavar namnen på ryska så får du pm.
Tala för dig själv, jag älskar kyrilliska bokstäver.
Precis :D, hur kan du göra sådana antaganden?
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Snälla, håll samtalen inom ämnet, utan att glida iväg allt för mycket. Det har knappt sagts något ord om favoritmusik...
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Annihilator...
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Anzy wrote:Annihilator...
Du får gärna utvecka lite ;). Vad för sorts metal är det? (döds va?). Bästa låten/skivan? osv. :)
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Dk wrote:
Anzy wrote:Annihilator...
Du får gärna utvecka lite ;). Vad för sorts metal är det? (döds va?). Bästa låten/skivan? osv. :)
Ok! :)
Annihilator : Thrash Metal Band.
Bästa skivan: (svårt) men -=Waking The Fury=- kanske.
Bästa låt: Vet inte riktigt, men en av de mest kända är väl -=Alison hell=-.
Last edited by Anzy on 2005-04-26 15:35:45, edited 1 time in total.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Allsidig som man är så kan jag tipsa om riktigt nice ny filmmusik! 8)

-=XXX 2 The Next Level=-
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Anzy wrote:
Dk wrote:
Anzy wrote:Annihilator...
Du får gärna utvecka lite ;). Vad för sorts metal är det? (döds va?). Bästa låten/skivan? osv. :)
Ok! :)
Annihilator : Trash Metal Band.
Bästa skivan: (svårt) men -=Waking The Fury=- kanske.
Bästa låt: Vet inte riktigt, men en av de mest kända är väl -=Alison hell=-.
never neverland svarar jag :)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Annihilators bästa skiva är utan tvekan "Alice In Hell" även om "Never Neverland" också är en sjukhelsikesbra skiva. Annihilator är ett thrash metal band, återigen observera att det stavas THRASH.
Thrash betyder:
dictionary.com wrote:# To beat with or as if with a flail, especially as a punishment.
# To swing or strike in a manner suggesting the action of a flail: The alligator thrashed its tail.
# To defeat utterly; vanquish.
Trash betyder:
dictionary.com wrote:# Worthless or discarded material or objects; refuse or rubbish.
# A place or receptacle where rubbish is discarded: threw the wrapper in the trash.
# Empty words or ideas.
Hur är inställningen till 16 Horsepower här på 64bits då? Jag fick nämligen hem "Low Estate" igår och fy satan vilken underbar skiva! Suverän goth country.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Bra att du är observant Edgar!! ;)
Ett simpelt stavfel av mig i all hast!
Annihilator har onekligen flertalet lysande album. :)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Anzy wrote:Bra att du är observant Edgar!! ;)
Ett simpelt stavfel av mig i all hast!
Annihilator har onekligen flertalet lysande album. :)
egar tack.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag gillar det mesta faktiskt, förutom death metall och liknande. Har hittat ett band som jag har lyssnat mycket på senare som är som lite "hårdare" the hives typ och på brittengelska. Bloc party heter dom sångaren har otroligt skön röst och musiken är riktigt grym.

Image
We dance to all the wrong songs
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

egar wrote:Thrash betyder:
dictionary.com wrote:# To beat with or as if with a flail, especially as a punishment.
# To swing or strike in a manner suggesting the action of a flail: The alligator thrashed its tail.
# To defeat utterly; vanquish.
Trash betyder:
dictionary.com wrote:# Worthless or discarded material or objects; refuse or rubbish.
# A place or receptacle where rubbish is discarded: threw the wrapper in the trash.
# Empty words or ideas.
[obligatoriskt skämt]
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

bupp2 wrote:Har du gått från Burzum och Darkthrone till TATU? Vilket nedköp... :D
Vadå, erbjuder Varg lesbiskt skolflickesex?
Senast jag kollade var det bara förvirrade Nietzsche-citat och asa-klyschor. Men jag måste erkänna att jag inte kollade så noga.

Bästa band, hmm... vi har haft ämnet tidigare. Men man kan väl aldrig prata nog mycket om musik.

Anthrax, 16 Horsepower, Jethro Tull, Tool.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

dpinto wrote:Jag gillar det mesta faktiskt, förutom death metall och liknande. Har hittat ett band som jag har lyssnat mycket på senare som är som lite "hårdare" the hives typ och på brittengelska. Bloc party heter dom sångaren har otroligt skön röst och musiken är riktigt grym.

Image
...och han till höger är ju rätt söt!?!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

egar lyste upp himmelen med Karmakanic. Har en riktigt bra låt vid namn Entering the Spectra.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:egar lyste upp himmelen med Karmakanic. Har en riktigt bra låt vid namn Entering the Spectra.
Då ska du höra "Alex In Paradise" eller "Where earth meets the sky", ytterligare två majestätiska låtar. Annars diggar jag "Losers game" en låt som skulle passa Britney Spears om den hade varit lite rakare.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag skiter i att skriva nåt, jag kan svara för egar och company på det jag skulle ha skrivit istället: "OMFG!!!1 gnu din musikk sugger!!!11" osv...
iDon't care about your problems.
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

egar wrote: Då ska du höra "Alex In Paradise" eller "Where earth meets the sky", ytterligare två majestätiska låtar. Annars diggar jag "Losers game" en låt som skulle passa Britney Spears om den hade varit lite rakare.

omg
... går "Alex in paradise" typ "X,X.. X..X Alex my love was made for you"?

isåfall är det en grymt cool låt, som jag bara har hört på en skate-video som jag köpte för tre år sen :). Vilken flashback :D.
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Dk wrote:
egar wrote: Då ska du höra "Alex In Paradise" eller "Where earth meets the sky", ytterligare två majestätiska låtar. Annars diggar jag "Losers game" en låt som skulle passa Britney Spears om den hade varit lite rakare.
omg... går "Alex in paradise" typ "X,X.. X..X Alex my love was made for you"?

isåfall är det en grymt cool låt, som jag bara har hört på en skate-video som jag köpte för tre år sen :). Vilken flashback :D.
Det tror jag inte eftersom det är progressiv rock/hårdrock blandat med fusion och jazz. Dessutom släpptes den förra året.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

egar wrote: Det tror jag inte eftersom det är progressiv rock/hårdrock blandat med fusion och jazz. Dessutom släpptes den förra året.
Aha ok ;D. Men fan, då vet jag inte vad den låten heter :(.
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Gnuet wrote:Jag skiter i att skriva nåt, jag kan svara för egar och company på det jag skulle ha skrivit istället: "OMFG!!!1 gnu din musikk sugger!!!11" osv...
Vadå, är du rädd att vi inte skulle acceptera din musiksmak? Jag är en allätare så det är nog ganska troligt att det inte vore nått jag absolut hatar :). Dessutom tror jag ingen skulle skrivit nått i stil med det du skrev.
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Dk wrote:Vadå, är du rädd att vi inte skulle acceptera din musiksmak? Jag är en allätare så det är nog ganska troligt att det inte vore nått jag absolut hatar :). Dessutom tror jag ingen skulle skrivit nått i stil med det du skrev.
Skriv att du gillar hiphop så ska du allt få se.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

dpinto wrote:
Dk wrote:Vadå, är du rädd att vi inte skulle acceptera din musiksmak? Jag är en allätare så det är nog ganska troligt att det inte vore nått jag absolut hatar :). Dessutom tror jag ingen skulle skrivit nått i stil med det du skrev.
Skriv att du gillar hiphop så ska du allt få se.
Äh, jag tror ingen hade skrivit nått sånt för det. Förövrigt gillar jag viss hiphop som tex: 2pac och gamla Eminem :) . Men jag måste säga att jag är väldigt dåligt insatt inom hiphop genren :( .
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Måste bara säga hur otroligt bra Broder Daniel - Shoreline är :D. Jag upptäckte den för nån dag sen :). Förövrigt har Anna Ternheim gjort en riktigt bra cover på den (dock klår den inte orginalet).
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
Post Reply