Hur ska man få ihop det?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

PilotPencil wrote:
Andrej wrote:Tipset ang. "Om du är över 30..." var tyvär inte menat som en upskattning av ålder, utan snarare en spegling på att det kommer så gott som alltid vara omöjligt att hitta ett seriöst, funkade förhållande med nån på "rätt sida" av 30 års strecket. Dvs, Yngre, för det är där jag själv ligger.

... Men jag tycker synd om dig som är 14, du har även fler år av misär framför dig än jag. Ack så illa.


(Notera Sarkasmen.)
Kan man inte ha ett seriöst förhållande under 30 års åldern? Det beror väl på vilken person man är?
Exakt!
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

Följetongen uppdaterad!:

Idag ville jag berätta för min kära vad jag egentligen känner men jag ville att hon skulle börja fundera först. Jag sa helt enkelt så här: "Men **** vet du en sak?" Varpå hon blev jätteglad och intresserad av vad jag skulle säga. Jag höll mig dock och när hon sa att det lät som om jag skulle säga något speciellt sa jag att så kanske är fallet. Nu började hon verkligen tjata och hon verkade mycket förväntansfull. Hon var dock tvungen att gå som hastigast mitt i diskussionen men nu vet jag att hon går och undrar (och förhoppningsvis hoppas) vilket kommer göra det lättare senare!

Var detta ett smart drag? Jag tyckte mig märka en antydan till vad hon ville att jag skulle säga när jag sa att det var speciellt ;)
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Adriano wrote:Följetongen uppdaterad!:

Idag ville jag berätta för min kära vad jag egentligen känner men jag ville att hon skulle börja fundera först. Jag sa helt enkelt så här: "Men **** vet du en sak?" Varpå hon blev jätteglad och intresserad av vad jag skulle säga. Jag höll mig dock och när hon sa att det lät som om jag skulle säga något speciellt sa jag att så kanske är fallet. Nu började hon verkligen tjata och hon verkade mycket förväntansfull. Hon var dock tvungen att gå som hastigast mitt i diskussionen men nu vet jag att hon går och undrar (och förhoppningsvis hoppas) vilket kommer göra det lättare senare!

Var detta ett smart drag? Jag tyckte mig märka en antydan till vad hon ville att jag skulle säga när jag sa att det var speciellt ;)
Haha ett geni drag typ :D. Hon verkade ju på till 100%. Go for it man!

*håller tummarna för Adriano*
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Grabben du har 3/4 inne, okej. du är 14 och ska vänta ett tag, men i vuxenvärlden hade du legat bra till.

Nåväl, man ska lära sig i tidig ålder att tyda det motsatta könets kroppsspråk. (tro mig, en fördel)

Rosor är bra, men anonyma meddeladen osv.

Och jag tycker du gjort rätt som vågar ta steget, jag har gjort misstaget förut att inte jag gjorde det. Men det är smällar man får ta.


Go for it man!
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

Hon sa bl. a. att hon inte skulle kunna sova om jag inte berättde m.m. m.m. Tror ni jag ska våga berätta nu?

PS. Jag tror hon vet (eller vill veta) vad jag vill säga :D

EDIT: Det känns som att jag har ett helt team i ryggen tack vare er! Kanske låter idiotiskt, men ni ger stöd med uppmuntrande kommentarer o.s.v.! :)
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

ADRIano: ring henne
inge msn tjaffs
utan one simple call.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Säg det innan det är försent. ;) Vänta aldrig för länge.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Oh herre gud.

Vad hände med att supa varandra fulla och vakna hos någondera med bra sex som enda minne från kvällen innan och smak för mer? Är det inte ett mycket lättare sätt att fixa biffen?

;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

nem wrote:Oh herre gud.

Vad hände med att supa varandra fulla och vakna hos någondera med bra sex som enda minne från kvällen innan och smak för mer? Är det inte ett mycket lättare sätt att fixa biffen?

;)
Så skulle aldrig Casanova ha gjort ;)
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

nem wrote:Oh herre gud.

Vad hände med att supa varandra fulla och vakna hos någondera med bra sex som enda minne från kvällen innan och smak för mer? Är det inte ett mycket lättare sätt att fixa biffen?

;)
Word 8)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Visst beror det på vem man är som person om man fixar ett stadigt förhållande eller inte.

Men det man har sett av världen än så länge är långt ifrån lovande, man kan hålla den orealistiska optimismen uppe om man vill lura sig själv.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

nem wrote:Oh herre gud.

Vad hände med att supa varandra fulla och vakna hos någondera med bra sex som enda minne från kvällen innan och smak för mer? Är det inte ett mycket lättare sätt att fixa biffen?

;)
Känslor är en ursäkt för att få pöka, följden av pök och löftet om pök.

Även fast jag tycker att du lade det på ett mer poetiskt och kanske något mer träffande sätt ;)
Last edited by wille on 2005-05-05 2:07:06, edited 1 time in total.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Herregud vilken självutnämnd expertpanel som delar med sig av sin visdom här och nu. Glöm bara inte bort att allt prat ni yttrar bara är en produkt av era hormoner - innehållslöst tomt prat med andra ord! ;)

Tänker man med hormonerna, är hormoner det enda man finner.
Last edited by fisk on 2005-05-05 2:22:43, edited 1 time in total.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply