Hur ska man få ihop det?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Hur ska man få ihop det?

Post by Adriano »

Denna torsdags efter middag har varit rätt tråkig. Jag har mest suttit och tänkt och plötsligt började jag tänka på den tjej jag väldigt mycket tycker om. Jag tänkte på hur svårt det kan vara att bli tillsammans med någon och hur fel det kan bli. Jag tror att vi alla har någon person man tycker om lite mer, som man vill vara med. Som sagt hade jag inget att göra så jag satte mig här, framför datorn som så många andra dagar liknande denna. När jag skriver detta undrar jag hur ni skulle bära er åt om ni hade en vän som för er betyder lite mer. Hur skulle ni få vänskapen att bli något mer? Rakt på sak eller avvakta? Avvakta kan i mitt tycke vara bra på så sätt att man kan få ett annat perspektiv om en tid får flyta förbi. Däremot kan det falla sig så att det hela rinner ut i sanden och den andra tröttnar. Åsikter tack!

Ps. Kan vara våren som får mig att skriva denna besynnerliga text :P
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Eller så skaffar hon en pojkvän så måste du gå runt och hata honom. Make a move, men långsamt :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

Eruku wrote:Eller så skaffar hon en pojkvän så måste du gå runt och hata honom. Make a move, men långsamt :)
I'm trying man, I'm trying...;)

Precis det du skrev är vad jag försöker undvika! Problemet är att jag är osäker på vad hon tycker. Vi pratar ofta och mycket och ger varndra komplimanger och sådant men jag vet ändå inte om hon har tänkt tanken . Svårt det där :/.
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Hon har tänkt tanken, i promise...
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

Gosman wrote:Hon har tänkt tanken, i promise...
Hur kan du vara så säker på det? Visserligen ser jag inget som talar emot...
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Är du villig att skrota vänskapen för att kanske ha ett förhållande?

Svårt läge du har där. Men om man beräknar litegrann kanske det blir enklare.
Om du inte säger nått utan bara väntar, så kanske ni bägge två väntar för länge och någon flyttar över hjärtat till en annan. Då blir det mycket svårt att ha vänskapen kvar om du samtidigt ska brottas med svartsjuka/avund/andra tankar och samtidigt vara den bra vännen.
Om du säger nått och det inte är besvarat, så blir det svårt att ha kvar vänskapen, men, då har du iaf sagt det. Ett brustet hjärta läker förr eller senare, och du har inga "om" kvar att tänka på vilket gör livet lite senare i tiden mycket lättare att leva.

Kan inte hjälpa att tänka att en flaska vin eller två skulle hjälpa er bägge två på traven ganska så mycket. Synd att man ska behöva ta till alkohol i såna här situationer. Men ibland så glöder elden bara lite och den behöver lite extra bränsle för att ta fart.

Eller, gör som Big Brother producenterna, hyr en porrstjärna ett par dar och låt henne tassa runt dig så kommer vännen illa fort ;)

Så...jag skulle ta till alkoholen vid ett bra tillfälle, vid en liten fest eller grillning i solnedgången, sen går det av sig själv om bägge är intresserade. Har funkat för mig två ggr det här knepet...så det är beprövat i "phastas grundkurs för konvertering av tjejkompis till flickvän!"
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

phastas wrote:Är du villig att skrota vänskapen för att kanske ha ett förhållande?

Svårt läge du har där. Men om man beräknar litegrann kanske det blir enklare.
Om du inte säger nått utan bara väntar, så kanske ni bägge två väntar för länge och någon flyttar över hjärtat till en annan. Då blir det mycket svårt att ha vänskapen kvar om du samtidigt ska brottas med svartsjuka/avund/andra tankar och samtidigt vara den bra vännen.
Om du säger nått och det inte är besvarat, så blir det svårt att ha kvar vänskapen, men, då har du iaf sagt det. Ett brustet hjärta läker förr eller senare, och du har inga "om" kvar att tänka på vilket gör livet lite senare i tiden mycket lättare att leva.

Kan inte hjälpa att tänka att en flaska vin eller två skulle hjälpa er bägge två på traven ganska så mycket. Synd att man ska behöva ta till alkohol i såna här situationer. Men ibland så glöder elden bara lite och den behöver lite extra bränsle för att ta fart.

Eller, gör som Big Brother producenterna, hyr en porrstjärna ett par dar och låt henne tassa runt dig så kommer vännen illa fort ;)

Så...jag skulle ta till alkoholen vid ett bra tillfälle, vid en liten fest eller grillning i solnedgången, sen går det av sig själv om bägge är intresserade. Har funkat för mig två ggr det här knepet...så det är beprövat i "phastas grundkurs för konvertering av tjejkompis till flickvän!"
JAg kan inte göra annat än tacka! Vi ska förresten träffas på Valborg! Nu är det så att jag alltid har känt av att vi tycker om varandra när vi pratar och träffas. Detta kan nog göra det enklare eller vad tror du?
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Jag pröva det där med att ta det så sakteliga en gång. Det sket sig fullständigt. Så jag får nog rekomendera att du håller styrfart i det hela åtminstonde.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Du får akta dig för det som phastas säger, om att hon kanske inte känner likadant som du gör och när du berättar hur det ligger till så lägger hon benen på ryggen illa kvickt.
Har själv hänt mig två gånger...
Jag har alltid lyckats lirka in det ganska fint och inte bara sagt rakt ut; "Du, jag gillar dig skitmycket. Mer än bara som en vän. Hur känner du?", utan mer lirkat in det i lite alkoholbaserade situationer, typ sanning eller konsekvens.
Men det gick ju åt fanders ändå, så nu har jag gett upp kärleken. ;P
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det går aldrig ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Adriano du har det precis som jag! Jag får råd av en nära tjejkompis med att tolka tjejers beteende eftersom dom är svåra att tyda i början... har inte vågat än men det går väl någon dag...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

ADiS wrote:Adriano du har det precis som jag! Jag får råd av en nära tjejkompis med att tolka tjejers beteende eftersom dom är svåra att tyda i början... har inte vågat än men det går väl någon dag...
Ja ena dagen kan tjejen verka mycket kärleksfull för att nästa dag inte göra minsta antydning till det. Skönt att höra att vi har det likadant! Du får hojta till om det går vägen!
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

japp! detta är helt normalt... pratar med henne varje dag ja! och det är helt underbart men visst kan vi bli lite osams men det går över efter någon minut... Om det händer så för dig så kan jag säga det att det är ett bra tecken på att hon inte kan skita i dig... Släng ur dig någon gång *vi är som ett gamalt gift par;)* och se hur hon reagerar... ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Adriano
Posts: 145
Joined: 2005-01-30 14:27:35

Post by Adriano »

ADiS wrote:japp! detta är helt normalt... pratar med henne varje dag ja! och det är helt underbart men visst kan vi bli lite osams men det går över efter någon minut... Om det händer så för dig så kan jag säga det att det är ett bra tecken på att hon inte kan skita i dig... Släng ur dig någon gång *vi är som ett gamalt gift par;)* och se hur hon reagerar... ;)
Ska testa det ;). Jag ska träffa henne imorgon jag skiver hur det gick efteråt :)!
P4 3,0 Ghz, ATI Radeon 9800 PRO 256 Mb 1024 Mb RAM

Acer Ferarri 3200
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Vilken följetong.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

palindrom wrote:Vilken följetong.
hehe japp! :) lite spännande också!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

tänk om hon läser själv ::)
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:
palindrom wrote:Vilken följetong.
hehe japp! :) lite spännande också!

Som att vänta på big brother.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

slaüman wrote:tänk om hon läser själv ::)
Ja men då kanske det är lika bra! då vet hon precis vad han tycker och vill ;)
Det är väldigt svårt att berätta något sådant...

palindrom trodde du var mogen men icke ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

phade wrote:Du får akta dig för det som phastas säger, om att hon kanske inte känner likadant som du gör och när du berättar hur det ligger till så lägger hon benen på ryggen illa kvickt.
Har själv hänt mig två gånger...
Jag har alltid lyckats lirka in det ganska fint och inte bara sagt rakt ut; "Du, jag gillar dig skitmycket. Mer än bara som en vän. Hur känner du?", utan mer lirkat in det i lite alkoholbaserade situationer, typ sanning eller konsekvens.
Men det gick ju åt fanders ändå, så nu har jag gett upp kärleken. ;P
Kanske ska tilläga...att prata om känslor är alltid lite svårare, allra helst om man ska få till det. Så, det jag menade med alkohol och en liten fest eller så, var inte att man ska sitta där mitt emot varandra och bara säga det rakt ut...man får väl vara lite smooth, sitta bredvid, vara nära, hålla om och försöka tima in en kyss.
Alltså, vi här på forumet är ju mest killar, och ärligt talat, om vi ska prata om känslor i fyllan och försöka navigera in båten i hamn så går det nog på grund, för vi är ju killar, bättre att styra skutan själv!
Inga nyårsraketer skjuts upp utan tändare.
Inga träd har fällts utan yxa.
Var nära, se henne i ögonen en ittebitte stund extra, se till att det är rätt tillfälle, nu är fisken krokad och oftast tappar man den när man ska lyfta upp den ur vattnet, så FRAM MED HÅVEN.

Vad jag försöker säga är...en kyss förklarar allt.
KTM + Akrapovic = [love]
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

phastas wrote:Inga träd har fällts utan yxa.
Laviner, atombomber, jordskred, meteoritnedslag, stormar... :-X
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:
slaüman wrote:tänk om hon läser själv ::)
Ja men då kanske det är lika bra! då vet hon precis vad han tycker och vill ;)
Det är väldigt svårt att berätta något sådant...

palindrom trodde du var mogen men icke ;)
Hur kan du kombinera mitt svaga intresse med om jag är mogen eller ej?
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Att falla handlöst första gången man möts är väldigt lätt med rätt person :]
iDon't care about your problems.
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

phastas wrote:Vad jag försöker säga är...en kyss förklarar allt.
Visst kan det vara så, men små antydningar till hur man själv känner innan man hoppar på henne kan vara att föredra. Om man försöker kyssa henne helt ur det blå så kan det sluta riktigt illa.
Eller?
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

phastas wrote:
phade wrote:Du får akta dig för det som phastas säger, om att hon kanske inte känner likadant som du gör och när du berättar hur det ligger till så lägger hon benen på ryggen illa kvickt.
Har själv hänt mig två gånger...
Jag har alltid lyckats lirka in det ganska fint och inte bara sagt rakt ut; "Du, jag gillar dig skitmycket. Mer än bara som en vän. Hur känner du?", utan mer lirkat in det i lite alkoholbaserade situationer, typ sanning eller konsekvens.
Men det gick ju åt fanders ändå, så nu har jag gett upp kärleken. ;P
Kanske ska tilläga...att prata om känslor är alltid lite svårare, allra helst om man ska få till det. Så, det jag menade med alkohol och en liten fest eller så, var inte att man ska sitta där mitt emot varandra och bara säga det rakt ut...man får väl vara lite smooth, sitta bredvid, vara nära, hålla om och försöka tima in en kyss.
Alltså, vi här på forumet är ju mest killar, och ärligt talat, om vi ska prata om känslor i fyllan och försöka navigera in båten i hamn så går det nog på grund, för vi är ju killar, bättre att styra skutan själv!
Inga nyårsraketer skjuts upp utan tändare.
Inga träd har fällts utan yxa.
Var nära, se henne i ögonen en ittebitte stund extra, se till att det är rätt tillfälle, nu är fisken krokad och oftast tappar man den när man ska lyfta upp den ur vattnet, så FRAM MED HÅVEN.

Vad jag försöker säga är...en kyss förklarar allt.
Jag håller med dig. Allt finns i en kyss.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
Post Reply