Mörkrädd än?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Mörkrädd än?

Post by Andrej »

Om du inte är mörkrädd nu så kommer du defenitivt vara det efter att du läser följande artikel.

http://www.goupstate.com/apps/pbcs.dll/ ... /-1/NEWS06
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Mörkrädd än?

Post by Dissident »

Image
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

En ogenomtänkt artikel med andra värderingar än våra trygga svenska socialdemokratiska? På Internet?

Nu är jag så där mörkrädd och förvånad igen. Att ingen censurerar det!
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Ingen som orkar återge den lite kortfattat?
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Är redan mörkrädd så orkar inte dra igenom den artikeln :)
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Re: Mörkrädd än?

Post by Xmel »

Dissident wrote:Image
Står det burger king på kronan?
#mac.se @ EFnet
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Ja.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Samanfattning:

Kristna gruppper i USA ser spelmarknaden som Satans hemvist och har därför bestämt sig för att försöka att bryta mark i marknaden för kristna spel, och bland annat hur dom debaterar om våld i kristna spel är okej.

En annan sak är att dom (enl min uppfattning) klagar på att man kan ha hur mkt okult som helst i spel men så fort man har ett kristet kors så säljer inte spelet.

I stort är det skrämmande deras extremt förenklade syn på världen där saker handlar om att det inte är kristet så är det djävulens verk. Allvarligt. En del av dem menar att det är ett uppdrag av gud dom är på, att försöka skingra det "sataniska" i spelmarknaden för barn och ungdomar för att istället ersätta det med kristna, gudfruktliga spel.


Enl. Citaten i denna artikel så utgår det tydligt (åter igen enl. min uppfattning) att man delar upp världen i två ting. Kristligt eller Sataniskt. Allt som inte är kristligt är sataniskt, och det verkar inte finnas något där imellan. Ingen gråskala, man är ond eller god helt enkelt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

hm.. När de började prata om någon som räddade kristna i romerska katakomber så förstod jag inte riktigt varför de inte räknade in Blizzards Diablo-serie. Jag kan erkänna att man inte där är guds bästa barn men lite skit får man ta om man ändå är ute efter att döda helvetets högsta avskum med bara händerna ;)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Tja, kristna spel har funnits länge. Men som artikeln nämnde så har de flesta varit låg budget och rätt så lama.
Men givetvis finns det en marknad. Det finns gott om människor som är precis så religiösa att de inte kan slappna av och se ett dataspel eller ett rollspel som underhållning men inte är tillräckligt dogmatiska för att totalt ta avstånd från genren. Precis som kristen rock.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply