Berätta lite om hur ni bor.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Fet villa i Norraste norrland, samt ett fett sommarhus i Roslagen.

Tillsammans med mina päron och 2 st syskon offcourse.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Snuskigt lyxig 112kvm 3'a på en hemskt snobbig ö fylld av hemskt snobbiga människor ovanför stockholm, utsikt över skärdgården och vatten och annat jag inte ser genom nerdragna persienner

Päronen jobbar utomlands bägge två, så ja, jag bor här ensam med min krävande katt. Fast snart flyttar syrran in igen, helvette...
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Jag bor utanför byn Lönsboda (2000 invånare, de flesta i församlingen bor utanför samhället) i nordöstra skåne (ca 7km från blekingegränsen och 1 mil från smålandsgränsen. Församlingen heter Örkened, vilket är känt från krig osv. (snapphanar). Filmen "Lönsboda Fox" filmades här, om ni nu har sett den när den gick på TV.

Jag själv bor 3km från Lönsboda, i en liten bondgård tillsammans med två föräldrar och två syskon och tre katter, varav en är hårdrockare. Här är allt grönt och fint, luktar gott gör det med då jag körde gödsel igår...

Bostadshuset är målat med falu rödfärg, likaså alla de andra 6 husen på gården. I ladugården bor det 3 kor, 1 tjur och tre kalvar.

Mer än så vet jag inte om jag vågar säga, för då kommer ni väl och hemsöker mig... ;)
DIM kalsonger As String
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Dynamitsven: Vad har ni för lina? 56k modem eller?
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Dynamitsven: Är katten hårdrockare?
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

i en håla vid namn kållered som ligger nån mil söder om gbg. jag avskyr verkligen kållered, i alla fall folket som bor här. dock trivs jag i vårt hus som har en övervåning jag verkligen älskar. massa fönster och glad utsikt. en skog på baksidan och ett stall å så på framsidan. sådär bra så man kan glömma var man faktiskt är. fast nu har det byggts massa hus här som man måste förbi om man ska till skogen. hua. så nu har jag slutat gömma mig med joggingturer där.
mitt rum är lite av en frizon i huset. enda rummet där inte min städmaniska fader drar fram. jag försöker ständigt stöka ner i övriga huset utan att lyckas. dock fick jag för mig att städa mitt rum får några dar sen. vad det nu skulle vara bra för. jag gillar att ha en hinderbana där som gör det omöjligt att smyga om man går upp på natten.
User avatar
m0hx
Posts: 275
Joined: 2003-05-09 16:39:56
Location: Landskrona
Contact:

Post by m0hx »

Jag håller till i en 3:a på 80 kvadrat i Landskrona med min flickvän.
En 3:a är perfekt, då jag har dedikerat ett av rummen till ENBART datorer, där står väl en 8-9st (igång) därinne! ;)
Och med en hyra på 3500kr OCH bredbandsbolaget 10/10 så klagar min inte...
"En fiskares memoarer - 50 år bakom flötet"
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Xerbee: Nej, 256Kbps ADSL. Sprays bredbands-kollar-grej säger att jag kan ha 2Mbps, ringer man till telia så säger de 512Kbps.

Wooe: Japp, han och jag diggar hårdrock och läser läxor hela eftermiddagarna, katten syns på bild #2 i arbetsrumstråden (länk)(länk till bilden).

Om ni nu tycker att jag har fel i min meningsbygnad så tycker ni fel, katten är intelligen, han kan digga till musiken med huvudet (taktkänsla). Att han läser läxor betyder inte att han läser utan mer är som ett stöd för mig på mitt ensliga rum, att prata med osv.
DIM kalsonger As String
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag
Last edited by scoby on 2008-02-15 21:45:59, edited 1 time in total.
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Post by Orfeus »

Jag bor i en på tok för dyr tvåa i Hudiksvall av alla ställen på jorden.
Dyrt därför att det är för få lägenheter i Hudik och för att om man har lägenheten på andra sidan så ser man ner på hela staden. Dock bor jag på fel sida så min utsikt består mest av några tråkiga garagetak och en lekplats där en massa snoriga sexåringar brukar hålla till. Det som jag märker mest av läget på höjden är väl mest den jobbiga backen man måste stöna upp för när man har varit nere och slagits på stan.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Jag och mina dammråttor bor i en 48m² mysig etta på tredje plan (snedtak) i Enköping, 7 mil nordväst om Stockholm. Ingen hiss... Hyffsat stort kök. Balkong. Ca 1km från centrum. Kallgarage på andra sidan vägen. Från balkongen ser jag skog, järnväg, massa villor, höghus, radhus, en ås med kyrkan på toppen och lite så. Lugnt område.
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Bor i en 45:a med min flickvän. Upp till mig är det tre kilometers konstant uppåtlutning från Sundsvalls centrum. Utöver granskog ligger det en sjö ett stenkast från lägenheten. Rätt schysst utsikt.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Bor i en liten villa med min familj, här har jag filmat huvudplanet. Vi har en källare (badrum/föräldrars rum) och en vind med min brors rum.

www.potentia.org/~lillis/PICT0001.MOV
Post Reply