Berätta lite om hur ni bor.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Berätta lite om hur ni bor.

Post by Phobic »

Något som kan vara väldigt intressant, men som det inte har talats särskilt mycket om är hur folk här på forumet bor. Jag tänker då framförallt till att börja med på i vilken stad ni bor , vad det är för område (t.ex. centralt, stadsdel osv..), hur det ser ut runt omkring och vilka favoritställen ni har i staden (smultronställen, var ni helst går, uteställen osv..). Så berätta lite om hur ni bor och hur ni upplever staden :)

Själv så bor jag i Borås (befolkning 98,886 enligt SCB) i en 3:a tillsammans med mamma och katten Maja. Stadsdelen heter Norrmalm och är en blandning av villor och lägenheter. Norrmalm ligger ganska centralt så att gå in till stan brukar inte ta mer än 10-15min. Jag bor bara ett stenkast ifrån Borås Arena och knalleland, så är man uttråkad finns det i alla fall nästan alltid något att hitta på där nere. Men pank som man är blir det sällan shopping.

När det gäller Borås centrum så äter jag helst på Borås Kebab som ligger alldeles intill Grand Hotel vid Viskan. Kebaben är helt oslagbart god där och när jag ändå jiddrar om det så kan jag väl tipsa er om att prova Kebab i Pitabröd, om ni har vägarna förbi Borås. Om ni har vägarna förbi och stannar över natten så finns det också en hel del krogar att välja på. Krogarna varierar väldigt mycket i stil så för många är det antingen toppen eller botten beroende på var man går. Men hur som helst. Mitt favoritställe är Trägårn, som även det ligger nära Grand Hotel. Stilen där är avslappnad. Stället är lite litet men utan att överdriva kan jag säga att det alltid är något reko folk man kan träffa där. Favoritpromenaden är runt omkring Stadsbilbioteket och den höga Gustav Adolfskyrkan. Himlans fint där uppe.

Well.. jag ska ut och reka med kameran imorgon hade jag tänkt så förhoppningsvis blir det lite bilder på en del av det jag har beskrivit.

Nu är det er tur :)
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Jag bor i en liten by i norra Skåne som heter Perstorp(ca 6000 invånare). Jag bor i en Villa med min pappa och min katt. Vår villa ligger lite utanför centrum. Finns i stort sätt inget att hitta på i Perstorp. Vill man göra något får man åka in till Hässleholm, som ligger ett par mil bort).

Jag äter helst på pizzerian St. Angelo (riktigt goda pizzor och trevlig personal). Mitt favoritställe måste nog vara (tro det eller ej) skolan. Där träffar man alla kompisar också vidare.
Perstorp är en ganska trevlig by.Det finns fina bokskogar och sjöar vilket alltid är trevligt.

Det var tyvärr allt jag kunde komma på.
Account removal-requested!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag lever med nomader på den ungerska pustan.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Studentlägenhet i Kista utanför Stockholm.. En hyffsat skön etta i ett litet område med studentbarracker mitt emellan någon valfri Europaväg och Kistas stora företagsområde.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Stökig etta på markplan i lilla byn Påskallavik söder om Oskarshamn på smålands ostkust.
Kan inget om mycket
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Jag bor i en etta i Västerås centrum, precis innanför cityringen ett stenkast från högskolan.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Något säger mig att det kommer bli färre ord.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

glömde nämna att jag har katt och 4 datorer
Kan inget om mycket
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

En trea på 88 kvadrat med föräldrar och en lillasyster.
Life's a joke, yuk it up.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

85 kvadrats lägenhet och en sol i himlen. ;)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag bor i den vackra staden Göteborg. Just nu bor jag med mina föräldrar (som är särbo, dvs jag bor deltid hos mor och far), men jag har planer på att flytta hemifrån, antingen ensam in i en etta eller att bo kollektivt.

Min mor bor på delsjövägen i det fagra örgryte. Huset är rosa till färgen och har slitet utseende. Det är ett hyfsat stort hus och jag bor i ett rum på övervåningen. I övrigt delar jag övervåningen med min broder och hans flickvän som tydligen bor hos oss ?!?.

Mitt andra boende är en trea (omgjord fyra) i prästgårdsängen (ligger i örgryte längs med danska vägen). Där har jag ett rum som består av ett skrivbord med dator, en säng, en garderob samt en soffa.

Området kring där jag bor är väldigt grönt och vackert med många gamla hus.

Gå i skolan, det gör man (fram tills den 3:e juni), och detta gör man på Hvitfeldtskas Gymnasium, som ligger på viktor rydbergsgatan, strax ovanför poseidon. På raster, håltimmar och fritid brukar jag tillbringa min tid på någon utav vasastans åtskilliga kaffeställen. Favoriter är väl talang samt villerkulla. Talang har förmodligen stans billigaste priser kombinerat med bra lokaler (lite rökiga) samt trevlig personal. Villerkulla är i särklass dyrare, men har en berömd kakbuffé som är värd att pröva. Det har också en sjukt nice stämning med många soffor och lite gammaldags känsla över sig. Riktigt mysigt ställe.

I övrigt brukar jag tillbringa min tid kring skolan eller så går jag till marylin och leker DDR.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag bor i utkanten av falun i en 2a på 69 kvadrat med min tjej och 3 katter
och har man inte nått för sig kan man ta crossen en vända på både cross bana och endurospår
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Mr_eagle
Posts: 20
Joined: 2004-10-10 10:42:32

Post by Mr_eagle »

Nybyggd villa i Hässleholm (skåne) Flyttade in på skärtorsdagen...
Med min fru och barn och katt...
Har en jordplätt som skall bli grön någon gång :[
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Bor ett litet samhälle uppe i norr som heter Norsjö, tyvärr! ;(
Har en stor, fin 2:a på ca 77m2 mitt i centrum.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag bor för närvarande hos min mamma och hennes sambo i Linnéstaden, Göteborg. Det är en vacker trea och otroligt nära till slottskogen.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Bor i vattholma, två mil/tretton minuter utanför uppsala. Vattholma suger, i uppsala finns det mer att göra. Favorit ställe, en soligpark och några bira!?!

...jag bor med mina föräldrar, två syskon, två råttor (ett dussin höns, men de räknas inte för de är äckliga) och ungefär 20-30 datorer ::)
User avatar
eskil
Posts: 863
Joined: 2005-02-06 19:40:11
Location: Nyköping

Post by eskil »

Jag bor hemma....

//Elias
|Mobil| Eten M500 @ 400Mhz 192MB ram Windows mobile 2003
|Dator| Athlon64 3000+ s939 6600GT Arctic cooling T2 | 1x AC Silencer 64 Ultra TC | 5x Arctic Fan 3 TC
|Äger| En lödkolv lite sladd och en bunt lysdioder
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Bor Karlshamn i en studentlägenhet. Jag har i ett rum på 30 kvadrat, han jag delar med har 24 kvadrat, och sedan delar vi resten av lägenheten (kök, hall, wc/dusch) på 28 kvadrat.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

Jag bor i en 3 rummare i Bromölla (Skåne), med min höggravida sambo. Så det blir antagligen snart att skaffa villa :)
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
Boffe
Posts: 297
Joined: 2005-01-03 19:52:42
Location: Dreamhack ?
Contact:

Post by Boffe »

Jag bor i södra skåne, i en by som heter Ljunghusen.
Jag bor i ett hus på ca 180 kvadrat, med min mamma, pappa och lillasyster.
Jag har 2 km till skolan (klass 8 går jag i)
Jag bor ca 3 mil söder om malmö, kolla här ;D
Ganska nice :D
AMD Athlon 3200+, ASUS A7N8X-DELUXE Samsung 512 DDR, ASUS Radeon 9600 SE.
Samsung spinpoint 80 gig+IBM 40 gig
Qpad XXXL, Mx 510, Phlilips Lurar ;);)
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

In the seaside town they forgot to bomb.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

I radhus med mina föräldrar som ligger i highvalley, ett beryktat stockholms ghetto.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

I lägenhet med mina päron, också i Högdalen, fast på en mindre ghettoig sida än Eruku :]
iDon't care about your problems.
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Post by Bury »

random radhus i Helsingborg (ramlösa) tillsammans med föräldrar + lillasyster.. mitt rum är placerat nere i källaren (~30 m2 stort), svalt, mörkt och tyst, peerfekt
Moo
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Jag bor hemma i en 3:a med morsan och hennes kille. Den ligger i Kimstad, som är strax utanför Norrköping.
Post Reply