Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Post by FoxForceFive »

Hej, jag vet inte riktigt vilka olika ämnen som får diskuteras på detta forum, men eftersom många av er verkar vara väldigt duktiga på mycket så tänkte jag fråga här iaf.

Mitt "problem" är följande: Jag har varit sjuk ett tag och käkat penicillin i ~10 dagar. Jag tar snart ska ut och festa och det blir en hel del droger i vissa fall, mest dem jag skrev i trådnamnet(MDMA =~ Extacy, för er som inte vet).

Tiden som det går mellan det att jag åt min sissta penicillin tablett(Ätit såkallade Kåvepenin/Tikacillin, tror det är standardpenicillin?) tills det att jag skulle stoppa i mig något av det jag skrev i trådämnet är ca 5 dagar, give or take 4-5 timmar.

Någon som har erfarenhet eller vet om det är farligt att inta denna typen av droger så snart efter att man slutat med penicillin?

Tack på förhand.

ps. Om detta inte får diskuteras på forumet ber jag om ursäkt. ds.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Om jag inte visste säkert skulle jag inte ta risken.

Har du googlat på det?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Branstrom wrote:Om jag inte visste säkert skulle jag inte ta risken.

Har du googlat på det?
Jo jag har googlat en del på det, både på engelska och svenska. Hittat lite information om det och jag vet om folk i min närhet som har ätit MDMA/Extacy medans de åt Penicillin. Det jag läst om det är lite motsägelsefullt men att många har gjort det medans de ätit Antibiotika/Penicillin och det inte har hänt något men också att det kan vara farligt men inte läst någonting om någon som skulle ha blivit påverkad negativt av det - bara det att det _kan_ hända, och då pratar vi också om undertiden man äter penicillin, inte 5 dagar efter.

Jag känner mig fullt frisk nu och har inga besvär från den infektionen/sjukdommen jag fick kurera med penicillin.

Problemet som jag ser är väll att Penicillinet bryter ner båda ond- och godartade bakterire i kroppen och lämnar immunförsvaret försvagat efteråt, och både MDMA/Extacy och Amfetamin sätter ju ganska hård press på kroppen.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Varför måste du ta droger? Låter ju redigt korkat faktiskt.. skaffa nya vänner .. *moraltant*
#mac.se @ EFnet
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Xmel wrote:Varför måste du ta droger? Låter ju redigt korkat faktiskt.. skaffa nya vänner .. *moraltant*
Jag bad inte om att bli dömd för vad jag gör på min fritid utan ville bara ha ett eller flera svar på min fråga. Påhopp, etc. kan vi väll lämna till en annan gång?

PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

FoxForceFive wrote:Jag bad inte om att bli dömd för vad jag gör på min fritid utan ville bara ha ett eller flera svar på min fråga. Påhopp, etc. kan vi väll lämna till en annan gång?

PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
Klart som fasen du blir dömd för det du skriver. Man dömmer alltid personer efter deras beteende.

Och jag utalar mig hur mycket jag vill. Mitt tips till dig är att ge fan i drogerna. :-*
#mac.se @ EFnet
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Xmel wrote:Och jag utalar mig hur mycket jag vill. Mitt tips till dig är att ge fan i drogerna. :-*
Okej, kan vi släppa detta nu? Jag vill bara ha svar på min fråga, tack.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Jag har iof inget att tillföra direkt men jag tänkte lite på att om man frågar nån läkare som inte är för droger vilket ingen läkare är antar jag så får man ju bara svaret att det är kasst och att man kan dö eller nått i den stilen.

Nu undrar ju du visserligen fall du kan ta drogen eller inte men hade jag varit dig så hade jag nog tagit det säkra före det osäkra om du inte får 110%ig info om det. Är ju knappast värt risken om det skulle hända något.

Känns som att det är bättre att låta bli än att riskera sin hälsa för lite skoj.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Hur kan du räkna med att inte bli dömd när du pratar om användande av illegala substanser. Klart som fan att det väcker uppmärksamhet.
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

det är ett standardpenicillin som man kan få mot allt möjligt.
resten vet jag inget om
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag hittade den här tråden, den tycks handla om exakt detta:
http://www.dancesafe.org/ubbthreads/sho ... o=&fpart=1
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

FoxForceFive wrote:PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
Det där måste vara ett av jordens dummaste uttalanden.

Om du aldrig har provat att hoppa från ett höghus utan fallskärm får du inte uttala dig om hur farligt det är...
Man måste inte prova allt, man får ta del av andras misstag för att slippa göra egna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Ghlargh wrote:
FoxForceFive wrote:PS. Om du aldrig har provat, vet du inte vad du pratar om och har enligt mig ingen rätt att uttala dig om oss som använder. DS.
Det där måste vara ett av jordens dummaste uttalanden.

Om du aldrig har provat att hoppa från ett höghus utan fallskärm får du inte uttala dig om hur farligt det är...
Man måste inte prova allt, man får ta del av andras misstag för att slippa göra egna.
I agree!
Verkligen "på gränsen ämne" detta oxå.
Tips till trådskaparen:Leta reda på en syberknarkarkvart och frågar där! :-*
pimen

Post by pimen »

du undrade om det var farligt att ta droger mens du käkar penicilin, min uppfattining av droger är att det allrid är farligt, kan vara äda borta i japan och cila, men ändå...
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Dissident: Tackar, den tråden hjälpte en del.
Gummiboll: Tack, hade för mig att det var något sådant.

Ghlargh: Det är skillnad mellan ditt exempel(som innebär en trolig död) och vad jag undrar, och vad jag sa. Det finns inget 100% Korrekt/Logiskt svar på vad drogerna gör eftersom det inte finns tillräckligt myckte forskning om det. Så jag står fast vid mitt uttalande att om man inte testat(Framförallt MDMA) så vet man INTE vad man pratar om.

Dissident, uppfattningen jag fick i tråden du länkade var att det inte var speciellt farligt och skulle gå bra - eller? Nu går jag ju inte på penicillin längre och jag är helt frisk, kan inte se några problem?
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Fråga dina föräldrar. :)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Fråga: Egentligen riktad till moderatorerna, men även kanske uppe för diskussion bland övriga.

Personen ifråga diskuterar en illegal substans, vilket verkar accepterat.
Dock får inte piratkopiering, warez och liknande diskuteras.
Typ "nån som vet kvaliten på "SPY KIDS 23 TC Rip" ?

Är inte det lite dubbelmoral isf ?
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

FoxForceFive wrote:Dissident, uppfattningen jag fick i tråden du länkade var att det inte var speciellt farligt och skulle gå bra - eller? Nu går jag ju inte på penicillin längre och jag är helt frisk, kan inte se några problem?
Förmodligen ger det ingen speciell reaktion, men MDMA kan ge nedsatt immunförsvar. Om du fortfarande är konvalescent borde du nog avstå.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Rince wrote:Fråga: Egentligen riktad till moderatorerna, men även kanske uppe för diskussion bland övriga.

Personen ifråga diskuterar en illegal substans, vilket verkar accepterat.
Dock får inte piratkopiering, warez och liknande diskuteras.
Typ "nån som vet kvaliten på "SPY KIDS 23 TC Rip" ?

Är inte det lite dubbelmoral isf ?
Visst får man diskutera piratkopiering, huruvida det är moraliskt riktigt eller inte. Många på forumet har öppet erkänt/pratat om att de piratkopierar - det går dock en gräns mellan att distribuera, tipsa om var man kan få tag på det, och att föra en öppen diskussion (som här).

Eftersom han har bestämt sig för att nyttja de här substanserna så kommer vi inte åstadkomma något genom att tala om för honom våra moraliska ståndpunkter, då är det nog snarare rekommendabelt att hjälpa honom vara "så hälsosam som möjligt".
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Rince wrote:Fråga: Egentligen riktad till moderatorerna, men även kanske uppe för diskussion bland övriga.

Personen ifråga diskuterar en illegal substans, vilket verkar accepterat.
Dock får inte piratkopiering, warez och liknande diskuteras.
Typ "nån som vet kvaliten på "SPY KIDS 23 TC Rip" ?

Är inte det lite dubbelmoral isf ?
Trådägaren i fråga ber om råd. Ingen uppmuntrar vad jag ser till drogbruk eller frågar var man får tag på heroin. Om någon dessutom lyckas övertyga "FoxForceFive" att det är en dålig idé ser jag det som en bonus.
Piratkopiering är tabubelagt bland annat för att det kan göra det svårt för oss att få tag i mjukvara att recensera. Detta utan att själva behöva kopiera då. Det finns gott om trådar här där piratkopiering diskuterats på samma sätt som här vill jag påstå. Trådar där någon frågar efter var man kan ladda hem piratkopierat material och liknande låses och ev. cencureras däremot.

Spy kids är av usel kvalitet med undermåliga skådespelare och ett än värre manus.

Ovanstående är mina personliga åsikter och förmodligen inte representativa för majoriteten, om någons, av moderatorerna eller administratörerna på 64bits.

---

FoxForceFive: Alkohol och läkemedel är potentiellt dödlig kombination. Vill du verkligen ta risken med droger och läkemedel? Jag påstår mig inte vara någon farmakolog men jag vill avråda dig att prova.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Nicke wrote:FoxForceFive: Alkohol och läkemedel är potentiellt dödlig kombination. Vill du verkligen ta risken med droger och läkemedel? Jag påstår mig inte vara någon farmakolog men jag vill avråda dig att prova.
Jo, men saken är den att när jag tar MDMA/Amfetamin så är det 5 dagar sedan jag slutade med penicillinet och det ska vara helt ur kroppen på bara några timmar utefter vad jag har förstått?

Tackar för alla svar, om någon vill diskutera droger(varesig man är för eller anti) så kan ni väll starta en ny tråd där vi kan ta det?
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

En god tumregel är att aldrig trycka i dig nått om du inte är 100% säker på att det är säkert, och att inte blanda gifter/substanser av olika slag för detta kan få oväntade konsekvenser.

Själv är jag skräckslagen av att testa något som har med Amfetamin i överhuvud taget att göra... Men tydligen ska det vara trevligt medans man pundar det, iaf när man är uppåt. Mitt ex råkade ganska illa ut pga misbruk av diverse stimulanter främst amfetamin och E, likaså min syster och ett otal av mina kompisar.

Döda dig själv långsamt om du vill (alkohol osv.), men se till att ha lite koll på vad du gör så att du en dag inte helt plötsligt dödar dig själv snabbt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Tja, giftinformationscentralen el.dyl borde väl veta. Skulle jag försöka gissa baserat på det (lilla) jag vet om dylikt så ska väl möjliga komplikationer inkludera neuromotoriska problem, psykologiska störnignar, samt överbelastning av hjärtat.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Andrej wrote:En god tumregel är att aldrig trycka i dig nått om du inte är 100% säker på att det är säkert, och att inte blanda gifter/substanser av olika slag för detta kan få oväntade konsekvenser.

Själv är jag skräckslagen av att testa något som har med Amfetamin i överhuvud taget att göra... Men tydligen ska det vara trevligt medans man pundar det, iaf när man är uppåt. Mitt ex råkade ganska illa ut pga misbruk av diverse stimulanter främst amfetamin och E, likaså min syster och ett otal av mina kompisar.

Döda dig själv långsamt om du vill (alkohol osv.), men se till att ha lite koll på vad du gör så att du en dag inte helt plötsligt dödar dig själv snabbt.
Amfetamin är relativt sätt ganska svårt att "dö" av, om man inte har någon intollerans mot det(som jag inte hört talas om hitils) eller trycker i sig flera gram samtidigt. Dock är det en ganska stark dragningskraft - framförallt psykisk men även det fysiska välmåendet(dock är det inte fysiskt beroendeframkallande). En kompis beskrev det som att var 150% av sig själv, lite snyggare, lite starkar, lite självsäkrare, etc. (okej, nu lät jag väldigt "för" droger, vilket jag iofs. är ;p om moderatorerna inte godtycker med det jag precis skrev så får ni gärna PM:a mig / ta bort det)

Det är just det jag inte vill, döda mig själv snabbt - därför jag frågar om det kan vara farligt att ta MDMA/E efter att man ganska nyligen har gått på en penicillinkur.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

aiwass wrote:Tja, giftinformationscentralen el.dyl borde väl veta. Skulle jag försöka gissa baserat på det (lilla) jag vet om dylikt så ska väl möjliga komplikationer inkludera neuromotoriska problem, psykologiska störnignar, samt överbelastning av hjärtat.
Vet du om detta gälle undertiden man äter penicillin endast eller om det "håller i sig" ett tag efteråt?

Att överbelasta hjärtat blir man ganska van vid ganska snabbt dock ;p
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
Post Reply