Penicillin och Amfetamin/MDMA ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Om du inte får något svar beror det på:
1) Ingen vet, för ingen har tyckt det varit värt risken att pröva blanda.
2) Ingen vet, för de som tyckte det var värt risken att pröva blanda är inte längre bland oss.

Det enda jag har erfarenhet (och mer ingående kunskap om) är blandningen alkohol/penicillin. Där den enda menliga effekten är att penicillinets verkningsgrad minskar och kuren därför kan riskera att inte fungera. Men det är alkohol det, andra preparat kan ha andra bieffekter.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Big_Bird wrote:Om du inte får något svar beror det på:
1) Ingen vet, för ingen har tyckt det varit värt risken att pröva blanda.
2) Ingen vet, för de som tyckte det var värt risken att pröva blanda är inte längre bland oss.
Det dära tvivlar jag ganska starkt på, jag vet folk som har blandat Extacy och Penicillin, samt överlevt. Vad jag försöker ta reda är om det finns någon risk(finns alltid en risk när man tar små röda piller som är pressade på polska landsbyggden, iofs =p) och hur stor/liten denna är.
Big_Bird wrote:Det enda jag har erfarenhet (och mer ingående kunskap om) är blandningen alkohol/penicillin. Där den enda menliga effekten är att penicillinets verkningsgrad minskar och kuren därför kan riskera att inte fungera. Men det är alkohol det, andra preparat kan ha andra bieffekter.
Det jag hitils har läst om E + Penicillin stämmer ganska bra med detta.

Dock vill jag peka på det faktum att jag inte äter penicillin längre och är helt frisk från min "sjukdom" som jag hade
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ring anonymt till läkemedelsupplysningen och fråga, om inte annat kan du få dig ett gott skratt åt reaktionerna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Ghlargh wrote:Ring anonymt till läkemedelsupplysningen och fråga, om inte annat kan du få dig ett gott skratt åt reaktionerna.
Jo jag hade tänkt o göra det faktiskt, är värt att testa ;) Comviq Kontant Mobil for the win ;)
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Som sagts innan, det är ett vanligt standard penicillin. Även om jag nu borde skriva att det är farligt att ta det i samband med preparat så som MDMA eller Amfetamin så är jag ganska övertygad om att det inte är farligare än att ta det annars.

Din kropp är troligen nästan helt återställd efter en pencillinkur och 5 dagars vilande. Så knarka på och hoppas att du dör av det. :-/
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Hah, ringde precis läkemedelsupplysningen och fick mig ett gott skratt ;). Penicillinet ska gå ur kroppen på 1 dag ungefär och det ska inte ge några kompilkationer, varken med alkohol eller något annat.

Killen i andra änden blev lite paff när jag förklarade att det inte var alkohol, men han sa att det inte ska vara några problem.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Ne, som sagt.. klarar kroppen av ett "race" på 2-3 nätter på MDMA/Amfetamin borde den palla det efter att inte ätit penicillin på 5 dagar + vara helt frisk.

Tackar för alla svar :]
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

FoxForceFive wrote:Hah, ringde precis läkemedelsupplysningen och fick mig ett gott skratt ;). Penicillinet ska gå ur kroppen på 1 dag ungefär och det ska inte ge några kompilkationer, varken med alkohol eller något annat.

Killen i andra änden blev lite paff när jag förklarade att det inte var alkohol, men han sa att det inte ska vara några problem.
Ser man på. Intressant att veta.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Dissident wrote:
FoxForceFive wrote:Hah, ringde precis läkemedelsupplysningen och fick mig ett gott skratt ;). Penicillinet ska gå ur kroppen på 1 dag ungefär och det ska inte ge några kompilkationer, varken med alkohol eller något annat.

Killen i andra änden blev lite paff när jag förklarade att det inte var alkohol, men han sa att det inte ska vara några problem.
Ser man på. Intressant att veta.
Nu tar ju inte jag något ansvar för att det han sa va 100% korrekt, men han sa att penicillient ska vara ur kroppen på ca en dag och inte ska skapa några komplikatoiner varesig med alkohol eller något annat.

Tänker ringa en gång till imorgon bara för att vara helt säker, jag skulle aldrig ta något om jag inte fått information som är 110% säker. Ja visst man leker lite med livet när man tar droger, men man behöver inte göra det mer än nödvändigt.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

FoxForceFive wrote:Nu tar ju inte jag något ansvar för att det han sa va 100% korrekt, men han sa att penicillient ska vara ur kroppen på ca en dag och inte ska skapa några komplikatoiner varesig med alkohol eller något annat.

Tänker ringa en gång till imorgon bara för att vara helt säker, jag skulle aldrig ta något om jag inte fått information som är 110% säker. Ja visst man leker lite med livet när man tar droger, men man behöver inte göra det mer än nödvändigt.
Varför inte gambla fullt ut..? Chicken :-*
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Anzy wrote:
FoxForceFive wrote:Nu tar ju inte jag något ansvar för att det han sa va 100% korrekt, men han sa att penicillient ska vara ur kroppen på ca en dag och inte ska skapa några komplikatoiner varesig med alkohol eller något annat.

Tänker ringa en gång till imorgon bara för att vara helt säker, jag skulle aldrig ta något om jag inte fått information som är 110% säker. Ja visst man leker lite med livet när man tar droger, men man behöver inte göra det mer än nödvändigt.
Varför inte gambla fullt ut..? Chicken :-*
Hehe, nja.. visst leker man lite med livet, men man kan ändå vara försiktig av sig och inte ta risker som är helt onödiga. (Ja vissa tycker droger är onödigt, jag gör inte det... )

Så nu får ni väll argumentera med mig hur mycket som hellst i tråden ni som hade problem med min "inställning" förut, eftersom jag har fått svar. Om någon orkar/vill argumentera för/emot så e det bara att börja. Ska svara efter bästa förmåga.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Nu börjar det låta som att du egentligen ställde den här frågan för att få uppmärksamhet och visa hur busigt det är att vara lite kontroversiell.

Du gillar iallafall att folk käftar emot, du tycker att det är lite kul att näpsa dem med att du minsann gör något farligt som de inte vågar.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

fisk wrote:Nu börjar det låta som att du egentligen ställde den här frågan för att få uppmärksamhet och visa hur busigt det är att vara lite kontroversiell.

Du gillar iallafall att folk käftar emot, du tycker att det är lite kul att näpsa dem med att du minsann gör något farligt som de inte vågar.
Nja.. inte direkt, jag tänkte mer på att det var en del folk som trots mina uppmaningar att inte börja tjata om drog/antidrog saker utan bara svara på min fråga var tvugna att göra det iaf.

Jag ställde frågan eftersom jag inte var 100% säker på hur Penicillin och MDMA/Amfetamin reagerar mot varandra. Ingen annan anledning.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

fisk wrote:Du gillar iallafall att folk käftar emot, du tycker att det är lite kul att näpsa dem med att du minsann gör något farligt som de inte vågar.
Konstigt att du nämner knark tillsammans med ordet vågar.
I min värld är Knark inte något man väljer att våga eller att inte våga.
User avatar
naken^
Posts: 345
Joined: 2003-01-30 7:34:28
Location: Anfield

Post by naken^ »

Det är inte farligt...

De flesta läkemedel som har någon som helst effekt som kan påverka dig på ett farligt sätt ihop med andra preparat är belagda med en röd triangel.

Att du skulle försöka verka cool för du tar droger tror inte jag, du verkar noga med att inte blanda preparat och framåt som person när du öppet frågar om råd. jag tolkar detta som du är fullt medveten om att muppar pundar och kungar krökar.
Last edited by naken^ on 2005-05-28 22:34:19, edited 1 time in total.
[~^ ABIT AN7 ~^ XP2500+ @ XP3200+ ~^ 2x512 Wb CH-5 @ 11-2-3-2 ~^ PC 9800 PRO @ 412/730 ~^ LIAN LI PC65B ~^ Chieftech 360W ~^] <-- Prime95 stabil
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

naken^ wrote:Det är inte farligt...

De flesta läkemedel som har någon som helst effekt som kan påverka dig på ett farligt sätt ihop med andra preparat är belagda med en röd triangel.
Oh, det visste jag inte. Tackar för upplysningen!
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

naken^ wrote:Det är inte farligt...

De flesta läkemedel som har någon som helst effekt som kan påverka dig på ett farligt sätt ihop med andra preparat är belagda med en röd triangel.
Nope. vissa läkemedel som kan göra det farligt att t.ex. köra bil har röd triangel, dock inte alla, så istället för att invagga folk i en falsk säkerhet med att bara vissa trafikfarliga läkemedel har triangel ska man ta bort alla röda trianglar någon gång framöver.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
naken^
Posts: 345
Joined: 2003-01-30 7:34:28
Location: Anfield

Post by naken^ »

Ghlargh wrote:
naken^ wrote:Det är inte farligt...

De flesta läkemedel som har någon som helst effekt som kan påverka dig på ett farligt sätt ihop med andra preparat är belagda med en röd triangel.
Nope. vissa läkemedel som kan göra det farligt att t.ex. köra bil har röd triangel, dock inte alla, så istället för att invagga folk i en falsk säkerhet med att bara vissa trafikfarliga läkemedel har triangel ska man ta bort alla röda trianglar någon gång framöver.
Har väldigt svårt att tänka mig dom tar bort triangeln... kanske för att ersätta det med något EU anpassat.

Och det är felformulerat av mig.. det är inte endast pga fara vid blandning av preparat triangeln är där utan läkemedlet påverkar saker som bilkörning etc med.

Men det är ofarligt att blanda mdma och penicillin. Om vi säger såhär, han kan intaga båda två och inget märbart händer. Precis som du kan dricka och ta penicillin utan det händer något(förrutom att effekten av penicillinet försvinner).
[~^ ABIT AN7 ~^ XP2500+ @ XP3200+ ~^ 2x512 Wb CH-5 @ 11-2-3-2 ~^ PC 9800 PRO @ 412/730 ~^ LIAN LI PC65B ~^ Chieftech 360W ~^] <-- Prime95 stabil
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Röd triangel menar väl potentiellt prestationsnedsättande?

Jag vet att jag inte var på topp efter ett par triangel tabletter på skjutbanan, eller på gångbanan för den delen heller.

Det är inte ofarligt att ta tjack med pencilin, men det är inte farligare än att ta tjack annars, som det är bevist. men som sagt, håll affe borta från mig så är jag (lite) glad(are).
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

När jag knapra som bäst så brydde jag iaf inte om jag vart sjuk eller eller blanda grejor man blir ju bara mer väck då
:) så det är bara att käka på man mår ju bättre av skiten i vilket fall, blir du kass får du väl bara be polarna ringa ambulans så svårt kan det väl ändå inte va.

Eller kan du ju alltid se till att ha ett par Ruppar eller liknande piller i fickan för att landa gott på om det skulle va nåt ska ju inte vara några problem. Det borde fan vara lag på att alltid ha lite sömnpiller i fickan om man ska ta uppåt droger, hade alltid vi.

Lycka till!

P.S Dock har jag slutat med allt vad droger heter nu så tro inget ni övriga forumare. D.S
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

schon wrote:När jag knapra som bäst så brydde jag iaf inte om jag vart sjuk eller eller blanda grejor man blir ju bara mer väck då
:) så det är bara att käka på man mår ju bättre av skiten i vilket fall, blir du kass får du väl bara be polarna ringa ambulans så svårt kan det väl ändå inte va.

Eller kan du ju alltid se till att ha ett par Ruppar eller liknande piller i fickan för att landa gott på om det skulle va nåt ska ju inte vara några problem. Det borde fan vara lag på att alltid ha lite sömnpiller i fickan om man ska ta uppåt droger, hade alltid vi.

Lycka till!

P.S Dock har jag slutat med allt vad droger heter nu så tro inget ni övriga forumare. D.S
;) Haha.. ne jag brukar försöka ta mitt straff (landningen/AT:n) utan att försöka fly, ibland går det inte så man får röka ner sig ordentligt men ofta går det faktiskt att genomlida utan att proppa i sig mer skit.
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

FoxForceFive wrote:
schon wrote:När jag knapra som bäst så brydde jag iaf inte om jag vart sjuk eller eller blanda grejor man blir ju bara mer väck då
:) så det är bara att käka på man mår ju bättre av skiten i vilket fall, blir du kass får du väl bara be polarna ringa ambulans så svårt kan det väl ändå inte va.

Eller kan du ju alltid se till att ha ett par Ruppar eller liknande piller i fickan för att landa gott på om det skulle va nåt ska ju inte vara några problem. Det borde fan vara lag på att alltid ha lite sömnpiller i fickan om man ska ta uppåt droger, hade alltid vi.

Lycka till!

P.S Dock har jag slutat med allt vad droger heter nu så tro inget ni övriga forumare. D.S
;) Haha.. ne jag brukar försöka ta mitt straff (landningen/AT:n) utan att försöka fly, ibland går det inte så man får röka ner sig ordentligt men ofta går det faktiskt att genomlida utan att proppa i sig mer skit.
Men det är fruktansvärt roligt när alla käkar piller sen sitter man och yrar & röker tills folk durar av, vi brukade typ tävla vem som kunde hålla sig vaken längst efter pillerna, urrrgh fick sån nostalgi känsla tur de flesta polarna me lagt ner nu blev ju lite sugen nu :).

AJa antar att alla gäng har sina egna seder :)
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Bara så ni vet så ska den röda triangeln bort helt från läkemedelsförpackningarna. Det har en längre tid funnits många alternativa billigare läkemedel importerade från diverse länder som inte har denna triangel på sig, fast de borde ha det. Och antalet minskar inte. Om triangeln finns kvar på vissa, och andra inte, tror många att de som inte har någon är helt OK att ta exempelvis vid bilkörning. Varningen ska istället stå på den bifogade informationslappen inne i kartongen med finstilt.
User avatar
FoxForceFive
Posts: 29
Joined: 2005-05-28 13:42:42

Post by FoxForceFive »

Jo, det brukar la vara så(med seder,etc.) ;) Hehe... så jävla bra för skallen är ju inte E/MDMA direkt... blir ju som en jävla tom boll några dagar efteråt >_<, och framförallt dagen efter... haha.. då går det inte fort framåt ;).


Iaf, jag vill tacka alla för de informativa svaren jag fått.


<3 Tack
Faster and faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Den här tråden känns väldigt mycket som en "hej kolla på mig jag är tuff och knarkar" -tråd.

Varför valde du att ställa den här frågan på just 64bits? Flashback hade kanske varit lite mer lämpat för sådana här frågor och du hade säkert fått 'vettigare' svar.
Post Reply