Rökförbud på krogen från 1 juni

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har precis vaknat upp från gårdagens utekväll och det känns jäkligt skönt att inte själv (håret) stinker rök, och inte heller kläderna!

Var det någon hemsk stank då?

Mja, när man väl kom in så kändes det friskt, men på dansgolvet kändes svettdofter utav bara den, inte trevligt, men folk får lära sig använda 24/7-rollon ;)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Najze wrote:Mja, när man väl kom in så kändes det friskt, men på dansgolvet kändes svettdofter utav bara den, inte trevligt, men folk får lära sig använda 24/7-rollon ;)
Vad hade du tänkt dig egentligen? Det är ju en sportslig aktivitet och då så svettas man.

Men som tur är så dansar man inte när man är ute. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

egar wrote:
Najze wrote:Mja, när man väl kom in så kändes det friskt, men på dansgolvet kändes svettdofter utav bara den, inte trevligt, men folk får lära sig använda 24/7-rollon ;)
Vad hade du tänkt dig egentligen? Det är ju en sportslig aktivitet och då så svettas man.

Men som tur är så dansar man inte när man är ute. :)
Hm, varför går man då ut? ;)

Med 24/7-rollon hade man löst det problemet. Inte ens efter flera timmars dansande luktar man svett. Fast det klart, ryggen osv är ju inte så fräsch, men bara att rolla ;)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Najze wrote:Hm, varför går man då ut? ;)
Umgås med vänner, träffa och samtala med nytt folk. Se på liveframträdanden? Ja, det finns mycket man kan göra utan att dansa när man går ut.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

lyckegard wrote:Er som feströker förstår jag mig faktiskt inte på, hur stor skillnad hade det blivit om du inte rökte till festen?
Har du rökt? Ciggaretter smakar visst även om ciggarer smakar mer. Sen är det en ganska trevlig social grej "har du eld/har du cigg"
PilotPencil wrote:Varför ska man dricka tills man blir berusad? Ni tappar ert förstånd och ni vet
sällan vad ni gör. Ta ett glas med fint vin och njut. Begär ni mer? Är det så roligt att vara berusad, har ni inget bättre för er?
Så du vet vad vi gör när vi dricker oss berusade. Sluta predika och drick ditt fina vin.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

egar wrote:
Najze wrote:Hm, varför går man då ut? ;)
Umgås med vänner, träffa och samtala med nytt folk. Se på liveframträdanden? Ja, det finns mycket man kan göra utan att dansa när man går ut.
Stå still på en livekonsert? OMG..
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Najze wrote:
egar wrote:
Najze wrote:Hm, varför går man då ut? ;)
Umgås med vänner, träffa och samtala med nytt folk. Se på liveframträdanden? Ja, det finns mycket man kan göra utan att dansa när man går ut.
Stå still på en livekonsert? OMG..
Vem fan dansar på en livekonsert?
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Dissident wrote:
Najze wrote:
egar wrote:
Najze wrote:Hm, varför går man då ut? ;)
Umgås med vänner, träffa och samtala med nytt folk. Se på liveframträdanden? Ja, det finns mycket man kan göra utan att dansa när man går ut.
Stå still på en livekonsert? OMG..
Vem fan dansar på en livekonsert?
Man rockar ju!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Najze wrote:Stå still på en livekonsert? OMG..
Som Dissident sa, vem fan dansar på en livekonsert?

Å andra sidan så tycker jag att det är ganska skönt att ta det lugnt på en konsert, moshpiten överlämnar jag gladeligen åt kidsen. Sedan är det faktiskt ganska töntigt att headbanga med kort hår så det gör jag inte heller.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Appropå rollon, så använder många såna deodorant-sprayer. Det enda de gör är att lukta gott, ett litet tag, inget annat. Ska det vara någon annan effekt ska det stå antiperspirant på skiten. Efter en hel dag av hårt arbete så luktar en del så jävla illa så man kan spy, medan de som valt rätt inte luktar illa alls, vad jag märkt iaf.
Totalt onödigt inlägg, men men... ;D
Antiperspirant-sprayer åt alla!
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

MadModder wrote:Appropå rollon, så använder många såna deodorant-sprayer. Det enda de gör är att lukta gott, ett litet tag, inget annat. Ska det vara någon annan effekt ska det stå antiperspirant på skiten. Efter en hel dag av hårt arbete så luktar en del så jävla illa så man kan spy, medan de som valt rätt inte luktar illa alls, vad jag märkt iaf.
Totalt onödigt inlägg, men men... ;D
Antiperspirant-sprayer åt alla!
Litet sidospår här, men måste bara fråga, något speciellt tips du har? Eller kanske bara skriva upp några anti-perspirant-sprayer du vet, för jag har nada koll på vad du snackar om. Måste ändå skaffa ny deo... :p
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Thalagor wrote:
MadModder wrote:Appropå rollon, så använder många såna deodorant-sprayer. Det enda de gör är att lukta gott, ett litet tag, inget annat. Ska det vara någon annan effekt ska det stå antiperspirant på skiten. Efter en hel dag av hårt arbete så luktar en del så jävla illa så man kan spy, medan de som valt rätt inte luktar illa alls, vad jag märkt iaf.
Totalt onödigt inlägg, men men... ;D
Antiperspirant-sprayer åt alla!
Litet sidospår här, men måste bara fråga, något speciellt tips du har? Eller kanske bara skriva upp några anti-perspirant-sprayer du vet, för jag har nada koll på vad du snackar om. Måste ändå skaffa ny deo... :p
Någon anti-perspirant-spray har ja aldrig sett, men rollon finns det ju massor av.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Det finns inget i denna värld som kan "ta bort" lukt. Det finns däremot något som kan övermästra den med en helt annan doft.

För att påpeka att man inte kan få bort odören på uteställen. Men man kan ju installera glade-maskiner.

How about that Potpuri?!
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ramza wrote:Det finns inget i denna värld som kan "ta bort" lukt. Det finns däremot något som kan övermästra den med en helt annan doft.

För att påpeka att man inte kan få bort odören på uteställen. Men man kan ju installera glade-maskiner.

How about that Potpuri?!
Det finns filter som kan ta bort lukt, ganska enkla kolfilter som helt enkelt tar bort lukt-estrarna ur luften.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Dissident wrote:Jag slits mellan individens frihet och att rökning faktiskt är ganska äckligt.
Jag resonerade likadant men kom fram till att rökning i andras närhet inkräktar på deras frihet, så enligt principen att min frihet börjar där din slutar så är jag för ett förbud.

Huh, det sista känndes hemskt att skriva.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag var på mitt första luftrena pubbesök idag och det var mycket trevligt. Det kändes nästan lite tomt i luften, men man vänjer sig nog snart. Dessutom var den relativt nybyggd så det hade inte hunnit sätta sig i träpaneler och möbler.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Eftersom det tidigare konstaterats att folk badar i spyor och sprit på uteställen så kan vi enkelt konstatera att den inrökta lukten nu kommer att försvinna och de överlägsna odörerna kommer att vara Spya, Sprit samnt Svett. Som iofs inte är hälsofarligt.

Jag föredrar faktiskt rök, har då aldrig stört mig på att folk röker omkring i olika lokaler även som liten, men sen blev jag så småningom rökare själv.

Efter en tre fyra öl så är cigg så jävla gott till ännu mer öl att det är osanolikt...

Annars så är det en intersant att Rökförbudet träder i kraft ungefär samtidigt som man chockhöjde priset på lagrinsmedia.... Vad kommer framöver?

Å andra sidan, mitt jobb medför sig ungefär två femkronestora förstagradens brännskador i veckan och ja, det görs inget direkt för att förbättra miljön för mig och mina kollegor. Att endast se och lösa problem selektivt suger pung.

Fast i slutet så tvingas jag erkänna att det är nog bättre med rökförbud än utan, men jag vet fan heller om krogen kommer vara lika ofta besökt nu...
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

nem wrote:
Dissident wrote:Jag slits mellan individens frihet och att rökning faktiskt är ganska äckligt.
Jag resonerade likadant men kom fram till att rökning i andras närhet inkräktar på deras frihet, så enligt principen att min frihet börjar där din slutar så är jag för ett förbud.

Huh, det sista känndes hemskt att skriva.
Om du frivilligt går in i rökfylld bar, är det då verkligen en kränkning av din frihet? Du har ju själv skapat situationen.
Ett annat alternativ är att leta upp en rökfri pub (finns det ingen så får du väl öppna en själv). Dessutom borde det inte föreligga något tvivel om att rökförbudet är en inkränkning på rökarnas och barägarens frihet.

Du hatar frihet och stavar fel till ordet kändes. Jestanes och hujedamej.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Ghlargh wrote:
Ramza wrote:Det finns inget i denna värld som kan "ta bort" lukt. Det finns däremot något som kan övermästra den med en helt annan doft.

För att påpeka att man inte kan få bort odören på uteställen. Men man kan ju installera glade-maskiner.

How about that Potpuri?!
Det finns filter som kan ta bort lukt, ganska enkla kolfilter som helt enkelt tar bort lukt-estrarna ur luften.
Jag vill se dig applicera den tekniken på en krog. :)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag var ute på mitt första rökfria pubbesök igår och det var riktigt mysigt, de som ville röka fick röka men var förpassade till utsidan. Det här gjorde att det bildades lite små klungor på utsidan där man pratade, skrattade och rökte utan att störa någon. Vi som inte ville röka stannade inne och avnjöt vår goda öl tillsammans med våra rökfria kompisar.

Jag märkte inte av någon stank varken på Skål! eller Diamond Dogs, på sistnämnda kände man dock doften av många olika parfymer på ett annat sätt som man inte gjort förut. Ett annat plus nu med rökförbudet är att man slipper oroa sig för att få brännmärken när det börjar bli trångt och man ska röra sig i lokalen.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Det finns en odördödare. Den heter Yoko air. Funkar faktiskt. Bra att ha i gamla skor, eller på dass efter att någon annan varit där. :)

Antiperspirantsprayer har jag inte sett.
Dock har de bra sprayer och sticks jag använt haft triclosan. Det är bakteriedödande medel.

Antiperspirant-rollon har metalloxid som täpper igen huden så inte svetten kan komma ut. Har för mig det är aluminiumoxid.
En bra rollon är en jag inte kommer ihåg vad den heter. flaskan är i grön plast, och har ett klistermärke med en cirkelformad regnbågsfärgad pil på.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

egar wrote:Jag var ute på mitt första rökfria pubbesök igår och det var riktigt mysigt, de som ville röka fick röka men var förpassade till utsidan. Det här gjorde att det bildades lite små klungor på utsidan där man pratade, skrattade och rökte utan att störa någon. Vi som inte ville röka stannade inne och avnjöt vår goda öl tillsammans med våra rökfria kompisar.
Samma här, det var en otrolig lättnad.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 05,00.html

Det här är en hälsning till alla tråkmånsar i tråden.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 27,00.html

Det här är en hälsning till alla lurvy i tråden.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Eruku wrote:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 27,00.html

Det här är en hälsning till alla lurvy i tråden.
Hah. Lagförslaget handlar inte om bajamajor.
Post Reply