slutet för thepiratebay

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

diskriminering, när jag la upp en tråd angående lite warez och scene snack då fick jag varje moderator på mig, men för er är det helt fritt att snacka hur mycket ni så önskar....och länka.....orättvist :P men iofs, nu vet jag att 64bits styrs av den axmaniska tigern :P
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Vem har sagt att ett forum eller en websida behöver vara demokratisk?
Kan inget om mycket
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Dissident wrote: När piratkopiering blir stort i ett land stiftar regeringen lagar, intresseorganisationer som jagar pirater bildas, etc. Detta är ingenting som piratkopierarna vill då det betyder slutet för deras verksamhet. Det har bildats någon slags romantiserad bild av piratkopieringen som en populistisk vänsterrörelse, denna är direkt felaktig.
Ibland är du så full med skit. Och jag älskar det.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag tycker det är sorgligt för dem personerna som enbart har piratebay som wärsch källa, riktiga n00bs :P

Och förresten kan ens BitTorrent konkurera ut FTP? Nej, för inget slår en 100mbit pubstro i hastighet.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag minns när bittorrent var jättenytt och vanliga pirater använde DC för att torrent var för jobbigt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

AngryTino wrote:diskriminering, när jag la upp en tråd angående lite warez och scene snack då fick jag varje moderator på mig, men för er är det helt fritt att snacka hur mycket ni så önskar....och länka.....orättvist :P men iofs, nu vet jag att 64bits styrs av den axmaniska tigern :P
Din tråd låstes väl inte förrän du länkade till piratkopierat material? Diskussion om piratkopiering har aldrig varit förbjudet.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Håller med dissident,just for the record.
Dissident wrote:Det har bildats någon slags romantiserad bild av piratkopieringen som en populistisk vänsterrörelse, denna är direkt felaktig.
...och ja, det där är väldigt sant. Mina V-vänner köper mer TPB-merchandise än mina IT-vänner. Folk är så desperata efter att få något att kämpa för att de ställer sig och öppet proklamerar mer-eller-mindre lagbrott. Det är ju bara dumt och handlar inte alls om att de på något sätt tycker att det är en rätt, de tycker bara att det är roligt att ge auktoriteter en känga i skrevet.

...och visst är det, men snart har auktoriteterna suspensoar, tack vare de gibberling wärschn00bs som finns idag.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:En snabb koll på Isonews' dupecheck ger:

[snip]

Den enda jag inte hittade var Angel's Egg. En bra film, men anime scenerippas sällan eftersom det finns en stor anime-scen. De har egna regler och en alldeles egen moral.
Fräckt. Har en rip av Angel's Egg dock så där visade det sig att världen utanför scenen var bra att ha.

Men scenen verkar göra ett bra jobb. Dock finns fortfarande en del filmer som man inte hittar:
http://www.imdb.com/title/tt0249528/
http://www.imdb.com/title/tt0088083/
http://www.imdb.com/title/tt0337910/

Även om dessa filmer förmodligen är svåra att hitta även "off scene" så visar det på ett behov.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Big_Bird wrote:
Dissident wrote:En snabb koll på Isonews' dupecheck ger:

[snip]

Den enda jag inte hittade var Angel's Egg. En bra film, men anime scenerippas sällan eftersom det finns en stor anime-scen. De har egna regler och en alldeles egen moral.
Fräckt. Har en rip av Angel's Egg dock så där visade det sig att världen utanför scenen var bra att ha.

Men scenen verkar göra ett bra jobb. Dock finns fortfarande en del filmer som man inte hittar:
http://www.imdb.com/title/tt0249528/
http://www.imdb.com/title/tt0088083/
http://www.imdb.com/title/tt0337910/

Även om dessa filmer förmodligen är svåra att hitta även "off scene" så visar det på ett behov.
Jag är bara tvungen att flika in med Sexmission.1984.DVDRip.XviD-FRAGMENT och Camp.Slaughter.2004.DVDRip.XviD-iNSPiRE

Vad det gäller "G - som i gemutredningen", ok. Du fick mig. Jag hittade ingen scenrelease på den.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag som tyckte jag hade sökt så duktigt.
Ja ja...

Scenen är bäst.
För de som är på scenen...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Är det 64bits eller Sweclockers?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

dom fick då den uppmärksamhet dom ville få.
Fast det var ganska uppenbart att det var ett skämt när man läste texten som stod på sidan då den var "stängd"
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Förstår inte varför fildelningen öht ska ske på internet om den ska ske inom stänga grupper och med så stor säkerhet som möjligt (var iaf därför vissa ville ha bort sk n00bs) så borde man väl ge skivorna till varandra istället?

Man måste ju faktiskt känna någon IRL för att vara säker på att det inte e en snut, och skickar man på nätet KAN någon avlyssna (kanske svårt men inte omöjligt).....

Att säga att piratkopiering ska ske inom stängda kretsar måste vara så dumt som det går eftersom det var internet som "skapade" möjligheten till det. Dessutom måste ju någon ha filmen för att kunna rippa den, så varför inte omvandla alla dessa fina grupper till filmkvälls grupper?

Måndag: Hos Per
Tisdag: Hos Olle
Onsdag: inget, Stig ska kolla porr
Torsdag: Hos Evert
osv osv
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Branstrom wrote:http://piratebay.org
En trevlig liten söksida :)
edit: Sidan är ju slöare än furut och jag får mysql fel :P
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Helt underbart att den är online igen, jag tycker det går bra mycket snabbare nu än innan.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

http://thepiratebay.org så slipper man bli redirectad
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

går säkert några millisekunder snabbare utan "kategoriikonerna" men det blev då inte speciellt översiktligt... alltså om man vill kolla lite, typ, vad som är nyinkommet iaf...
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

spaceman75 wrote:går säkert några millisekunder snabbare utan "kategoriikonerna" men det blev då inte speciellt översiktligt... alltså om man vill kolla lite, typ, vad som är nyinkommet iaf...
Tanken är nog att det ska dra mindre resurser gör servern, inte göra det mer "user friendly"
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag tycker att den är grymt seg nu :(
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Eruku wrote:Tanken är nog att det ska dra mindre resurser gör servern, inte göra det mer "user friendly"
Dom har ju lagt till Multiword search nu, så lite har dom nog tänkt på användarna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Hmm nej nu går det riktigt snabbt ju :)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Nu har den här tråden gått lite långt, disskussion om piratkopiering som företeelse är en sak, den här diskussionen ligger väldigt nära gränsen till uppmuntran och hjälp till piratkopiering.

Lunga ner den delen av diskussionen så får tråden leva vidare men fortsätter den på samma spår blir den låst.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Är anime kategorin borta? :o
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Nitro wrote:Är anime kategorin borta? :o
Den ligger antagligen tillsammans med allt annat under video
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply