trippelvirus =)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
rotas
Posts: 177
Joined: 2005-04-18 9:34:15
Location: Örnsköldsvik
Contact:

trippelvirus =)

Post by rotas »

/// o l d v e r s i o n . c o m

Hårdvara:
EPoX 8rda+ | AMD Barton 2500+ | GeForce 6800 128mb | 2*256mb DDR | 300gb
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

/me myser med OSX

gissa vem som ropade nyss att deras Dell burk hade fått nya passwd på alla konton? Pärona. Lär ju jag få skit för.

Jag orkar fan inte mer med windows. Den var med alla säkerhetspatchar och shit. Nää, du jävlar ska den ut. Byter ut den mot en macmini.

Säljes: 3.0ghz northwood, 1gb ram, 9800pro, 2*250gb dellchassi.

Kom med bud. ::)
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Det fina med virus till Windows är att det sållar ut de dumma och svaga. Jag har aldrig drabbats av virus trots sisådär sju år av Windowsanvändande, helt enkelt för att jag alltid kör någon antivirusmjukvara. Genom det naturliga urvalet bland Microsofts kunder har den genomsnittlige Windowsanvändaren utvecklats till något högre och finare. Eftersom de som använder Apples operativsystem inte har några naturliga fiender är de svaga och olämpade att överleva i ogästvänliga miljöer.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Nu ska vi inte flejma, men du har faktiskt en poäng där. Man glömmer bort hur pass sårbar man är på en windowsmaskin ::)

Naturliga urvalet, hmm är det att vi är smartare kanske? Eftersom vi bytt pga av att slippa allt som har med virus? Menar, latmasken skapar innovation. Kanske därför Apple står för de flesta innovationerna ?!?

Som sagt, det här passar nästan in i en egen tråd.

peace :-*
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
rotas
Posts: 177
Joined: 2005-04-18 9:34:15
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by rotas »

har aldrig haft virus på datorn min och jag har aldrig kört ett virusprogram. Sasser har jag fått blaster men det är lätt fixat.
Jag använder bara windows brandvägg sen klickar jag INTE på allt jag ser.
Mycket nu för tiden handlar enbart om SBS

(skit bakom spakarna)
/// o l d v e r s i o n . c o m

Hårdvara:
EPoX 8rda+ | AMD Barton 2500+ | GeForce 6800 128mb | 2*256mb DDR | 300gb
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag måste erkänna att jag lockas av konceptet Darwinism applicerat på datoranvändare och datorer.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

rotas wrote:har aldrig haft virus på datorn min och jag har aldrig kört ett virusprogram. Sasser har jag fått blaster men det är lätt fixat.
Jag använder bara windows brandvägg sen klickar jag INTE på allt jag ser.
Mycket nu för tiden handlar enbart om SBS

(skit bakom spakarna)
Det var ju nästan roligt det där.


Snälla lilla, bara för att jag kör Mac Os X betyder det inte att jag är 100% idiot på WinXP. Just det här viruset ifråga sprids via mail, och det är huvudsysselsättningen mina päron gör. Och surfar förstås. Sen hjälper inte ens en Hårdvarubrandvägg numera tycks det. Mjukvarabrandväggar har jag förkastat från Win32 plattfromen waaaay back.

Firefox, NOD32, Adware, SpybootS&D samt en egen hårdvarubrandvägg, inget tycks hjälpa mot Windows urusla säkerhet.

Nää, nu är jag defenetivt säker på att Windows är dött inom 2-3år.

Förr eller senare måste ni vakna.

//Och därmed gjorde jag det jag inte borde göra...
Ifall det är offtopic så flytta det, kände bara att jag var tvungen att lufta systemet lite.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
omega
Posts: 22
Joined: 2005-05-16 0:48:17

Post by omega »

rotas wrote:har aldrig haft virus på datorn min och jag har aldrig kört ett virusprogram. Sasser har jag fått blaster men det är lätt fixat.
Jag använder bara windows brandvägg sen klickar jag INTE på allt jag ser.
Mycket nu för tiden handlar enbart om SBS

(skit bakom spakarna)
Kan bara bekräfta var du säger.
Jag har aldrig haft brandvägg sedan jag började med datorer för ca 6-7 år sedan. Virusprogram började jag med för nåt år sedan, men det får inte arbeta mycket. Har i princip haft fast uppkoppling hela tiden.
Jag har aldrig fått ett virus i min dator eller blivit hackad. Angående blaster så låg det en patch för RPC-hålet ute på microsofts hemsida en månad innan viruset kom.. Man komer väldigt långt med sunda förnuftet och bojkott av IE...
För mig är virus otroligt överskattat. Tycker synd om folk som installerar dubbla virusprogram och brandväggar av rädsla för virus.
Time you enjoy wasting, was not wasted.
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

Jag använder mig av Sygate Personal Firewall + antivir och har aldrig någonsin blivit drabbad av virus :P kan inte fatta varför folk har så jävla svårt att installera antivirus program
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

omega wrote:Angående blaster så låg det en patch för RPC-hålet ute på microsofts hemsida en månad innan viruset kom.. Man komer väldigt långt med sunda förnuftet och bojkott av IE...
Eftersom Windows update kräver IE så blir det svårt med bojkotten.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Big_Bird wrote:Eftersom Windows update kräver IE så blir det svårt med bojkotten.
Automatic updates kanske?
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

omega wrote: Kan bara bekräfta var du säger.
Jag har aldrig haft brandvägg sedan jag började med datorer för ca 6-7 år sedan. Virusprogram började jag med för nåt år sedan, men det får inte arbeta mycket. Har i princip haft fast uppkoppling hela tiden.
Jag har aldrig fått ett virus i min dator eller blivit hackad. Angående blaster så låg det en patch för RPC-hålet ute på microsofts hemsida en månad innan viruset kom.. Man komer väldigt långt med sunda förnuftet och bojkott av IE...
För mig är virus otroligt överskattat. Tycker synd om folk som installerar dubbla virusprogram och brandväggar av rädsla för virus.
Så sant jag har inte använt nått virusprog på länge nu blir bara mera strul med brandväggar och skit när man lanar m.m.

Windows är och förblir det största viruset någonsin för mej är det vanligar att XP säger upp sig en att ja får virus :P

Japps IE ska bojkottas till förmån för Mozilla Firefox ;)
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Tjacke wrote:Snälla lilla, bara för att jag kör Mac Os X betyder det inte att jag är 100% idiot på WinXP.
Låt oss angripa ditt påståendes själva epicentrum. Är du en XP-idiot eller inte?

Till att börja med: vad vill du att vi ska tro när du säger att du ska skrota din PC pga virushot? Redan här kan vi inte rimligen anta något annat än att du är en fullständig idiot på Windows.
Tjacke wrote:Just det här viruset ifråga sprids via mail, och det är huvudsysselsättningen mina päron gör. Och surfar förstås.
Du får väl dressera dina "päron" (vad är det?) att inte öppna mail från personer de inte känner. Det är bara sunt förnuft.
Tjacke wrote:Sen hjälper inte ens en Hårdvarubrandvägg numera tycks det. Mjukvarabrandväggar har jag förkastat från Win32 plattfromen waaaay back.
Det får stå för dig, naturligtvis är det rent trams du pratar. Återigen ger du oss inget annat underlag än det som leder till att vi tror att du är värdelös på datorer.
Tjacke wrote:Firefox, NOD32, Adware, SpybootS&D samt en egen hårdvarubrandvägg, inget tycks hjälpa mot Windows urusla säkerhet.
Det hjälper utmärkt. Än en gång framstår du som datorinkompetent.
Tjacke wrote:Nää, nu är jag defenetivt säker på att Windows är dött inom 2-3år.

Förr eller senare måste ni vakna.
..slutligen avrundar du med att säga att världens mest populära operativsystem är "dött" om 2 år. Jag tror att vi utan samvetskval kan dra slutsatsen att du är "100% idiot på WinXP". Mac borde passa dig som handen i handsken.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Världens snyggaste och samtidigt onödigaste ägning på 64 år 2005 går till..

/r

Mannen, myten, legenden... DJ GOEBBELS!
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Bah, problemet med xp / virus är att alla inte fattar när de står inför något sådant. Far min var skitsur i förra veckan för att datorn va seg, jag kollade igenom och hittade en mask som satt o mailade till folk.

Själv har jag haft virus 2 gånger pga att jag suttit på LAN och småbarn med sina föräldrars datorer (utan brandvägg/SP2/Antivirus) skickat sasser (vilket min yttre brandvägg tar hand om) så jag hade inte patchat en av mina två datorer :P.

Men poängen är att XP funkar utmärkt bara man vet om farorna ;D dessutom så har jag aldrig själv prickat in virusen det är mina systrar som "lånat" datorn för att göra saker...
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Skönare att köra osx och slippa bry sig..
#mac.se @ EFnet
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

/me bows for allmigthy dissident.

Nåväl, Päron är 08/norrländska för föräldrar.

Now you know.

/me kryper tillbaka till sin skyddade OSX värld.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

rotas wrote:har aldrig haft virus på datorn min och jag har aldrig kört ett virusprogram. Sasser har jag fått blaster men det är lätt fixat.
Jag använder bara windows brandvägg sen klickar jag INTE på allt jag ser.
Mycket nu för tiden handlar enbart om SBS

(skit bakom spakarna)
om du inte har ett antivirus hur vet du då att du inte har virus ?
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Grejjen med virus är att så fort du skaffar ditt antivirus så ger de dig problem innan märker du oftast inte av det mer än att din dator kan bete sig konstigt
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Enda Viruset jag fått är win32.cih och det var självförvållat.
Jag skulle testa hur bra antivirusprogrammet vi hade var.
Kan tala om att det hittade det inte alls. och tyvärr så dog datorn därför ::)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Eruku wrote:
Big_Bird wrote:Eftersom Windows update kräver IE så blir det svårt med bojkotten.
Automatic updates kanske?
Ska jag låta Microsoft installera vad de vill på min dator?
Måste jag tillhandahålla vaselin också, eller bjuder de på det?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Big_Bird wrote:Ska jag låta Microsoft installera vad de vill på min dator?
Måste jag tillhandahålla vaselin också, eller bjuder de på det?
Nej, det får du stå för själv (vaselinet alltså). Men du har ett alternativ till IE.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Eruku wrote:
Big_Bird wrote:Ska jag låta Microsoft installera vad de vill på min dator?
Måste jag tillhandahålla vaselin också, eller bjuder de på det?
Nej, det får du stå för själv (vaselinet alltså). Men du har ett alternativ till IE.
Det är ju inte ett alternativ, om jag använder IE (vilket jag bara gör för just Windows Update) så får jag se vad som ska installeras och jag kan välja att inte installera. Automatic Update tycks (kan vara att jag inte bekymrat mig nog om inställningarna) bara ta emot varje gång Bill vill pumpa ut något.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Big_Bird det här leder ju ingen vart, jag ville bara påpeka att IE inte alls krävs.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
johnb
Posts: 8
Joined: 2005-06-06 16:42:59

Post by johnb »

har aldrig haft virus på datorn min och jag har aldrig kört ett virusprogram.
Hmm, det är knepigt att säga sådär. Flera vänner som inte tidigare kört antivirusprogram och trott att de aldrig haft virus hade ca 200 virus och trojaner när de väl installerade och körde ett antivirusprogram för första gången.
Post Reply