sweden rock

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

lillis wrote:Egar är coolast och har alltid varit. EOD.
Jo tyckte jag oxå innan han skrev att han studerade till svenska lärare.
Har aldrig träffat en cool svenska lärare bara massa som tror dom är coola. ;D
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

höken wrote:Jag finner inte ord för att beskriva hur bra Behemoth var!
Någon som har länk till en recension?
Kan du inte själv ge en liten recension med setlist etc? :)
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

bupp2 wrote:Var där 03 och 04 och nu åker jag till Wacken i augusti istället så att jag kan stanna hemma och fira min student. Lineupen var väl inte särskilt lockande iår. Black Label Society och Behemoth är väl de som jag skulle vilja se...
Black label sjöng sista låten för amerikanska soldaterna i Irak, tyckte det var modigt gjort.

Fast det hade vart ännu mer intressant om dom gjort de på hultsfred ;D
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

bupp2 wrote:
höken wrote:Jag finner inte ord för att beskriva hur bra Behemoth var!
Någon som har länk till en recension?
Kan du inte själv ge en liten recension med setlist etc? :)
Nja, han var väl antingen för full för att komma ihåg hur spelningen var eller så är han rädd för att tycka fel. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

http://hem.passagen.se/spinechained/2005.htm

Finns det massa setlist från swedenrock ingen från Behemoth men det kanske kommer
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

EZA wrote:Black label sjöng sista låten för amerikanska soldaterna i Irak, tyckte det var modigt gjort.

Fast det hade vart ännu mer intressant om dom gjort de på hultsfred ;D
Hehe. Det är inte första gången herr Wylde gör något sådant. Om du kollar på dvd:n Boozed, Broozed and Broken-Boned så märker du att han har mycket att säga om kriget...
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

bupp2 wrote:
EZA wrote:Black label sjöng sista låten för amerikanska soldaterna i Irak, tyckte det var modigt gjort.

Fast det hade vart ännu mer intressant om dom gjort de på hultsfred ;D
Hehe. Det är inte första gången herr Wylde gör något sådant. Om du kollar på dvd:n Boozed, Broozed and Broken-Boned så märker du att han har mycket att säga om kriget...
Kul med någon som inte kör med det gammla vanliga komersiella vi hatar bush snacket när dom är i europa bara för att dom vet att nästan ingen gillar bush här.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

EZA wrote:Kul med någon som inte kör med det gammla vanliga komersiella vi hatar bush snacket när dom är i europa bara för att dom vet att nästan ingen gillar bush här.
Om Kalle springer in i ladgården och slår ihjäl tio höns, utan provokation, och bonden får reda på det, så kommer bonden tycka att Kalle är en jävla idiot.

De flesta europeer tycker illa om George Bush för hans invasionskrig i Irak, inte för att det är häftigt att hata Bush, även om det är tacksamt att skylla på det när man råkar hålla med karln.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

fisk wrote:
EZA wrote:Kul med någon som inte kör med det gammla vanliga komersiella vi hatar bush snacket när dom är i europa bara för att dom vet att nästan ingen gillar bush här.
Om Kalle springer in i ladgården och slår ihjäl tio höns, utan provokation, och bonden får reda på det, så kommer bonden tycka att Kalle är en jävla idiot.

De flesta europeer tycker illa om George Bush för hans invasionskrig i Irak, inte för att det är häftigt att hata Bush, även om det är tacksamt att skylla på det när man råkar hålla med karln.
Det var ju inte Bush han sjöng låten för.
Tycker det kan bli lite tråkit med band som står och säger att krig är fel, vilket jag tror nästan alla fattar ändå.
Post Reply