Var går gränsen då man blir mer än vänner?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

fisk wrote:Kärlek handlar om att ge, känslan av att ge, och uppfyllningen att se lyckan i hennes ansikte. Äkta kärlek är när hon känner likadant.
Vackert.
Jag är inte sarkastisk
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Livet är hårt och man blir förådd runt alla hörn. Det är inte så mycket med det ADiS. Jag förstår att du känner att det är hopplöst och allt är skit och du har blivit orättvist behandlad, men det är bara något som du får leva med.

Troligen så kommer detta hända fler gånger i ditt liv, det är mycket möjligt att hon kommer att återkomma till dig för tröst om och om igen. Aldrig för att ge någonting tillbaka, utan bara för att ta det du så glatt erbjuder: Digsjälv, din tröst, din omsorg och din omtanke.

Jag har befunit mig i en liknande situation nu i 3 år nu och ja, det är inte så mycket med det. Man lever varje dag, man andas, man går till jobbet, man träffar polare och har kul.

Mitt enda egentliga konkreta råd är väl att bryta all kontakt för att inte utsätta dig själv för mer känslomässig smärta. Det är -nog- det bästa, jag vet inte, då jag har aldrig lyckats med det.

Och sist...

För att göra den tid du lever i känslomässigt limbo lättare kan musik hjälpa, gärna med texter om kärlek, svek, känslor och annat sentimientalt . Nick Cave & The Bad Seeds, Cake och The Crüxshadows rekomenderas.

[Edit: "Det finns alltid dom som har det värre" är faktiskt nått man kan skratta åt då och då. ]
Last edited by Andrej on 2005-06-13 16:55:40, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

xerxes wrote:
fisk wrote:Kärlek handlar om att ge, känslan av att ge, och uppfyllningen att se lyckan i hennes ansikte. Äkta kärlek är när hon känner likadant.
Vackert.
Just att man ser glädjen i henne, men själv blir man så trött när man känner att man inte får någon kärlek tillbaka.

Va skönt att det finns seriösa som er och som hjälper.

EDIT: Andrej, de känns bättre för varje dag men man tänker tillbaka då o då oså blir man lite sorgsen. Det med musiken har hjälpte mig, råkade komma åt Lisa Ekdahl och hon har fantastiska låtar. En är Du var inte där för mig. :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Bra, hoppas saker och ting blir bättre, oftast så blir dom det gradvis med tiden om inte annat för att man blir avtrubbad och stålsatt mot problemet.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

när man i myset kysser varann och så. enligt mig.
annars är det bara olika dupa nivåer av vänskap
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

joo, självklart men jag har aldrig vågat :-/
Jag hade hela tiden tanken gör det nu, nu... när hon vart jätte nära mig med sitt ansikte mot mitt. Nu tänker man, varför gjorde jag inte det? allt detta skulle inte hände då.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

ADiS wrote:varför gjorde jag inte det? allt detta skulle inte hände då.
Läskigt vad man känner igen sig när du säger dom orden :-/

Men kom ihåg de nästa gång du hamnar i en liknande sits, Ibland får man bara ett tillfälle
sorgset men sant
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:joo, självklart men jag har aldrig vågat :-/
Jag hade hela tiden tanken gör det nu, nu... när hon vart jätte nära mig med sitt ansikte mot mitt. Nu tänker man, varför gjorde jag inte det? allt detta skulle inte hände då.
Jag gissar på att du var för rädd för att missta något om den kyssen hade ägt rum.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Rakbladsromans.
iDon't care about your problems.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

palindrom wrote:
ADiS wrote:joo, självklart men jag har aldrig vågat :-/
Jag hade hela tiden tanken gör det nu, nu... när hon vart jätte nära mig med sitt ansikte mot mitt. Nu tänker man, varför gjorde jag inte det? allt detta skulle inte hände då.
Jag gissar på att du var för rädd för att missta något om den kyssen hade ägt rum.
På sätt o vis, tänk om hon inte ville? då har man gjort bort sig. :-/

btw, vad menas med rakbladsromans? ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Jag gissar villt på att rakbladsromansen har att antingen göra med emo's och/eller gothare, två släkten som tyvärr sakta men säkert influerar dagens ungdom. Man skulle kunna slänga in något random Gyatsocitat här så uttrycks nog min nuvarande åsikt inom ämnet ganska så bra.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

HLC wrote:Jag gissar villt på att rakbladsromansen har att antingen göra med emo's och/eller gothare, två släkten som tyvärr sakta men säkert influerar dagens ungdom. Man skulle kunna slänga in något random Gyatsocitat här så uttrycks nog min nuvarande åsikt inom ämnet ganska så bra.
Glöm inte pandorna ;).
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:På sätt o vis, tänk om hon inte ville? då har man gjort bort sig. :-/
Att kyssa någon visar ju ett intresse.
Får man inte det besvarat är det lätt att känna sig krossad.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

ADiS wrote:På sätt o vis, tänk om hon inte ville? då har man gjort bort sig. :-/
Ifall man får fel gensvar är det väl inte mer än att förklara att man missuppfattat situationen, eller? Det är väl inte direkt så att år av vänskap förstörs utav 5 sekunder, eller tänker jag snett nu igen?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Näe du tänker rätt men man skulle ju gå och tänka på det hela tiden. Vad för fel man gjort osv...Då blir det genast svårare nästa gång man ska göra det eftersom man är rädd att det ska bli samma sak igen. :/
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:Näe du tänker rätt men man skulle ju gå och tänka på det hela tiden. Vad för fel man gjort osv...Då blir det genast svårare nästa gång man ska göra det eftersom man är rädd att det ska bli samma sak igen. :/
Jag försöker dock skapa en situation och se den andres reaktion.
För vad gör det om hundra år?
Egentligen.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Absolut inget, man skrattar nog åt sig själv. Men hur menar du då att skapa en situation?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:Absolut inget, man skrattar nog åt sig själv. Men hur menar du då att skapa en situation?
Jag menar, att göra det man känner, för att se den andres reaktion.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Just därför känner jag min nu som jag gör :-/
Har tjejer svårare att prata om känslor eller spelar dom bara svårfångade? Man känner sig lurad på något vis efter att berättat så mycket oså är det inte så mycket med det liksom...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag tror att det är en av de största problemen bland människor. Man pratar för lite med varandra, man försäkrar sig aldrig om vad motparten tycker och tänker utan man antar att alla tänker likadant efter samma premisser som en själv.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Jag ser stora brister på kommunikation överallt.
Människor gör ett antagande om något, och går efter det, istället för att bara vara rakryggad och fråga utan något läsande mellan raderna.
Ibland känns jag som en av få som faktiskt ser kommunikation som det absolut viktigaste.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Man frågar sig själv varför inte den andre personen kan vara lika ärlig som en själv nu när man vart det. Ett bra ex. På avslutningen så var vi lulliga och på kvällen innan vi lagt oss för att sova så ringde jag o sa att vi måste prata, hon ville prata direkt. - Näe vi pratar när du är nykter. Vad händer dagen efter? näe då vet hon inte om hon vill prata om det. Måste ha nå seriösa problem ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Gränsen går väl vid tullen (föräldrarna)
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ADiS wrote:Man frågar sig själv varför inte den andre personen kan vara lika ärlig som en själv nu när man vart det. Ett bra ex. På avslutningen så var vi lulliga och på kvällen innan vi lagt oss för att sova så ringde jag o sa att vi måste prata, hon ville prata direkt. - Näe vi pratar när du är nykter. Vad händer dagen efter? näe då vet hon inte om hon vill prata om det. Måste ha nå seriösa problem ::)
Alkohol sägs ju bedöva mycket känslor.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

palindrom wrote:Alkohol sägs ju bedöva mycket känslor.
Förstärker känslor heter det.
Post Reply