Var går gränsen då man blir mer än vänner?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Men det är det att man vågar mycket mer när man inte är helt full, fortfarande kan stå på benen utan problem liksom... Men sen så kan alkoholen göra både gott och ont. Ex. man har känslor man vill berätta så kan man göra det utan att skämmas för något, eller så kan det vara så att den förstör det hela som att man håller på med någon annan eller enbart söker sex...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Eh, jag sov brevid nån, kramades och gosades före dess, några dagar senare så får man reda på att hon är upptagen... Misledd känner man sig, men där var det nog alkoholen som missledde mig och henne.

Problemet är att olika personer sätter gränser olika. Därmed kommer hjärtesorgen in. Whooo. Nu ska jag ut och se band.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

(Hör någon hosta i bakgrunden)
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Andrej, om du nu hade vart med henne lika länge som jag vart med "min" så borde du bli förbannad. Jag hade brunnit av ilska.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Var går gränsen då man blir mer än vänner?
Jag tycker att jag själv och en tjejpolare borde ha passerat den gränsen för ett tag sedan, men hon fortsätter att hångla med en massa främmande killar på fester och skit, samt ligger och pillar på mina polare, vilket gör mig enormt svartsjuk. Som tur är åker hon iväg snart och blir borta hela sommaren. Jag tänkte snacka med henne om hur jag tycker och känner och låta henne fundera på hur hon egentligen vill ha det. Hon ska i varje fall få veta att hon inte ska ta min vänskap för given...
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

höken wrote:Jag tycker att jag själv och en tjejpolare borde ha passerat den gränsen för ett tag sedan, men hon fortsätter att hångla med en massa främmande killar på fester och skit, samt ligger och pillar på mina polare, vilket gör mig enormt svartsjuk. Som tur är åker hon iväg snart och blir borta hela sommaren. Jag tänkte snacka med henne om hur jag tycker och känner och låta henne fundera på hur hon egentligen vill ha det. Hon ska i varje fall få veta att hon inte ska ta min vänskap för given...
Hur fan har du klarat av att se det om du verkligen tycker om henne??? :o
Last edited by ADiS on 2005-06-20 13:42:53, edited 1 time in total.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

ADiS wrote:
höken wrote:Jag tycker att jag själv och en tjejpolare borde ha passerat den gränsen för ett tag sedan, men hon fortsätter att hångla med en massa främmande killar på fester och skit, samt ligger och pillar på mina polare, vilket gör mig enormt svartsjuk. Som tur är åker hon iväg snart och blir borta hela sommaren. Jag tänkte snacka med henne om hur jag tycker och känner och låta henne fundera på hur hon egentligen vill ha det. Hon ska i varje fall få veta att hon inte ska ta min vänskap för given...
Hur fan har du klarat av att se det om du värkligen tycker om henne??? :o
Se vad? Det som gör mig svartsjuk?
Ja du, jag vet inte vad jag ska svara riktigt...
Man blir ju jävligt ledsen av allt elände, och det blir ju inte mindre jobbigt när hon ringer hela tiden och är "bästa kompis" som om hon inte fattade någonting...
Jag har snackat med en av hennes tjejpolare, hon har berättat en del saker som får mig att undra om jag verkligen vill umgås med den här människan... Helst skulle jag vilja att hon flyttade bort långt åt helvete och att jag kunde glömma henne, men grejen är ju den att även om jag slutar vara med henne kommer hon fortfarande umgås med mina kompisar, jävla helvete rent utsagt...
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det är lätt att glömma bort att man inte kan påstå sig äga rätten till någon annan människa.. Kanske värt att notera i sammanhanget?

Håller med om att det handlar om ömsesidig respekt dock, man skall inte ta andras känslor för givet.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

gummiboll wrote:när man i myset kysser varann och så. enligt mig.
annars är det bara olika dupa nivåer av vänskap
Så kärlek är inte när allt snurrar och man går fram till första bästa och vaknar upp med ett monster brevid sig i sängen?
ADiS wrote:Absolut inget, man skrattar nog åt sig själv.
Nej, du är nog, tråkigt nog, död.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

ADiS wrote:Andrej, om du nu hade vart med henne lika länge som jag vart med "min" så borde du bli förbannad. Jag hade brunnit av ilska.
Klart jag blir irriterad, hon misledde mig ganska ordenkligt, detta var dock efter ca en vecka av flitigt smsande från bägge sidor och lite flörtande. Nu är vi vänner och jag skyller på solbränna för att undvika kramar.

Det kan helt enkelt vara så att jag är "konstig" och att det som hon gjorde så var det bara för att vara vänlig. Eller så var det alkoholen. Skitsamma, jag orkar inte bry mig eller skylla ifrån eller ta skuld. Det har jag gjort alldeles för mycket redan i mitt liv och det leder ingen vart. Punkt.

Som jag sa tidigare i denna tråden så suger livet och man kommer bli sårad om och om igen. Det är inget att gnälla över eller nått att slå ner sig för, fan, titta på mänsklighetens historia. Vi har alltid kämpat hårt för att slå ner våra grannar. Det är bara att leva med det. Man må bli lite misantropisk, men i (sanna, tex. inte jag för jag är för positiv) misantropers sällskap så hittar vi de riktiga genierna.

Bläh. Jag har feber, nu ska jag tycka synd om mig och tröstäta mig till lite mer övervikt. Ses.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

ok, då förstår jag dig precis bara att jag vart med om denna sak i 4 veckor men innan det bara 3 månader på msn.... det är som du säger men när man inte kan göra annat än att tänka på en person så gör det inget mer än ont. Om ja tänker mig nu att hon kanske håller på men en annan kille precis det vi gjort, det gör så helvetes ont i mig. Kanske hon gör också eftersom hon tyckte att vi skulle sluta prata osv... men ändå så hör hon av sig nu igen på msn. fel i huvet, fattar inte vad som händer. Och det du säger nu att du är "konstig" så ska du inte känna dig, folk har sagt det till mig med det jag säger till dig nu. Grejen är att tjejen visar fel intryck bara, kanske är det så att de bara vill ha lite skoja tills dom fått grepp om någon annan? Vem vet eftersom dom är inte så ärliga och vågar säga som det är, tyvärr. ;(
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Situationen är hemsk ADiS, jag har dock upplevt att desto fler gånger ens hjärta brister destå mindre ont gör det (det finns väl mindre kvar att brista?).

Det är väl nått att se fram emot? Efter ett tag så gör inte lidandet ont. Heh.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Andrej wrote:Situationen är hemsk ADiS, jag har dock upplevt att desto fler gånger ens hjärta brister destå mindre ont gör det (det finns väl mindre kvar att brista?).

Det är väl nått att se fram emot? Efter ett tag så gör inte lidandet ont. Heh.
Har man inte vart med om detta förr så är de svårt första gången. Det där var en tröst faktist! log lite när ja läste... :)

Hon hörde av sig igår faktist på msn, ja höll på att bli galen men sa inte så mycket till henne, sen sa hon att hon skulle till en kille för att sova där eftersom hon är rädd för åska. Då vättu, huh! höll på att implodera.

Men sådant här glömmer man när man kommer ut och spelar biljard på krogen med en öl, till slut blir det ett antal ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Spöstraff borde utdelas liberalt till folk som leker med ens känslor.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Så sant så! kommer treffa henne på en fest om någon vecka och om hon kommer fram då och försöker göra situationen bättre så vet ja vad ja ska säga:
Vänskap går ofta över till kärlek men kärlek aldrig i vänskap. ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

ADiS wrote:Vänskap går ofta över till kärlek men kärlek aldrig i vänskap.
Det där är förvisso falskt, men det fungerar säkert på någon retorisk nivå.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Knoppar brister, likaså hjärtan. Hösten gör entré, men snart är det vår igen.

Kom igen kisar, ni är alla unga - ni har livet framför er!

Dvälj inte i gårdagens problem, ta tag i morgondagens utmaningar istället!
iDon't care about your problems.
Post Reply