The Jacket

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

The Jacket

Post by MadModder »

Såg filmen The Jacket (från 2005) nyss. Den platsar i genren psykologiska filmer.
Har inte sett så särskilt många psykologiska filmer; Pi och Donnie Darko för att nämna de två jag kommer att tänka på just nu.
The Jacket tycker jag var bättre än båda.

Nån mer som sett den, och har några reflektioner över den? :)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag har hört en hel del om den här filmen. Bland annat har några vänner sagt att den skall vara som "The Butterfly Effect" men tvärtom. De tyckte att det var en fräck film inget speciellt, men här kommer du och säger att den är bättre än både Pi och Donnie Darko vilket inte är ett dåligt statement.

Får se den när jag är klar med min omtenta, innan dess blir det inget filmtittande.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Ja just ja. Butterfly effect har jag ju sett också. Den är nog en aningens bättre faktiskt tycker jag.
Men Pi... tja, att den är svartvit gör väl inte så mycket. :) Men den är skum. Hans smärtor i huvet, och onaturligt bra på att räkna ut saker och alla dessa sifferkombinationer hit och dit med hemliga koder och ja...
Donnie Darko tycker jag bara är en riktigt skum film. En gammal tant som kunde resa i tiden. Vad var det nu hon hette... Sparrow tror jag. Nåja.
Jo, The jacket hamnar över dessa två filmer på min skala. :)
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

MadModder wrote:Ja just ja. Butterfly effect har jag ju sett också. Den är nog en aningens bättre faktiskt tycker jag.
Hmm, jag tyckte inte att B.E. var särskilt bra, och den blev allt sämre ju mer Aston Kutcher syntes i bild. Främst för sin bristande skådespelartalang :/ ... en Hayden Christensen.

Donnie Darko är dock en av mina absoluta favoritfilmer, vilket gör mig lite konfunderad.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Jag tyckte den var ok, men Pi är klart bättre.

Håller med fisk angående b.e.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jag blir lite ledsen inombords när jag stöter på många vuxna människor och jämnåriga som tycker Hayden och Kutcher spelar jättebra i Star Wars resp Butterfly Effect...

Ang. The Jacket så var den faktiskt mycket bra. Såg den för en månad sedan eller så. Det var iallafall mitt intryck överlag.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

The Jacket var värd att se, men verkligen inte alls i närheten av lika bra som Pi eller Donnie Darko i min mening.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Branstrom wrote:Jag blir lite ledsen inombords när jag stöter på många vuxna människor och jämnåriga som tycker Hayden och Kutcher spelar jättebra i Star Wars resp Butterfly Effect...

Ang. The Jacket så var den faktiskt mycket bra. Såg den för en månad sedan eller så. Det var iallafall mitt intryck överlag.
OT: hayden och "övriga" i S W fick väl ändå litet av orders att agera rätt "simpelt" framför kameran av herr Jackson själv oxå.. ::)
Sedan om han inte räckte till för det så..och..

Filmen the Jacket va riktigt usel imo.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Anzy wrote:[...] av herr Jackson själv oxå... [...]
Your point being?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Anzy wrote:
Branstrom wrote:Jag blir lite ledsen inombords när jag stöter på många vuxna människor och jämnåriga som tycker Hayden och Kutcher spelar jättebra i Star Wars resp Butterfly Effect...

Ang. The Jacket så var den faktiskt mycket bra. Såg den för en månad sedan eller så. Det var iallafall mitt intryck överlag.
OT: hayden och "övriga" i S W fick väl ändå litet av orders att agera rätt "simpelt" framför kameran av herr Jackson själv oxå.. ::)
Sedan om han inte räckte till för det så..och..
Vilken herr Jackson?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

egar wrote:
Anzy wrote:
Branstrom wrote:Jag blir lite ledsen inombords när jag stöter på många vuxna människor och jämnåriga som tycker Hayden och Kutcher spelar jättebra i Star Wars resp Butterfly Effect...

Ang. The Jacket så var den faktiskt mycket bra. Såg den för en månad sedan eller så. Det var iallafall mitt intryck överlag.
OT: hayden och "övriga" i S W fick väl ändå litet av orders att agera rätt "simpelt" framför kameran av herr Jackson själv oxå.. ::)
Sedan om han inte räckte till för det så..och..
Vilken herr Jackson?
Sry, my bad! Menar förstårr Herr Lucas! :P
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

fisk wrote:
Anzy wrote:[...] av herr Jackson själv oxå... [...]
Your point being?
Läs mitt svar ovan.. felskrift av mig..
Så du har aldrig läst/hört Lucas svar på kritiken om skådespelarnas medelmåttiga skådespeleri?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Anzy wrote:Så du har aldrig läst/hört Lucas ursäkt på kritiken om skådespelarnas medelmåttiga skådespeleri?
Jo, jag läste och hånskrattade.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

fisk wrote:
Anzy wrote:Så du har aldrig läst/hört Lucas ursäkt på kritiken om skådespelarnas medelmåttiga skådespeleri?
Jo, jag läste och hånskrattade.
Jo, man kan ju skratta åt det, men kom ihåg..även de "små" ska ju förstå! ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Anzy wrote:Läs mitt svar ovan.. felskrift av mig..
Så du har aldrig läst/hört Lucas svar på kritiken om skådespelarnas medelmåttiga skådespeleri?
Var kan man läsa den? :)
Life's a joke, yuk it up.
Post Reply